• Kaffekopp

Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)

Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn?
    Babbla fritt!
    Del 2.
    Förra tråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m34209344.html

• Svar på tråden Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)
  • sajsoj

Nu har vi fått hem våran Liteway, beställde en röd från tyskland i tisdagskväll och idag kom den! Supernöjd!:)

• Snorky
    annaOmeja skrev 2008-10-31 21:30:25 följande:
    Vad tror ni om Chicco Simplicity?Finns ju betydligt fler att välja på om man vill ha begagnat.Ni som valt Chicco LiteWay, varför just denna vagn om ni funderar på chicco?Är det för de enkla framhjulen?
    japps, det är enorm skillnad att köra en paraplyvagn med enkla framhjul än dubbla. Vi har en med dubbla också och det är som natt o dag tycker jag.
    Sen om jag får säga mitt så simplycity blir ju enorm ihopfälld om man jämför med lite wayen, då den har helt handtag och måste fällas platt så att säga, blir inget paraply ihopfälld. Simply city ser väldigt klumpig ut också.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Tullemi

Carenan (Easy) som vi har, den har dubbla framhjul. När vi precis köpt den så tyckte jag att den var hyggligt smidig, men det är som natt och dag om man jämför med LiteWay´en. Nu står Carenan bara och samlar damm....kanske gör den nytta en skaskig dag, vad vet jag....eller så får den ny ägare .

• jeela

Hej på er.
    Jag undrar om paraplyvagnar och lite tyngre barn (2 år och ca 15,8 kg) fungerar ihop? Är lite sugen på en Chicco liteway för den verkar få bra betyg av många men jag undrar hur den skulle fungera för sonen och om det finns nån annan vagn som passar bättre. Vi ska på semester i vinter och då skulle det vara smidigt med en paraplyvagn. Vad tror ni?

• tjolahopp81
    Svar på #121
    sajsoj skrev 2008-10-31 22:24:08 följande:
    Nu har vi fått hem våran Liteway, beställde en röd från tyskland i tisdagskväll och idag kom den! Supernöjd!:)
    Hej! Jag skulle vilja se en Liteway. Har någon av er en bild eller länk?
  • Tullemi
    tjolahopp81 skrev 2008-11-01 14:33:58 följande:
    Svar på #121 Hej! Jag skulle vilja se en Liteway. Har någon av er en bild eller länk?
    Jag har Chicco-bilder i galleriet.

Jeeksa: jag har för mig att det står att vagnen är för barn upp till 3 år eller 15-16 kg.
  • Billabong
    tjolahopp81 skrev 2008-11-01 14:33:58 följande:
    Svar på #121
    Hej! Jag skulle vilja se en Liteway. Har någon av er en bild eller länk?
    Finns redan många i tråden redan, bl.a. på sidorna 2 och 4.
  • Snorky
    jeela skrev 2008-11-01 14:22:54 följande:
    Hej på er. Jag undrar om paraplyvagnar och lite tyngre barn (2 år och ca 15,8 kg) fungerar ihop? Är lite sugen på en Chicco liteway för den verkar få bra betyg av många men jag undrar hur den skulle fungera för sonen och om det finns nån annan vagn som passar bättre. Vi ska på semester i vinter och då skulle det vara smidigt med en paraplyvagn. Vad tror ni?
    Min son som blir 4 i mars och väger 16 kg funkar att köra i lite way:en, men jag tror det stod på kartongen att den var för barn upp till 15 kg. Nu åker ju inte min stora så mkt vagn, utan har köpt vagnen åt 2-åringen o han väger 12 kg tror jag... funkar utmärkt.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
Svar på tråden Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)