Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
BP, GRATTIS!!! Fantastiskt!!! Jag hade EXAKT samma som du! En liten klarröd blödning på BIM och var tvärsäker på att det var kört, men det var det inte. Blödningen upphörde och kom inte tbx.
Vad härligt Stella med en 12mm räka!
Vill tipsa återigen om boken "Is your body baby-friendly" av Dr. Beer. Jag har precis läst den och gillade den verkligen. Den tog bl.a. upp ngt som var nytt för mig, dvs. att depressioner (eller för låga serotinin-halter) kan vara en anledning till att man har svårt att bli gravid. Låga serotinin-halter kan nämligen enl. boken öka antal TNF-alfa celler drastiskt. Därigenom kan anti-deppressiva läkemedel inte bara verka positivt på så sätt att man slipper sin depression utan kan också verka positivt på fertiliteten. Detta var vad som hände mig förra året. Efter att jag ätit anti-deppressiva i 2½ månad så blev jag gravid för första gg, efter att ha försökt i 7 månader. Behöver naturligtvis inte vara ett samband - men klart intressant hypotes!
Dessutom stog det en del intressant om de som har lätt att få ett första barn men som sedan bara får upprepade mf. En del om orsaker till detta och vad man kan göra åt det. Klart läsvärd bok!
Finesssan, vad duktig lilla Vida är!! Vänder sig själv o allt! Hur känns det nu? Är det ff tungt?
LillaD vännen, jag förstår verkligen att det känns tungt, det är mycket som tynger dig just nu... Men du, vad säger din gyn? Ska ni fortsätta med pergo, eller har h*n ngn annan behandling i åtanke?