• Kaffekopp

Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)

Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn?
    Babbla fritt!
    Del 2.
    Förra tråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m34209344.html

• Svar på tråden Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)
  • Ms Kanga
    AnnieHall skrev 2008-10-13 17:28:02 följande:
    Typiskt nog såg jag denna eminenta tråd EFTER att jag beställt en Chicco Lite Way, från Italien - något dyrare än från Tyskland... Har inte fått den ännu, men är på väg, enligt TNT courier. Nåväl. Jag beställde ingen bygel (hittar ingen på babymarket.it) - någon som har beställt enbart en sådan från Tyskland, eller annorstädes? Till vilket pris, inkl frakt? Verkar vara slut hos svenska leverantören, enligt Bontis hemsida.
    jag skulle maila och fråga, www.toddler.se, www.familjetorget.se eller www.1klass.se  som sålt Lite wayen under säsongen, om de har någon bygel kvar. Det kan ju finnas även om den inte finns upplagd i webshopen.
  • AnnieHall

Tack för tipset, nu har jag mejlat dem. Ni som beställde Lite Way fr Tyskland, fick ni fotsäck + regnskydd på köpet? Det kanske alltid ingår?

• Ms Kanga

Jag fick med regnskydd men inte någon åkpåse

AnnieHall skrev 2008-10-13 20:29:08 följande:
    Tack för tipset, nu har jag mejlat dem. Ni som beställde Lite Way fr Tyskland, fick ni fotsäck + regnskydd på köpet? Det kanske alltid ingår?
  • Snorky

Nu har min Chicco från tyska Ebay kommit! Vilken vagn och sen vad snygg!!! Kan inte vara annat än toknöjd! Den turkosa var helt underbar! Jag fick med båge och regnskydd till min.

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Ms Kanga
    Snorky skrev 2008-10-14 11:51:39 följande:
    Nu har min Chicco från tyska Ebay kommit! Vilken vagn och sen vad snygg!!! Kan inte vara annat än toknöjd! Den turkosa var helt underbar! Jag fick med båge och regnskydd till min.
    Har du någon bild? Hembilder visar bättre hur färgen ser ut än proffs-foton.
  • Snorky
    Ms Ms Kanga skrev 2008-10-14 12:12:27 följande:
    Har du någon bild? Hembilder visar bättre hur färgen ser ut än proffs-foton.
    inte än, men jag fixar till kvällen. Nu ska vi åka och bada... måste öva inför Thailand
  • Snorky

Sådär... nu är bilderna fixade

Framifrån

från sidan

med fullt liggläge
    ihopfälld
  • AnnieHall

Hehe, nice bilder, Snorky, med matchande pall å allt! Nu längtar jag ännu mer efter min (från Italien) mörkgrå/röda. Verkar vara ett blixtlås på sufletten, vad är det till för?

• Snorky
    AnnieHall skrev 2008-10-14 23:06:00 följande:
    Hehe, nice bilder, Snorky, med matchande pall å allt! Nu längtar jag ännu mer efter min (från Italien) mörkgrå/röda. Verkar vara ett blixtlås på sufletten, vad är det till för?
    ja, haha... vi köpte den turkosa så den skulle matcha pallen!

Blixtlåset är väl till för att kunna dra bort suflettkappan där bak. Dock har jag inte riktigt förstått vitsen, men kanske om det är varmt o man vill att det ska fläkta igenom vagnen??? Jag har haft fler vagnar med denna konstruktion. 
  • Weblinda

Hej
    Spelar det så himla stor roll vad det är för vagn?

Jag köpte en billig för 300 kr på blocket. En carena.

Det vore ju tragiskt att köpa en ny och den sen gick sönder på flyget... dom är ju faktiskt inte så försiktiga där vad jag fått erfara!!..!!

Billig, smidig o liggläge det prioriterade jag!

Svar på tråden Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)