• Idun 78

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Så här står det om v.13 på niomanader.se.
    Ska man då bli orolig? Nä, egentligen inte ? men det blir man ju ändå. Eller hur?
    Det är så där det ska vara. Kroppen har nu anpassat sig efter dina nya hormonnivåer som graviditeten har orsaket och under ett par veckor, tills magen och de riktiga rörelserna kommer, kommer allt att ske på insidan.
    Varje sekund sker något otroligt och häpnadsväckande inne i din livmoder ? du kan bara inte se det. Men vänta...för lite senare i denna period kommer du att se att det är någon som bor därinne!

Stämmer väldigt bra in på mig. Hoppas att det är "läskiga fasen" jag befinner mig. Ja ja, det ger sig imorgon. Ser väldigt mkt fram emot att få träffa dig, mwb, imorgon eftermiddag!

• Idun 78

DND, jag håller stenhårt tummarna för dig!!!

Lycka, symtomen kommer och går, mina har vandrat fram och tbx hela tiden och är för tillfället helt borta. Men hitills har ju faktiskt allt sett bra ut på alla vul/ul. Det kommer gå bra! När har du nästa vul?

Mwb, tack så hemskt mycket för idag! Så himla trevligt att träffas!

Nu tycker jag dessutom att det börjar bli dags för en riktig trådträff med alla här inne, eller vad säger ni andra?

Mitt besök hos doktorn idag var totalt intetsägande. Han ville inte göra vul eftersom jag gjort ett för en vecka sedan och han tyckte det var alldelles för tätt inpå. Så då vet jag faktiskt inte varför jag var där, antar att det är ett rent rutinbesök ifrån mvc:s sida. Så jag kanske ska ta fram min nyinköpta Angelsound ikväll och inviga den? Känns lite läskigt dock, tänk om man inte hör ngt?

Poppy, hur har det gått?

• Idun 78

Oj, snabba vändningar DND, men skönt att du får en behandling som du är nöjd med.

• Idun 78

Vad härligt Poppy att det gick bra! Och 11+6! Då är vi ju nästan samtida nu! För mig är det 12+2 idag. Och min växer efter kurvan så då kanske det är en tjej! Stämmer väl med vad FL:s kinesiska könshoroskop säger (har ni testat det, ganska kul! De lär ju ha 50% träffsäkerhet iaf )

a80, det gick bra med Angelsoundet även om jag inte visste riktigt vad jag letade efter (i broschyren skrev de "leta efter ljudet av en galopperande häst") . Först hördes ingenting och jag rotade runt ganska mkt, men till slut så hörde vi ett rytmiskt ganska snabbt pulserande så jag antar att det nog var navelsträngen vi hörde. Eller?

• Idun 78

Jag var nere vid hårkanten och rotade men jag tror att det nog var navelpulseringen jag fick tag i och inte hjärtat. men men spelar inte så stor roll, så länge jag fick höra att det var ngt som levde så är jag glad med tiden blir jag nog vassare på den där apparaten

• Idun 78

Tack för länken Finesssan. Vidas hjärtljud lät ungefär som det jag hörde så det kanske var hjärtat trots allt. Vad vet jag... När vi testar nästa gg om ngn vecka så har jag iaf lite bättre referensram kring vad jag ska leta efter.

• Idun 78

Hej MWB! Ja det blev ett par byxor, ett par manchesterbrallor, väldigt mjuka och sköna. Som sagt, alldelles för tidigt eg för att ha dem, men kan vara skönt att ha ett par med till Japan om nu magen skulle få för sig att svälla där.

Cia och Finesssan, ha det så trevligt på onsdag!

Med min nya bil är det inga problem att ha träffen i Lkpg. Jag får plats med 4 FL:are till i bilen utan problem Så säg tid och plats.

• Idun 78

Linan, nu hittar inte jag heller det kinesiska horoskopet... Märkligt, jag gjorde det ju för bara ngn vecka sedan.

MWB och Spirit, MamaStore heter butiken. Ligger på Västmannagatan i Sthlm. Väldigt trevlig och bra personal. Det var dock första gg jag var där, och lär väl inte gå dit igen på ett tag med tanke på att jag just nu ser helt ogravid ut.

DND, ja det ska bli jättekul att åka till Japan. Vi ska först till Tokyo, sedan åka runt lite på landsbygden, och sedan avsluta med Kyoto. Vi blir borta i 13 dagar.

Finesssan, japp! Samma bil som ni har, fast en blå. Vi är sjukt nöjda.

• Idun 78

DND, oftast stängde vi verkstaden efter ÄL.

Mwb, så det var som du befarade. Fy f*n.

Cia, din stackare. Har du haft ont sedan -02? Det är ju fruktansvärt lång tid... Hoppas du hittar ngn läkare som kan ta reda på vad som ligger bakom. Tror du att det kan vara reumatism eftersom DrB hittade ngt fel på en reumatoid faktor?

Poppy, jag hade jätteont i magen förra veckan (v12), men min läkare tog det som ngt positivt, att ngt växer för fullt därinne. Nu fick jag ju inte göra vul i måndags så jag kan ju inte bekräfta om det stämmer eller ej.

Stella, mina symtom försvann helt under v.9-10 men kom tillbaks under v.11-12 för att nu vara helt borta igen. Kroppen är j-vligt skum.

Snozie, vad härligt med 20+3! Det här går ju som på räls.

DND och Krusbär, jippie med BIM-lista!!!

• Idun 78

Lycka, gud vad härligt! Grattis!!

BP, jag dansar allt jag kan!!! Vilken tid ska du dit?

Cia, hoppas du får mer kraft så snart barnen blivit lite äldre så att du kan ta tag i din smärta och försöka få den hjälp du rimligen bör få. Att gå runt och ha ont jämt, utan att veta vad det är, är ju omänskligt. Usch.

a80, jag dansar lite åt dig också, 25%-dansen.

Ja usch för det där med oro. Den släpper ju verkligen aldrig. Min oro har pendlat mellan mensvärken som jag trott vara begynnande mf, och nu avsaknaden av symtom... TERROR!

Jag undrar var HK är?

Franka, jag hoppas att prednisolonet ska göra susen! Det har vi ju sett i ganska många artiklar nu att det hjälpt kvinnor. Jag hoppas så att det ska vara den magiska medicinen för dig också.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8