• Kaffekopp

Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)

Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn?
    Babbla fritt!
    Del 2.
    Förra tråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m34209344.html

• Svar på tråden Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)
  • Tullemi
    DecemberBebis skrev 2008-10-31 11:24:58 följande:
    mileas mamma : en sån funderar vi med på , taxfreen säljer sådana.. dem bordeväl passa chiccon ??
    Ja, jag sitter precis och tittar på den i katalogen . Den funkar till alla vagnar (står det iaf), men den är ju ljusblååååå . Passar inte vår vagn alls...jeeez, vad petig jag är då!
  • GuteCarra
    Tullemi skrev 2008-10-31 14:58:35 följande:
    Ja, jag sitter precis och tittar på den i katalogen . Den funkar till alla vagnar (står det iaf), men den är ju ljusblååååå . Passar inte vår vagn alls...jeeez, vad petig jag är då!
    Vad är de för pris i taxfree katalogen? Vilket flygbolag är de?
  • Tullemi
    GuteCarra skrev 2008-10-31 15:30:00 följande:
    Vad är de för pris i taxfree katalogen? Vilket flygbolag är de?
    "Solkepsen" kostar 199:- i katalogen och vi flyger med Thomas Cook/Ving. Det är en Aussies Finest förresten
  • Snorky
    081016 1 skrev 2008-10-31 11:28:36 följande:
    Jag har en ABC-vagn som jag köpte på tyska e-bay. Den är super! och blir superliten när den fälls ihop och bärväska medföljde, den har dessutom ett bärhandtag på själva vagnen och vissa modeller har så man kan dra ut handtaget och dra vagnen efter sig som en väska. Det enda negativa är att det inte finns något liggläge så nu har jag faktiskt beställt hem en Xadventure-sulky som vi ska ha med oss på resan istället då vi ska resa sååå länge och lillan säkert behöver sova i vagnen en stund på flygplatserna. Den från xadventure blir också superliten och man får med en väska. Men ja...ABC är nog den minsta och lättaste man kan ha!

vi ska också resa väldigt länge... vi har 3 flighter på raden och ibland flera timmar emellan. Problemet är dock att man oftast måste checka in även paraplyisar bland specialbagaget. På Arlanda, därifrån vi ska flyga, är det tydligen väldigt hårda pga att facket har drivit igenom att personalen inte ska bära vagnen från gaten och packa den sen, utan att vagnar ska checkas in samtidigt som bagaget.
    jag var inne på att köpa Xadventure:en först, men sen var det någon som kört både den och chiccon och sa att chiccon var bäst... eftersom den dessutom kostade hälften så mkt så fick det bli en lite way! Än så länge är jag supernöjd och vi har ju köpt till väska. Men jag är helt inställd på att vi måste checka in den och inte kommer få ha den på flygplatsen, så vi får ta det som det kommer.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Zvartaliljan
    Snorky skrev 2008-10-31 17:08:10 följande:
    081016 1 skrev 2008-10-31 11:28:36 följande:Jag har en ABC-vagn som jag köpte på tyska e-bay. Den är super! och blir superliten när den fälls ihop och bärväska medföljde, den har dessutom ett bärhandtag på själva vagnen och vissa modeller har så man kan dra ut handtaget och dra vagnen efter sig som en väska. Det enda negativa är att det inte finns något liggläge så nu har jag faktiskt beställt hem en Xadventure-sulky som vi ska ha med oss på resan istället då vi ska resa sååå länge och lillan säkert behöver sova i vagnen en stund på flygplatserna. Den från xadventure blir också superliten och man får med en väska. Men ja...ABC är nog den minsta och lättaste man kan ha!

t.se/pub_images/large/vibe_red_g_...vi ska också resa väldigt länge... vi har 3 flighter på raden och ibland flera timmar emellan. Problemet är dock att man oftast måste checka in även paraplyisar bland specialbagaget. På Arlanda, därifrån vi ska flyga, är det tydligen väldigt hårda pga att facket har drivit igenom att personalen inte ska bära vagnen från gaten och packa den sen, utan att vagnar ska checkas in samtidigt som bagaget. jag var inne på att köpa Xadventure:en först, men sen var det någon som kört både den och chiccon och sa att chiccon var bäst... eftersom den dessutom kostade hälften så mkt så fick det bli en lite way! Än så länge är jag supernöjd och vi har ju köpt till väska. Men jag är helt inställd på att vi måste checka in den och inte kommer få ha den på flygplatsen, så vi får ta det som det kommer.
    Vi ska flyga från köpehamn - barcelona, barcelona-madrid och madrid-Buenos Aires. 8 timmar stopp i Barcelona och 7 timmar i Madrid så jag hoppas verkligen att vi får ta med vagnen ombord! Hoppas de inte är lika hårda på Kastrup som på Arlanda då...madrid och barcelona lär iaf inte vara något problem då just medelhavsländerna, enligt min erfarenhet, är mycket vänligare när det gäller resa med barn. I Milano fick vi gå före i alla köer för både check-in, röntgen och påstigning bara för att jag hade lillan med.
  • Snorky
    081016 1 skrev 2008-10-31 19:30:03 följande:
    Vi ska flyga från köpehamn - barcelona, barcelona-madrid och madrid-Buenos Aires. 8 timmar stopp i Barcelona och 7 timmar i Madrid så jag hoppas verkligen att vi får ta med vagnen ombord! Hoppas de inte är lika hårda på Kastrup som på Arlanda då...madrid och barcelona lär iaf inte vara något problem då just medelhavsländerna, enligt min erfarenhet, är mycket vänligare när det gäller resa med barn. I Milano fick vi gå före i alla köer för både check-in, röntgen och påstigning bara för att jag hade lillan med.
    ja, hoppas de är bättre där. Jag hoppas fortfarande på att vi kan få ha vagnen med oss eftersom vi först flyger till Helsingfors för att sen byta plan till Bangkok. Där blir det iofs mest bara transfertid, så det går nog smidigt. Men sen i Bangkok ska vi vänta typ 5 h på flyget till Phuket tror jag det var... o då kanske han behöver sova. Iofs löser det sig säkert... han är ju inte jätteliten längre och det funkar utan sömn även om han blir en katastrof
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • annaOmeja

Vad tror ni om Chicco Simplicity?
    Finns ju betydligt fler att välja på om man vill ha begagnat.
    Ni som valt Chicco LiteWay, varför just denna vagn om ni funderar på chicco?
    Är det för de enkla framhjulen?

• Tullemi

Jag har valt LiteWay för var jag än vänder mig så är det just den modellen som det pratas positivt om. Sen provkörde vi den givetvis oxå och tyckte att den var smidig . Ja, de enkla hjulen, som jag trodde skulle kunna bli ett problem, är egentligen lite av det som gör den så smdig.

Svar på tråden Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)