• Kaffekopp

Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)

Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn?
    Babbla fritt!
    Del 2.
    Förra tråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m34209344.html

• Svar på tråden Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)
  • Billabong

snorky och mileas mamma: Hur lång tid tog det att få vagnen från ni beställde den?

• Tullemi
    Billabong skrev 2008-10-27 22:26:04 följande:
    snorky och mileas mamma: Hur lång tid tog det att få vagnen från ni beställde den?
    Beställde fredag kväll och den dök upp här i fredags morse. Så 4 arbetsdagar
  • Billabong
    Tullemi skrev 2008-10-27 22:54:43 följande:
    Beställde fredag kväll och den dök upp här i fredags morse. Så 4 arbetsdagar
    Wow! Snabbt som attans! Tack för svaret.
  • Snorky
    Billabong skrev 2008-10-27 22:26:04 följande:
    min tog mkt längre... fast som jag fattade det så tog rätt färg slut hos de... så de fick vänta in en leverans. Jag är inte så bra på tyska, men uppfattade det så Så det tog ca 2 veckor? Men jag fick mail hela tiden om statusen, så jag kände mig trygg
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Chipsy

Hej hej,
    Jag har inte läst så mycket bakåt i tråden, så det finns säkert svar om detta tidigare, men kanske nån vill hjälpa mig ändå...?
    Vi ska resa till Thailand med en 22-månaders kille och en som är 8 månader, och funderar på hur vi ska göra med vagn. Antingen 1 eller 2 paraplysulkys eller en tvillingsulky. Lillkillen bärs redan mycket i bärsele, så det kommer han göra där med, men det han väl vara skönt o båda kan sova i vagn?
    Nån som har tips o råd?

• Ms Kanga
    Chipsy skrev 2008-10-28 07:52:53 följande:
    Hej hej, Jag har inte läst så mycket bakåt i tråden, så det finns säkert svar om detta tidigare, men kanske nån vill hjälpa mig ändå...?Vi ska resa till Thailand med en 22-månaders kille och en som är 8 månader, och funderar på hur vi ska göra med vagn. Antingen 1 eller 2 paraplysulkys eller en tvillingsulky. Lillkillen bärs redan mycket i bärsele, så det kommer han göra där med, men det han väl vara skönt o båda kan sova i vagn?Nån som har tips o råd?
    Jag antar att ni är 2 vuxna som åker med barnen och då skulle jag ta med 2 singel sulkys, mycket lättare att ta sig fram med en singel än en dubbel och då kan man lämna ena vagnen på hotellet och bära lillebror och ändå ha vagn till stora killen.
  • Snorky
    Chipsy skrev 2008-10-28 07:52:53 följande:
    Hej hej, Jag har inte läst så mycket bakåt i tråden, så det finns säkert svar om detta tidigare, men kanske nån vill hjälpa mig ändå...?Vi ska resa till Thailand med en 22-månaders kille och en som är 8 månader, och funderar på hur vi ska göra med vagn. Antingen 1 eller 2 paraplysulkys eller en tvillingsulky. Lillkillen bärs redan mycket i bärsele, så det kommer han göra där med, men det han väl vara skönt o båda kan sova i vagn?Nån som har tips o råd?
    jag hade tagit med mig två stycken... så kommer vi göra. Iofs åker inte vår 3½-åring knappt vagn längre, men känns som det kan vara bra att ha i värmen ifall att. Ibland är det väldigt gnälligt
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Chipsy

Tack för snabba svar! Ja, det blir nog två paraplyvagnar....

• wifen
    Tullemi skrev 2008-10-27 12:32:25 följande:
    Vår leverantör i Tyskland heter KIDS-KOMFORT. Vi beställde fredag kväll och vi hade vagnen på fredag morgon, 1 vecka senare. Smidigt!!
    Hittar inte webadressen dit... någon som har den ?
  • wifen

Modesty B skrev 2008-10-27 12:50:29 följande:

Är det Chicco lite way som ska köpas från tyskland? Vad gav ni för den? Jag hittade ingen som var billigare än vår butik här i Gbg när jag surfade runt, men jag missade kanske nåt bra erbjudande från tyskland? Jag fick ge 898:- här i Schweden.
    Vilken affär var det? Bor i Gbg med nämligen
Svar på tråden Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)