• mirakulix83

Blivande pappor 09

Hallo där ute på er blivande pappor. Nu tycker jag ni ska skriva till varandra och inte skämmas för det. Jag själv ska bli pappa i Mars 09. Det skulle vore kul om man hittar nån kille som ska bli pappa nån gång i 2009. Så kom ingen nu och skriv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 20:36
    I denna tråden följer vi varandra igenom graviditeten, pratar om allt från himmel och jord medans vi väntar på våra mirakel.

• Svar på tråden Blivande pappor 09
  • mirakulix83

Storkisse: Vi har nyss målat och satt bård i bebisrummet så det är klart. Man behöver Vagn, åkpåse, mat barnstol, babygym, grind, Spjälsäng, spjälskydd, kudde & täcke, sängkläder ,sängmobil, skötbord, skötbädd, babysitter, gåstol ,napp nappflaska, tvättlappar, Body , sparkdräkt, struppor, mössa, vinter mössa, overall, vantar. Har är lite i alla fal.

• Ragge24

TARANTINO:I helgen har vi inte gjort mer än att börja packa upp efter flytten.Annars bara tagit det lugnt.Jaså,det är ju inte kul o vara sjuk ju.Hoppas du är bättre nu.Håller du på och tatuera dig?

• paTrust
    Tottmeister skrev 2008-11-25 11:28:06 följande:
    Fick reda på att vi var gravida för dryga veckan sen och vi har vårt första besök på MVC med samtal nu på fredag. Det är vårt första barn och vi é båda väldigt glada över att vi lyckats "pricka rätt i skarpskyttet" =) Vi går idag in i vecka 6 men jag har fortfarande inte riktigt fattat att jag ska bli pappa. Det kommer väl med tiden när magen börjar växa på min sambo men jag undrar lite när ni insåg att ni skulle få barn? Första UL? Magen växer?
    grattis.... nu har du hela livet framför dig...
  • paTrust
    Tottmeister skrev 2008-11-26 17:57:49 följande:
    Tony Montana skrev 2008-11-25 16:47:05 följande: Tack =) Hade en känsla av att man förmodligen inte skulle fatta förrän magen börjar komma på sambon. En kvinnlig kollega hävdar att hon inte tror mannen fattar förrän vid själva förlossningen efter egen erfarenhet och två ungar men det känns ju lite skevt. Vi é väl mer öppensinnade än så gubbar
    Men på sätt och vis kanske kollegan har rätt... det är just vid förlossningen som man får det där "bandet" till barnet som mamman redan haft tidigare. så kände jag litegrann, även om man "fattade" tidigare att man skulle bli farsa.
  • TARANTINO

Ragge24: Jorå, nu är vi friska & krya, tack tack :). Ja, jag håller på med en tatuering som förmodligen efter nästa sittning kommer täcka större delen av högra smalbenet

• Tottmeister

Var på första MVC besöket idag med samtal eftersom vi bara é i vecka 6 men vi verkar ha fått en väldigt bra barnmorska så it's all good here =)

Känns skönt att allting é på gång nu. Lite mer verkligt nu iaf men jag har fortfarande svårt att fatta man ska gå och bli pappa...

• Ragge24

TARANTINO:Skönt o höra att ni är friska igen:).Vad blir det för tatuering då?Jag gjorde en tatuering för två sommrar sedan.Jag ska göra en till tatuering snart.Vad händer i helgen då?

• Nomman

Nämen vilken tråd, att jag har missat den!
    Själv blir jag pappa nu i Mars 2009, beräknat datum är 14:e Mars.. ska bli riktigt spännande eftersom det är första barnet! Men samtidigt känns det väldigt långt bort fortfarande. Har ju inte en aning om vad det innebär. Än så länge känns det mest som att jag har en gravid sambo, det där med att hon innehåller ett barn.. det verkar avlägset.

Någon mer i stockholmstrakten som blir farsa ungefär samtidigt som jag?

• mirakulix83

Nomman: Grattis. Vi ska oxså ha i Mars den 4:de. Det är vår första barn. Men vi bor i Skåne i närhet av Lund. Så det är synd.

• TARANTINO

Ragge24: Jadu, vad föreställer den! bra fråga haha. Det är 3 stycken döskallar som är i bland massa krumelurer som liknar klor & vissa runda föremål bla.. Hmm låter helt skum men svårt att förklara. :p

Grattis Nomman!!!

Svar på tråden Blivande pappor 09