• Kaffekopp

Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)

Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn?
    Babbla fritt!
    Del 2.
    Förra tråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m34209344.html

• Svar på tråden Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)
  • Tullemi

Elipse: kanske är regnskyddet ytterligare en grej som följer med vid köp från e-bay, men inte vid köp i svensk butik då.

• Ms Kanga
    Elipse skrev 2008-10-30 19:00:11 följande:
    Vi fick inget regnskydd till, de hade inget regnskydd till den vagnen i affären vi köpte den i. Och suffletten går ju att dra ner jättelångt i sittläget men inte i liggläget. Jag är lite osäker på om vi ska ha ett extra skydd mot solen. Har ni som har den vagnen en extra solsufflett?
    Jag har en protect-a-bub, www.protect-a-bubusa.com/strollersunshade.shtml , men jag ska villigt erkänna att det inte är helt nödvändigt. Min gnällfis till son kinkar så fort han får sol på sig och hatar att vara för varm  så heltäckande kläder är inte något alternativ och jag tycker det är för jobbigt att hålla på med ett parasoll som ska vinklas efter hur man rör sig. Solkräm är ju inte heller så bra att ha på riktigt små barn.
  • Klotlisa

fått vår chicco fr tyska e-bay idag!! blev så lycklig och dessutom leverans till dörren. såå snygg och bra att rulla i lghten i alla fall! =)

funderar också på solskydd, antingen lägga tygskynke över eller parasollet men det känns väldigt tungt att ta med det. funderar på en sån där vagn-"keps" med solfaktor 50?

• Tullemi
    Klotlisa skrev 2008-10-30 19:48:11 följande:
    fått vår chicco fr tyska e-bay idag!! blev så lycklig och dessutom leverans till dörren. såå snygg och bra att rulla i lghten i alla fall! =)funderar också på solskydd, antingen lägga tygskynke över eller parasollet men det känns väldigt tungt att ta med det. funderar på en sån där vagn-"keps" med solfaktor 50?
    Åh, vad kul! Den kom snabbt . Vilken färg var det du hade beställt...har för mig att det var samma som vi har: fuego?
    Ja, den där solkepsen verkar fiffig. Jag såg den på Babyproffsen, men den finns även på Aussies Finest har jag för mig....
  • GuteCarra

Vad är de för solkeps ni pratar om? Nån som kan länka till bild?

Nu har jag inte läst så många sidor bakåt men de verkar som att de är Chicco lite way som är den ultimata resevagnen?
    Tycker själv att den rosa är superfin:)
    Men vill ändå kolla runt lite mer innan jag bestämmer mig.
    Någon som har fler tips att komma med?

• J71

Jag beställde en Liteway (fuego) från e-bay i måndags. Nu väntar jag sååå på att den ska komma. Hoppas bara att bjag gjort allt rätt, då min tyska inte är den bästa...Betalade med Paypal, hoppas att det ska fungera. Har fått ett mail från paypal där det står att jag betalat butiken, så då borde ju allt vara ok?...

• Tullemi

J71: japp, så gick det till för oss oxå (vi var oxå lite fundersamma) men efter några dagar kom vagnen .

• Zvartaliljan

Jag har en ABC-vagn som jag köpte på tyska e-bay. Den är super! och blir superliten när den fälls ihop och bärväska medföljde, den har dessutom ett bärhandtag på själva vagnen och vissa modeller har så man kan dra ut handtaget och dra vagnen efter sig som en väska.
    Det enda negativa är att det inte finns något liggläge så nu har jag faktiskt beställt hem en Xadventure-sulky som vi ska ha med oss på resan istället då vi ska resa sååå länge och lillan säkert behöver sova i vagnen en stund på flygplatserna. Den från xadventure blir också superliten och man får med en väska. Men ja...ABC är nog den minsta och lättaste man kan ha!

www.rollabout.se/pub_images/large/vibe_red_g_449.jpg

Svar på tråden Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)