• mirakulix83

Blivande pappor 09

Hallo där ute på er blivande pappor. Nu tycker jag ni ska skriva till varandra och inte skämmas för det. Jag själv ska bli pappa i Mars 09. Det skulle vore kul om man hittar nån kille som ska bli pappa nån gång i 2009. Så kom ingen nu och skriv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 20:36
    I denna tråden följer vi varandra igenom graviditeten, pratar om allt från himmel och jord medans vi väntar på våra mirakel.

• Svar på tråden Blivande pappor 09
  • frenys1

Imorn kommer brorsan på besök, sen ska jag vara ensam hela helgen för flickvännen ska iväg på 27 timmars med kyrkan.

• mirakulix83

frenys1: 27 timmar? Låter mkt.

• mirakulix83

Jag och min sambo så en mkt skum film den heter Cannibal Holocaust.
    Den var inte så räligt men mkt pys film. Det är film som ni borde se på.

• Gabe77

Tja killar! Jag tycker det är svårt att hitta andra killar på detta forum som planerar barn, men som inte har en graviditet på gång ännu. Och har inget barn sedan tidigare. Har ni tips om någon tråd/är själva i samma sits?

• mirakulix83

Gabe77: Nä sorry. Men varför startar du inte upp en tråd? Det är så många killar som inte kan få eller försöker skaffa barn. Många av dem är nog blyga att prata om det. Jag tror nog att det många som kommer skriva på din tråd om du nu startar upp en. Lycka till!

• Gabe77

Hej!

Tack för svaret! Jo jag får väl ta och starta en tråd.. Lycka till själv!

• Ragge24

mirakulix83:Jag bor i Järfälla,utanför stockholm. Du då vart bor du? Jag är yngst i min familj,har två äldre bröder. Synd att din dröm inte var verklighet när du vaknade. Ibland vill man ju inte vakna upp ur sånna drömmar ju. Har du börjat måla bebisrummet än?
    Ska du och tjejen göra nått kul i helgen?
    /Vi hörs

• paTrust

Oj vilka konstiga dagar det blev nu... hade så snyggt planerat att åka på trivselkväll med grabbarna på jobbet... (företagets pengar!!) haha... hur som helst, jobbade natt till onsdagen, sov till en halv ett ungefär... gjorde mat åt mig och tjejen och städade lite innan vi hämtade barnen på dagis...
    Sen städade vi lite till och eftersom jag skulle iväg kl halv fem så började jag göra mig iordning runt fyratiden... Igentligen var det planerat att jag skulle ta några öl på kvällen (hade fixat skjuts å allt) men eftersom tjejen började känna sig konstig i magen, (förvärkar visade det sig sen) så tog jag bilen själv.

hur som helst, kl 5 var det dags för bowling... spelade i en timme med grabbarna, sen drog vi vidare mot en krog (o´learys) för att äta en bit mat.

Hann inte mer än sätta mig så skickar tjejen ett sms och ber mig åka hem och hämta henne... dom 3 milen gick fort!!! sen blev det full fart till förlossningen... (hallå, de e ju 8 veckor kvar!!!) väl inne så kopplar dom på ctg:n, kollar ultraljud och mäter förvärkar m.m. Dock verkar det inte vara dags att föda än (vilken tur) men bebisen är stressad av någon anledning så dom gör ordning tjejen för att kunna göra kejsarsnitt om det behövs... Sälv får man en sån där fin grön uniform!!! haha

blev kvar hela natten och på förmiddagen hade det lugnat ner sig... läkarna gör ett vaginalt ultraljud för att vara säkra att tjejen inte öppnat sig.... men allt verkar lugnt, så på eftermiddagen får vi äntligen åka hem till våra väntande barn... dock "utan" bebis.... den får snällt vara kvar i magen ett tag till!!!

ha en bra dag grabbar... nu ska vi med barnen till föräldracaféet!!!

• frenys1

2barnspappan: Oj då. Du får be ungen vara lite lugn de veckor som är kvar =P Är allt bra med flickvännen nu då?

• paTrust

jo då, nu är allt under kontroll iaf, även om tjejens rörelsemönster är mer begränsat pga order från doktorn och att hon är rejält påverkad av allt. Troligvis blir det inget 09 barn för mig... kanske inte ens ett decemberbarn... men vi kan ju hoppas att den stannar där den hör hemma så länge som möjligt (hemma bäst bebis lilla)

Nu är det röjning som gäller... tupperwareparty OCH klädparty imorgon... mycket folk (suck) och massa barn (pust)... haha, blir väl att röja imorgon kväll också!!!

Svar på tråden Blivande pappor 09