• Idun 78

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Mamarazzi, du vet ju faktiskt inte om det kommer komma flera år av utredningar och missfall och ångest. Du kanske blir gravid snarare än du anar. Att byta jobb kan ju även för ett litet tag ta fokus bort ifrån tankarna om graviditet, missfall etc. Det gjorde det för mig iaf, och det var väldigt skönt (så länge det varade ). Jag tror inte du ska oroa dig så mkt för om det kommer att bli jobbigt att både ha ett nytt jobb och göra en mf-utredning samtidigt, det kommer att lösa sig när den tiden är inne tror jag. Om du tror att du eg. skulle må bra av att byta jobb (bortsett från ev. utredningar) så tycker jag absolut att du ska göra det! För mig blev det iaf. lite av en vändning. Lycka till med vad du än bestämmer dig för!

• Idun 78

DND, att du inte kan hålla dig. Men som sagt, jag har aldrig sett skymten av ett plus innan BIM och det kanske är samma sak för dig. Jag håller tummarna ruskigt hårt för ett plus på tisdag!

MWB, stirra inte för djupt på stickorna (även om det är svårt att låta bli, jag vet). Så länge inte strecket börjar försvinna är nog allt som det ska. När jag testade på BIM+8 sist så fick jag ff inte ett superstarkt plus, starkare än på BIM visserligen men inte superstarkt. Om du verkligen vill känna dig säker på att det går åt rätt håll är det kanske bättre att gå och ta hcg? Då blir det mer svart på vitt, stickorna ger ju bara en indikation. Annars är väl mantrat att ta en dag i sänder väldigt sunt. Men jag tror på dig!!!

BP, på 12+1 är det ingen fara att ta bort proggen. Nu har ju moderkakan tagit över näringstillförseln så proggen behövs inte mer. Jag tyckte tom att jag kunde känna att kroppen inte längre sög upp proggen. De sista dagarna som jag tog progg rann allt bara ut, så själv tyckte jag att det kändes ganska naturligt att sluta då. Däremot var det läskigt för att alla symtom försvann över en natt när jag slutade. Det blev väldigt tydligt att alla symtomen hade kommit från proggen.

• Idun 78

Finesssan, jag gillar Vida med skrik och utan skrik, ska bara bli superkul att se henne igen! Vi ses snart!

• Idun 78

Grattis Strumpan! Vad underbart för er att hon är här nu! Och Freja, det är ett av mina favoritnamn. Bra val!

Lilleskuttan, nämen vilket litet bustroll! Hoppas det går bättre om två veckor.

Finesssan, tack för idag och hälsa U så mkt också! Det var som alltid jättemysigt att få pussa lite på fröken! Hoppas att vi kan få bjuda tbx snart. Åh nu kom jag på, jag glömde att fråga dig om T. Som sagt, hoppas vi får bjuda tbx snart...

• Idun 78

BP, mitt illamående slutade tvärt (men det hade nog börjat avta redan dagarna innan jag slutade med prog). Fast det är väl inget konstigt att du ff mår illa, det betyder ju bara att ditt illamående inte berodde på proggen utan på graviditeten i sig.

EGO, ska på rUL imorgon bitti. Jag är så sjukt nervös...

• Idun 78

Tack för tummar! Trodde jag skulle vara cool inför detta men nu ikväll slog nervositeten till. urk Nåväl, går det bra så ska jag börja shoppa mammakläder! Går det dåligt, så... ja det vill jag inte ens tänka på.

Finesssan, hur mår Vida? Har febern gått ner?

• Idun 78

Lycka, jo mammabrallor har jag haft i ett par veckor nu, kommer inte i mina vanliga. Däremot har jag inte velat "shoppa loss" innan jag vet att allt ser bra ut på rUL. Mina bröst har också helt gått tbx till det normala. Jag vet dock att Linan sa ngngg att detta hände henne också, så jag har försökt tänka att det är helt normalt.

Linan, tänk att det snart är dags. Gud va spännande! Jo magen har börjat komma, den är inte jättestor, men den syns helt klart.

• Idun 78

Lycka, jag gick ganska snabbt och köpte en "gördel" hos PoP som man kan dra över brallorna. Sedan är det bara att "knäppa upp" utan att ngn märker det. Skitsmart.

• Idun 78

tittar in en snabbis bara för att säga att allt gick bra! Så skönt. Blev bakåtflyttad två dagar så ny bf 3 maj! Kramar till er alla!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8