Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)
Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn?
Babbla fritt!
Del 2.
Förra tråden hittar ni här:
www.familjeliv.se/Forum-3-105/m34209344.html

Planerar man att resa mycket så lönar det sig nog att köpa en resesulky. Men vi har istället valt att hyra sylky från en barnvagnsaffär (100 kr/veckan) de gånger vi åkt. Nu efter fyra utlandresor med vår tvååring, varav två av dem till Thailand a 200kr/resa, inser vi ju att det hade gått jämt upp att köpa en. Men vi är nöjda och det känns skönt att inte köpa på sig prylar som man kan ske inte kommer att nyttja så väl känner jag!
Hahaaa, nu har jag fått ett OK från maken att inhandla en Chicco Lite Way. Vi har ju Carena Easy som tilltänkt resevagn, men idag tog jag med den till affären för att möta upp min man och då sa jag till honom att passa på att bekanta sig med Carenan. Jag tycker den är lite stel och stum, svårt att förklara, men han har inte lyssnat. Men nu, efter en shoppingtur så sa han KÖP CHICCON för sjutton. Denna vagn kan vi omöjligt ha med oss till Thailand.
Jag vill ha en röd/grå så jag får forska lite i hur jag enklast får tag i den. Det fanns ju nån e-bay sida.....hm.
mileas mamma: tror snorky är rätt haj på hur man ska göra =)
Jag har köpt en röd/grå Chicco på tyska E-bay. Jag fick damma av skoltyskan och det gick ganska bra. Den enda frågetecknet är väl varför det inte blev nån frakt. Det stod 0 kr hela vägen till jag klickade betala. Jaja, stämmer det så är det bra . Isf blev det 1113 kr för vagn och båge (och frakt då
).
Ja, vi var ute en sväng idag och det kändes toppen! Vi slogs om att köra den, jag å maken haha . Vi hittade även en reseväska/fodral som passade, för 159:-. Kanske inte helt nödvändigt men det var inte dyrt.
mileas mamma - var hittade ni väskan?