• Kaffekopp

Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)

Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn?
    Babbla fritt!
    Del 2.
    Förra tråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m34209344.html

• Svar på tråden Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)
  • Ms Kanga
    GeneradFörlåt för blankraderna min 11-månaders son kom och tryckte på tangentbordet samtidigt som jag tryckte posta inlägg
  • morgonsolan

Planerar man att resa mycket så lönar det sig nog att köpa en resesulky. Men vi har istället valt att hyra sylky från en barnvagnsaffär (100 kr/veckan) de gånger vi åkt. Nu efter fyra utlandresor med vår tvååring, varav två av dem till Thailand a 200kr/resa, inser vi ju att det hade gått jämt upp att köpa en. Men vi är nöjda och det känns skönt att inte köpa på sig prylar som man kan ske inte kommer att nyttja så väl känner jag!

• Tullemi

Hahaaa, nu har jag fått ett OK från maken att inhandla en Chicco Lite Way. Vi har ju Carena Easy som tilltänkt resevagn, men idag tog jag med den till affären för att möta upp min man och då sa jag till honom att passa på att bekanta sig med Carenan. Jag tycker den är lite stel och stum, svårt att förklara, men han har inte lyssnat. Men nu, efter en shoppingtur så sa han KÖP CHICCON för sjutton. Denna vagn kan vi omöjligt ha med oss till Thailand. Jag vill ha en röd/grå så jag får forska lite i hur jag enklast får tag i den. Det fanns ju nån e-bay sida.....hm.

• pluppiz

mileas mamma: tror snorky är rätt haj på hur man ska göra =)

• Tullemi

Jag har köpt en röd/grå Chicco på tyska E-bay. Jag fick damma av skoltyskan och det gick ganska bra. Den enda frågetecknet är väl varför det inte blev nån frakt. Det stod 0 kr hela vägen till jag klickade betala. Jaja, stämmer det så är det bra . Isf blev det 1113 kr för vagn och båge (och frakt då ).

• Snorky
    Tullemi skrev 2008-10-18 11:09:44 följande:
    Jag har köpt en röd/grå Chicco på tyska E-bay. Jag fick damma av skoltyskan och det gick ganska bra. Den enda frågetecknet är väl varför det inte blev nån frakt. Det stod 0 kr hela vägen till jag klickade betala. Jaja, stämmer det så är det bra . Isf blev det 1113 kr för vagn och båge (och frakt då ).
    ja, men vissa företag kör väl med gratis frakt. Så det är nog inget konstigt. Blir det fel så får ni garanterat ett mail skulle jag tro. Så det är bara o vänta o se. Vår vagn tog några veckor, men vad jag förstod av den lilla tyska jag fattar så verkar det som att deras blåa tagit slut på lagret och därför fick vi vänta extra länge. Men vi fick mail hela tiden och de skrev att vagnen skulle komma under vecka 42, hade den inte dykt upp vecka 43 så skulle vi höra av oss. Vagnen kom på tisdagen vecka 42. Så det funkade ju jättebra, även om vi fick vänta nån vecka efter att de fått in betalningen.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Tullemi

Nu har vi fått vår Chicco och jag är jättenöjd. Så här ser alltså vagnen ut som ska med till Thailand om en månad :

Nya Chiccon, färgcombination FUEGO

• Snorky
    Tullemi skrev 2008-10-25 21:37:37 följande:
    Nu har vi fått vår Chicco och jag är jättenöjd. Så här ser alltså vagnen ut som ska med till Thailand om en månad :
    så snygg!! Har ni provkört ordentligt än?? Jag äääälskar vagnen! hihi!
    Jag fattar inte att det bara är en månad kvar nu... ska bli så skönt med sooool o värme!
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Tullemi

Ja, vi var ute en sväng idag och det kändes toppen! Vi slogs om att köra den, jag å maken haha . Vi hittade även en reseväska/fodral som passade, för 159:-. Kanske inte helt nödvändigt men det var inte dyrt.

• zkalman

mileas mamma - var hittade ni väskan?

Svar på tråden Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)