• Kaffekopp

Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)

Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn?
    Babbla fritt!
    Del 2.
    Förra tråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m34209344.html

• Svar på tråden Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)
  • Ms Kanga
    Generad
    Wernan skrev 2008-10-26 19:55:32 följande:
    Det står att vagnen är 95cm ihopfälld, minus hjulen då ca 5cm... Jag tittade på vagnväskan till BabyTravel vagnarna, men den var för "smal" så det funkade inte tyvärr.www.akta.se/o.o.i.s/58
    Sorry, jag är så insnöad på Chicco Lite Way så jag trodde det var en väska till den vi pratade om Generad
  • Modesty B

Hej!
    Sprang på er tråd av en slump och blev så glad, då jag har en fråga jag klurat på den senaste veckan.
    Vi har en chicco lite way som ska få se sig om i världen, då vi åker till Miami och Mexico om 5 veckor. Det jag funderar på nu är om jag ska köpa en särskild väska till vagnen eller om det duger att packa in den i plast som man köper på flygplatsen?
    Första gången vi reser med vagn, så vi är noviser!

Tacksam för era åsikter!

• Wernan

Ingen fara. Alla är vi lite insnöade på "vårat".

• Ms Kanga
    Modesty B skrev 2008-10-26 20:03:40 följande:
    Hej!Sprang på er tråd av en slump och blev så glad, då jag har en fråga jag klurat på den senaste veckan.Vi har en chicco lite way som ska få se sig om i världen, då vi åker till Miami och Mexico om 5 veckor. Det jag funderar på nu är om jag ska köpa en särskild väska till vagnen eller om det duger att packa in den i plast som man köper på flygplatsen?Första gången vi reser med vagn, så vi är noviser!Tacksam för era åsikter!
    Baby travel väskan från Babyproffsen jag skriver om i inlägg 50 kostar 145 kronor så det tycker jag absolut det är värt att kosta på.
  • Modesty B

Då jag inte klämt och kännt på någon väska ännu undrar jag om de är fodrade, så att de kan stå emot stötar bättre. För annars känns tjock plast som ett lika gott alterntiv. Å andra sidan, om den inte kostar mer än 149 så blir plastpengarna snart dyra, då det nog kostar ca 40-50 kr/gång. En annan bra grej verkar ju vara att man kan packa lite blöjor i väskan också. Får ta mig till babyproffsen helt enkelt o kolla in den!

• Tullemi

Vi är oxå ägare till en BabyTravel-väska och den är lätt fodrad. Jag tycker det känns bättre än att plasta in den, men om väskan är tåligare är egentligen tveksamt. Sen var det ju det att den var så billig (149 kr ja) så då passade vi på. Bra idé att klämma ner blöjor i väskan , för det hade jag inte ens tänkt på.

• Videli

Bugaboo bee, kanon vagn. Liten och smidig!!!1

• Snorky

Men en vagnväska kan man ju använda även på plats om man åker på båtutflykt etc, då släpar man väl inte runt på en plastpåse?? mer så jag tänker lite också... att det är bra med en väska att stoppa den i så man slipper smutsa ner den i onödan. Jag ska försöka sönerna att gå med på en tur till babyproffsen imorrn o spana efter fodral. Kan ta en sväng förbi stadium också och se.

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Tullemi
    Videli skrev 2008-10-26 20:53:26 följande:
    Bugaboo bee, kanon vagn. Liten och smidig!!!1
    Vi har oxå en Bee, men den vill jag inte ta med på flygresan. Den känns så pinnig och ömtålig, trots att det är den bästa vagnen jag haft. Däremot så vet jag inte hur Bugaboo´s transportväska är, kanske skyddar jättebra. Men väskan är dyr och vi tyckte det var lika bra att köpa en resevagn för runt 1000-lappen istället.
  • Videli
    Tullemi skrev 2008-10-26 21:02:12 följande:
    Vi har oxå en Bee, men den vill jag inte ta med på flygresan. Den känns så pinnig och ömtålig, trots att det är den bästa vagnen jag haft. Däremot så vet jag inte hur Bugaboo´s transportväska är, kanske skyddar jättebra. Men väskan är dyr och vi tyckte det var lika bra att köpa en resevagn för runt 1000-lappen istället.
    Väskan är dyr, men värd varenda krona. Har rest med den flera gånger och det finns inte en repa på den. Vagnen är jätteskyddad i väskan, kan VARMT rek. om ni reser mkt.
Svar på tråden Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)