• Idun 78

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

DND, jag tycker inte du ska oroa dig för din ålder och ev. sjukdomar hos barnet. Vad jag har förstått handlar det inte om särskilt stora risker, även om mamman är över 35-40. De allra allra allra flesta barn föds ff friska.

• Idun 78

Hej alla! Har haft fullt upp inför Japan-resan och mkt jobb så jag har tyvärr inte hunnit skriva här på några dagar.

Först Hella, jättekul att se dig här igen och härligt att höra att du kommit så långt. Jag förstår att den där "pricken" kommer att ligga och gnaga lite tills dess att ni får er lilla flicka i famnen, men 99% odds att allt är bra är VÄLDIGT bra odds! Det kommer att gå bra!

Poppy, den där lilla strimman beror troligtvis på blodet i urinen, det låter väldigt troligt. Kul att du börjar glädjas lite!

Iske, jag drömmer ofta hemska drömmar och, peppar peppar, har det aldrig varit sanndrömmar. Det är ju inte så konstigt att man drömmer katastrofscenarion efter att man varit med om flera mf.

BP, symtomen kommer och går i början, det är inget konstigt.

DND och Krusbär, var är BIM-listan?

Själv känner jag mig ff helt ogravid, förutom en väldigt uppsvälld mage. Försöker tänka att det nog är pga att jag inte längre tar prog, men f*n vet. Har iaf lovat mig själv att försöka tänka positivt. Vi ska ju till Japan om några dagar så jag pallar inte göra ngt åt saken innan dess. Tänkte boka en tid hos BM när vi kommer tbx.

Kram till alla er andra!

• Idun 78

Laban, jag tog morgonproggen i rumpan och kvällsproggen vaginalt. På så sätt slapp jag kladdet på mornarna.

• Idun 78

MW, nja synas och synas, det är nog tyvärr bara gaser... Vi far om två dagar, så sen skiljs jag ifrån FL i två veckor. *snyft* Vad härligt att du snart är på banan igen! Två veckor till ÄL, sedan är det dags även för dig att skriva upp dig på BIM-listan.

Finesssan, så lilla fröken ska få herrbesök. Man tackar ja! Hoppas ni får riktigt trevligt imorgon alla fyra, C, F, A och V!

• Idun 78

Hej allihopa! Hinner inte skriva så mkt nu, ville mest bara säga hej då! Vi ses igen den 9 november, och jag vore väldigt glad om lite fler plus ramlar in under tiden jag är borta.

Jag håller med alla som skrivit att de gärna vill känna räkan NU! Det vill jag också. Jag är så sjukt orolig att ngt är fel, men hoppas att vår lilla semestertripp ska bota den oron.

Vad härligt att er träff äntligen blev av, Cia och Finesssan, även om nu de små charmtrollen inte var överdrivet intresserade av varandra. Nu återstår bara en stor träff för alla här inne tycker jag.

På återseende alla ni vackra människor!

• Idun 78

Hej alla! Tillbaka igen från en helt galen Japanvistelse och har nu ägnat tre(!) timmar åt att läsa igenom allt som hänt under tiden jag varit borta.

Poppy, mitt hjärta frös till is när jag läste att du fått ännu ett missfall! Jag finner inte ord för hur ledsen jag är å dina och din familjs vägar. Så fruktansvärt! Pussa pussa pussa på din lilla dotter. Hoppas att allt har gått, under omständigheterna, "bra" idag. Massa massa massa kramar!

Jag beklagar verkligen även er andra som fått ytterliggare mf, och DND, Krusbär och Laban som fick trista minus.

Grattis till Ginkos plus!

Hej till alla nya! och hej till alla er andra!

• Idun 78

a80: Stort lycka till imorgon! Ja, ibland vore det bra om man inte visste hälften av det man vet. Men att bebis buffar runt låter väldigt betryggande.

Cia, tack!

• Idun 78

Poppy, Astrid är verkligen världens sötaste! Se till att kramas och gosa mkt nu. Och skönt att det trots allt verkade ha gått ganska smärtfritt, även om mitt hjärta blöder när jag tänker på vad du fått gå igenom. Livet är förjävla orättvist!

DND, jag hade nog inte åkt 50 mil för att kolla ev. ägglossning. Dr B gjorde det på mig vid ett tillfälle och den gg tog det sig inte. ÄL-stickor borde nog funka väl så bra.

a80, härligt! och suger på tummen, sicken sötnos!

Cia, ledsen men har inget bra svar alls.

Tack för alla välkommen hem! Resan var ganska galen för Japan är ett så annorlunda land, mkt mer annorlunda än vad jag ngnsin kunnat föreställa mig. Svårast var nog dock maten. Att inte äta kött och dessutom vara gravid och därmed gärna undvika rå fisk etc. bäddar inte för lätta restaurangvistelser. Lägg sen till att menyerna endast står med japanska tecken och att personalen inte kan engelska, så är kaoset ett faktum. Men underhållande! Sen måste jag säga att jag nog tyckte att det stundtals var jobbigt att vara så långt hemifrån. Tvärtom vad jag inbillat mig så tycker jag att oron växer för var vecka som går. Jag blir mer och mer rädd för missfall, kanske för att man också börjar ta graviditeten mer på allvar. Både glädjen och oron växer. Men allt gick iaf bra på resan och igår var jag hos BM och fick höra hjärtat slå, det var väldigt skönt.

• Idun 78

Franka, vad härligt! Äntligen ett plus igen! Ja jag fick en liten blödning, ungefär på BIM. Men sedan kom inget mer blod, och jag hade inga färgade flytningar. Det verkar väldigt vanligt att blöda från och till i början, men jag förstår, det skrämmer skiten ur en. Äter du prednisolon nu? Trombyl? Jag tror att det är bra att du tar det lugnt, även om läkarkåren verkar väldigt oense om det har ngn effekt eller inte, åtminstone tyckte jag det kändes bra att bara vila. Så slipper man iaf oroa sig för att ev. aktiviteter skulle förvärra situationen.

Linan, 20 kg! Respect! Men de tappar du snart när väl bebis är ute. Inte långt kvar nu ju. Tack för din fråga förresten, jag har rUL den 2 december. Försöker vila i tanken att allt kommer gå bra.

Hej alla andra! Får skriva mer sen, för chefen blir inte glad om han ser vad jag pysslar med.

• Idun 78

Franka, jag såg inget i v.5+3, bara hinnsäcken. Däremot kan de kanske kolla varifrån blodet kommer. Det kanske inte är ifrån livmodern?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8