Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
MW, Låter väl som en ganska god idé!
Gingko, beklagar så vad du gått igenom. Jag hoppas att du här inne ska få den hjälp och det stöd som du känner att du behöver.
MW, Låter väl som en ganska god idé!
Gingko, beklagar så vad du gått igenom. Jag hoppas att du här inne ska få den hjälp och det stöd som du känner att du behöver.
MW, jag har nästa VUL på tisdag morgon. Symtomen kommer och går men idag är de ganska många, lite illamående, lite bröstspänningar, svullen mage och lite växtvärk (jag hoppas att det är växtvärk och inget annat). Av ngn anledning har jag alltid mer symtom i veckorna, på helgerna försvinner de helt. Kul med ny cykel, vad blir det för ngn?
Hej då alla! Nu drar jag till landet i vanlig ordning.
Hej alla!
Nyss hemkommen ifrån landet efter en väldigt härlig hösthelg! Det märks dock att det börjar närma sig VUL - drömmer mycket mardrömmar och humöret känns inte på topp. Men som ni andra skriver här inne, det här lär ju vara vardag fram tills dess att bebis är ute.
Stella, jag önskar också att vi alla här inne ska sitta med våra bebisar i famnen 2009, då skulle 2009 bli det bästa året ngnsin!
BP, åh hoppas det bara vara en ofarlig blödning. Du lovar väl att höra av dig så snart du vet ngt mer?
Imorgon firar jag och mannen ettårig bröllopsdag så då hinner jag nog inte skriva så mkt, men jag lovar att återkomma så fort jag varit på VUL på tisdag. Nu måste jag sova. Godnatt till er alla!
Hej, hoppar in en snabbis innan maken kommer hem med maten.
Bionic, jag har fått samma idiotisvar ifrån min förra gyn (privatläkare). Hans kommentar på mina mf var "sånt är livet, välkommen till livet". Den här graviditeten gick jag första gången i v5+5 och då såg jag inget mer än hinnsäcken. Sedan gick jag nästa gg i v.7+5 och då såg jag hjärtat.
Iske, jag tänker köra på samma linje som Cia, dvs. prog tom v12, 2T tom v14, och 1T tom v37.
Mizz Turko skrev 2008-10-14 09:15:50 följande:
Insåg att jag nog skrev fel tidigare, jag var på UL inte VUL. Kändes jättestort att slippa lägga upp benen i den förhatliga stolen...
Bling, ja den var hela 44 mm(!), men då låg den ganska ihopkrökt så jag kan tänka mig att den eg. närmar sig 5 cm (snart en duplogubbe!)
Poppy, ja jag ska på inskrivning på torsdag. Vi får se om det ger ngt, det är mitt första dock så jag vet inte riktigt vad jag har att vänta mig.
Lycka, vilken v är du i nu?
Bling, din stackare, sjukdomarna förföljer dig... Men det kanske är en signal från kroppen om att du jobbat lite för mkt tidigare (visst hade du väl arbetsveckor på 70 h nyligen?). Jobbigt dock när man är sin egen, jobbet måste ju bli gjort på ngt sätt. Hur går det med planerna på USA?
MWB, blir du inte liiite sugen på att försöka så här i ÄL-tider, även om du äter pencilin?
Mizz T, vad skönt att hcg-värdena såg bra ut!
Vink vink till er andra, nu måste jag jobba liiite till innan det är dags att gå hem.
Lycka, fantastiskt! Underbart! *dansar runt av lycka*
BP, 4mm är inte dummt alls! Och hjärtat kommer att synas snart, det är jag säker på. Som sagt, jag såg inte heller ngt i v.5+5, mer än hinnsäcken. Och att du mår illa ser jag som ett gott tecken.
Tack Linan!
Nu ska jag ösa ur mig lite... Har följt en serie som heter Tell me you love me, som bla handlar om ett par som kämpar för att få barn. Självklart har det varit jättetufft för dem och ff kvinnan har mått jättedåligt över sin barnlöshet. Till slut bestämmer de sig för att lägga ner bebisverkstan och acceptera sin barnlöshet. Vad tror ni händer då? Jo, månaden efter är hon gravid. Så klart. *aaaargh* Jag blir så j-vla trött! Varför varför varför måste man fortsätta spä på de uttjatade teorierna om att bara du slappnar aaaav.... Jag har definitivt tittat klart på den serien!
Poppy, det var det jag misstänkte efter att ha sett ytterliggare ett avsnitt. Hon berättade för alla så himla tidigt att jag tänkte att det här bäddar för att hon kommer att få mf. Tack, då ska jag kolla vidare, jag gillar ju egentligen serien. Och du, du ska se att det kommer att gå bra imorgon. Att du inte kännt så mkt på en vecka behöver ju inte betyda så mkt, särskilt som du inte haft så mkt symtom över huvud taget hitills. Du har nog helt enkelt en ganska symtomfri graviditet. Själv har jag också tappat de flesta symtom, däremot är magen uppsvälld som en boll. Kan inte ha mina brallor längre...
Nämen Iske, Grattis! Jisses vad det plussas! Härligt!
Grattis också till Mizz T! Måste känts väldigt skönt att allt såg så bra ut, och att den växer så det knakar.
MWB, vad härligt att cystan var borta. Så mannen ville alltså inte den här månaden? Sicken en...
DND, jag förstår precis vad du menar. Jag har varje gång jag försökt bli gravid varit helt inställd på att det kommer aldrig att gå. Tror att det är väldigt vanliga känslor. Det fantastiska är ju att det går, det har vi ju alla i den här tråden visat. Sedan när man väl lyckas få till det där plusset så kommer ju nästa orosmoment... och så där rullar det nog på antar jag. Trist men sant. Och jag har tyvärr ingen mirakelkur för hur man skulle kunna tänka annorlunda. Kanske ngn annan här i tråden har det?
Nu måste jag ställa en delikat fråga. Jag har inte haft sex sedan plusset, har helt enkelt inte vågat, men jag börjar verkligen känna starkt att jag skulle vilja ha sex. Vad är det som potentiellt kan vara farligt med att ha sex för ngn i vår sits med flera mf i bagaget? Är det spermierna, ev. bakterier, stötarna, eller sammandragningarna pga. orgasm? Ngn som vet? Hur gör ni, har ni sex eller avstår ni i nio månader?