• Idun 78

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

BP, ja j-vligt märkligt att han drog upp min utredning. J-la karl! Jag gillar ju ff T. Är helt övertygad om att det var den som gjorde susen vid infästningen. Frågan är bara om jag ff behöver den, om fördelarna är fler än de ev. nackdelarna. Varför kan ingen läkare verkligen förklara hur det ligger till? Och ta ens oro på allvar!

• Idun 78

Lycka, vad bra att din läkare tycker till v.36! Känns skönt att höra. Tack! Jo jag vet att många av "oss" fortsatt med T, vissa med stöd av "sin" läkare, andra på eget bevåg, men i samtliga fall har det gått bra. Ändå, när en läkare sitter och säger till en att det är "helt galet" så blir man ju osäker. Sen att den där läkaren var ett pucko är ju en annan femma.

• Idun 78

Krus, ja precis, man måste ta två hcg för att se att det stiger som det ska. Men jag förstår om det då krockar med nästa VUL, då är det ju lite onödigt kanske. Känns det lite bättre, nu när det ser ut att gå åt rätt håll? Vad ansåg läkaren om dina blödningar?

• Idun 78

Mwb, ja eller hur? Både han och den där förra "knäpp"-läkaren var sådana där översittarmänniskor, satt där på sina vardera tjusiga mottagningar, med rum stora som vardagsrum och fina utsikter över stockholm. Men sympati - det har de haft noll båda två. (Förstå mig rätt dock, jag gillar privatmottagningar, Lucina inte minst , och det gör verkligen inget i sig om de har stora trevliga mottagningsrum med fin utsikt , men det drar tyvärr också till sig en hel del rötägg till läkare som ser till pengarna snarare än till sina patienter). Och de här två har varit av den sorten.

• Idun 78

Krus, den jag gick till idag finns på Gynekologerna i Gamla Stan, och den förra fanns på Läkarhuset Hötorgs City. För skojs skull kollade jag upp var de bodde, och båda bodde i Djursholm. (Fördomar, jag? )

• Idun 78

Mikes Bride, neeeeej..... Men du har inte ont säger du? Är det först på fredag du har tid hos läkaren? Du kan inte åka in akut nu?

Franka, jag skulle nog satsa på ett mellan hem och jobb. Tänk om du blir sjukskriven, då kan det vara bekvämt att mvc ligger någorlunda nära hemmet.

DND, jag kan inget om vare sig prolaktin eller tsh, tyvärr. Vad tråkigt att KK är så styvnackade. Känner du att du skulle behöva sjukskriva dig ett tag?

• Idun 78

Mikes, går du på ngn medicinering just nu?

• Idun 78

Men gud, Poppy, de är ju inte kloka! Men hon menade alltså att du fortfarande måste ta dessa tester, och sedan får du inte träffa läkaren förrän i SLUTET av januari? Jisses amalia! Vet du vilken läkare det är du ska få träffa i januari, om h*n är vettig? För det känns som jättelång tid att vänta till slutet av januari för att få träffa ett potentiellt stolpskott som inte kommer att kunna säga ett dugg mer än det du redan vet.

• Idun 78

Mikes, har du tagit 1T hela cykeln eller bara sedan plus? För en del här räckte inte 1T utan det behövdes 2T, med start innan ÄL för att få ägget att fästa ordentligt. Ge inte upp! Det finns massor av hopp, och olika metoder att testa! God natt!

• Idun 78

Poppy, det är verkligen inte klokt att du först måste gå och ta en massa märkliga tester för att sedan ev. få igenom en hysteroskopi... jag finner inte riktigt ord känner jag.

• Idun 78

Poppy, jag fick ta samtliga dessa fyra tester när jag var hos BM första gg, så jag antar att det är rutintester.

• Idun 78

Mikes bride, så outsägligt tråkigt att höra. Men bra att läkaren är positiv! Det bådar väldigt gott tycker jag. Många kramar till dig!

Hej Bling! Hur är det med dig och din man?

Franka, bra initiativ! Jag inboxar dig.

• Idun 78

Franka, total avhållsamhet tillämpar vi! Det kändes j-kligt tråkigt i början, men nu kan jag inte ens säga att jag är sugen. Har börjat få ganska rejäla känningar av foglossning också, så benen isär är lixom inte ens att tänka på.

• Idun 78

Jag gillar mitt nya smeknamn, Idud! Det rockar! Men du, hur skrämmer man bort foglossning?

• Idun 78

Cia, fast jag tror att jag har en kille i magen - inga vetenskapliga belägg för det dock. Bara en känsla, samt att magen börjar se ut som en riktig killmage.

iDude - det är mitt nya namn!

• Idun 78

Finesssan, vad trist att du har haft en riktig skitdag... Hoppas att imorgon blir en bättre dag!

Cia, ja det ska bli spännande att se vad det är för ngt. Med dig som facit kan jag ju inte längre gå helt på magteorin.

DND, ja det är segt med testandet, men den kommer komma! Och sedan får du inte glömma att du kan ha ÄL utan att det visar utslag på stickan! Testen är ju inte 100%iga. Kämpa på!

BP, ibland har jag också ont på ett specifikt ställe i rumpan, känns som att ngn kör in en sax el dyl i skinkan. Inte särskilt skönt alls, går knappt att röra sig. Den smärtan har jag dock tolkat som ischias. Det som jag tror är foglossning är snarare att jag får ont i hela bäckenet, känns som att smärtan kommer från skelettet. Men som jag förstått det kan foglossning yttra sig väldigt olika från person till person, och likadant med ischias. Just nu, eftersom jag ännu inte har jätteont är jag mest glad över lite smärta, känns så skönt med en smärta som går att ta på och inte sitter i själen (vilket missfallen gör). Lite knäppt resonerat kanske, men jag har så mycket hellre ont i kroppen än i själen, och så är det ju ingen farlig smärta i bemärkelsen att den är farlig för bebisen och det är också innerligt skönt.

Franka, strålande jobbat!

Lucki, välkommen hit och grattis till plusset även om jag förstår att det är blandade känslor. Om du vill kan du titta i vår behandlingstråd, där finns lite bakgrundsinfo om oss och vilka behandlingar vi blivit ordinerade. Du kommer förhoppningsvis hitta mycket hopp där!

Mikes bride, stort lycka till imorgon!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8