Grattis Bebis igen! Underbart!
Krusbär, nu blödde jag bara pyttelite på BIM och jag hade inte ngn direkt mensvärk då, men när jag ngra veckor in i graviditeten hade mensvärk sa min doktor ngt väldigt bra: "Bra, då vet vi att allt är som det ska och växer därinne". Dvs, han tyckte att molande mensvärk var ett gott tecken på att allt är som det ska vara. Jag förstår att du är sjukt orolig dock, jag hatar också när man får värk för man blir livrädd för att det är ngt fel, men jag ser faktiskt din värk som ett gott tecken på allt är som det ska vara!
EGO, varför varför varför har jag så svårt för att hantera mina vänners graviditeter, eller rättare sagt det faktum att de glatt annonserar att nu är de gravida? Jag vill ju bara vara glad å deras vägnar men samtidigt dyker ångesten upp som ett brev på posten. Att deras graviditet ska gå som tåget och att de nio månader senare snusar på en liten bebis, medan jag själv får missfall igen och bara dras längre ner i ångestkarusellen. Varför ska det vara på det viset? Varför kan jag inte acceptera att deras liv är deras liv, och mitt är mitt. Att de blir gravida borde ju inte påverka mig (mer än att jag blir glad å deras vägnar)? Varför får jag sådan ångest för en så i grund och botten glad nyhet?