• Idun 78

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

DND, gurkmeja, curry, vitlök etc. har jag varit lyckligt ovetande om att man inte ska äta. Min personliga åsikt är nog att om man inte äter onaturligt stora mängder av ngt så kan det omöjligt påverka ens fertilitet i negativ riktning. Däremot kanske man ska undvika sådan mat som man vet lätt blir dålig och kan innehålla bakterier som orsakar mf, tex produkter som kan innehålla listeria. Även kaffe har jag fortsatt dricka (dock inte under de första 12-13 veckorna men det var enbart för att jag tyckte det smakade äckligt under den perioden), men jag bäljar inte i mig det utan nöjer mig med ngn kopp om dagen. Sen är det nog som Lycka säger att det viktigaste är att man följer sitt eget hjärta, känner man att man mår bäst av att avstå från vissa saker så ska man göra det.

• Idun 78

Åh Linan, läste i behandlingstråden, 1/1 det är ju så himla snart!!! Spännande! Snart får vi en liten ny trådbebis! Jippi!

• Idun 78

MWB, vad spännande med BIM till helgen! Jag håller alla tummar jag har! Om det är ngn tröst så tyckte inte jag heller att jag hade så mkt gravsymtom innan plus, lite mensvärk det var allt. Ang. folsyra tror jag att jag tagit 800 mcg hela tiden, både innan och efter plusset.

• Idun 78

BP, jo jag har nog bytt nu (typ i v.14) till den sort man skulle ta efter v.12. Men ang. mängden folsyra så är det inte farligt att äta för mkt, iaf inte enl drB. Däremot ska man inte äta för lite.

DND, jag har bara använt ÄL-stickor en gång (då blev jag gravid)och då tyckte jag att jag fick det starkaste utslaget på stickorna några dagar före jag fick en mer kraftig flytning (som skulle ha kunnat vara en ÄL-flytning). Och enl mina beräkningar med graviditeten så stämmer stickornas utslag. Så hade jag gått på flytningen hade det blivit fel. Men jag är å andra sidan inte hundra säker på att flytningen verkligen berodde på ÄL. Stickornas utslag stämde dock. Men jag förstår att du blev arg på mannen. Vill du ha sex ska du banne mig få det tycker jag.

• Idun 78

Laban, det kanske bara är en liten blödning pga sexet? Ni kanske råkade komma åt ngt?

• Idun 78

Cia, helt underbart! Jo jag har också legat kvar efteråt, däremot har jag både testat kudde under rumpan och att cykla med benen i luften, men för mig har det inte funkat.

• Idun 78

BP: till mig sa han v.12+0 också, så jag slutade sen.

Cia, ja det var ingen vacker syn. Och som sagt helt meningslöst.

• Idun 78

DND, eftersom man dricker så lite glögg och man dessutom värmer upp den tror jag inte det är det minsta farligt för fostret. Jag kommer iaf att dricka glögg. Samma sak med alkofritt cider som ändå innehåller lite alkohol, det har jag också druckit.

• Idun 78

mwb, underbart!!! grattis!!! :-d:-d:-d jippi jippi jippi

• Idun 78

DND, tänk på att spermier lever i ganska många dagar, så även om ni inte exakt prickade ÄL så finns det goda chanser att det tagit sig ändå. Både första gången och nu vid den här graviditeten hade vi inte sex på ÄL utan vid båda tillfällen ung. 2 dagar innan, men det gick ändå. Sedan blev det ju mf första gg men det är ju en annan historia. Jag tror absolut inte att det är kört för dig!

BP, jag tror att gräddfilare inte har så bra koll på järnvärden och annat som vad vi har. De kör bara på och så blir det bra ändå. J-la orättvist!

Ego, min mage har blivit mindre de senaste dagarna. För en vecka sedan såg jag ruskigt gravid ut, nu ser jag mest lite småfet ut. Då hade jag iof väldigt ont i magen, och det gjorde säkert att den svullnade upp, men det känns ändå inte helt roligt. Bebis levde i tisdags på UL men lever den ff?

Franka, hur går det med liggandet? Har du kommit in i lunket?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8