• Idun 78

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

BP, GRATTIS!!! Fantastiskt!!! Jag hade EXAKT samma som du! En liten klarröd blödning på BIM och var tvärsäker på att det var kört, men det var det inte. Blödningen upphörde och kom inte tbx.

Vad härligt Stella med en 12mm räka!

Vill tipsa återigen om boken "Is your body baby-friendly" av Dr. Beer. Jag har precis läst den och gillade den verkligen. Den tog bl.a. upp ngt som var nytt för mig, dvs. att depressioner (eller för låga serotinin-halter) kan vara en anledning till att man har svårt att bli gravid. Låga serotinin-halter kan nämligen enl. boken öka antal TNF-alfa celler drastiskt. Därigenom kan anti-deppressiva läkemedel inte bara verka positivt på så sätt att man slipper sin depression utan kan också verka positivt på fertiliteten. Detta var vad som hände mig förra året. Efter att jag ätit anti-deppressiva i 2½ månad så blev jag gravid för första gg, efter att ha försökt i 7 månader. Behöver naturligtvis inte vara ett samband - men klart intressant hypotes!

Dessutom stog det en del intressant om de som har lätt att få ett första barn men som sedan bara får upprepade mf. En del om orsaker till detta och vad man kan göra åt det. Klart läsvärd bok!

Finesssan, vad duktig lilla Vida är!! Vänder sig själv o allt! Hur känns det nu? Är det ff tungt?

LillaD vännen, jag förstår verkligen att det känns tungt, det är mycket som tynger dig just nu... Men du, vad säger din gyn? Ska ni fortsätta med pergo, eller har h*n ngn annan behandling i åtanke?

• Idun 78

Grattis du också Mizz Turko, till lyckat VUL och en 5mm räka!

• Idun 78

Finesssan, nej jag skippade VUL nästa vecka. Har ett på tisdag om en och en halv vecka istället. Om det går bra (peppar peppar) så blir det inskrivning hos BM den 16e okt. Vad skönt att du mår lite bättre! Antar att mkt lättar när fröken nu blivit lite större, och magen funkar bättre osv. Hennes stackars mage var ju verkligen inte en rolig historia.

• Idun 78

Blomma vet jag inte heller hur man gör men pussmun gör man så här: : - p (fast utan mellanslag)

• Idun 78

Hej då kära vänner! Nu drar jag till landet över helgen! på er!

• Idun 78

Precis hemkommen från landet!

StoraD skrev 2008-10-04 11:31:51 följande:
    idag är jag en Depp-lillaD, allt känns jättejobbigt, den sedvanliga mensvärken börjar komma igång och jag ser "fram emot" ytterligare ett misslyckat försök. Jag förstår inte att det är ett år sen sist jag plussade... och jag är så ledsen, och det känns som att deppet gör det svårare att bli gravid (som idun mkt riktigt påpekade) och då blir jag stressad och så är det en ond cykel av att känna sig ångestfylld och misslyckad och skyldig. nåväl, man tycker ju att jag efter två år skulle ha vant mig vid detta... kramar på er
    Men du vännen, det är ju inte nödvändigtvis så att en depression gör det svårare att bli gravid, det var ju bara en teori som jag läste i en bok (och det handlade eg. inte om deppressionen i sig utan att man isf. hade låga serotinin-halter). Det behöver ju inte alls vara sant, det råkade bara stämma väldigt bra överens med vad jag upplevt. Men jag förstår din känsla, jag brottades kraftigt med samma känslor förra sommaren, och för mig var enda sättet att komma ur det: terapi samt anti-deppressiva. Om du inte vill äta anti-deppressiva så kanske du iaf. ska överväga att gå och prata med någon? Jag har tjatat om det förut, men för mig har det verkligen varit en livsomvändare och klart värt vartenda öre. Massa massa massa kramar till dig min vän!
  • Idun 78

Gud vilken fruktansvärt sjuk grej!!! Jag satt och läste igenom hennes blogg igår kväll och mådde alldelles dåligt över att läsa hur fruktansvärt hon hade det, med två förlorade barn och nu en av tvillingflickorna i respirator. Och så är allt fejk!!! Hur sjuk i huvudet är inte den människan? Och hon ska ju tydligen ha huserat här på FL i flera år! Jag är alldelles matt...

Poppy, jag förstår att du är sjukt nervös inför morgondagen, men precis som sist ska jag dansa VUL-dansen för dig! Det kommer gå bra!

BP, jag gick första gången i v. 5+5 och då syntes inget annat än en tom hinnsäck. Sedan gick jag i v.8+0 och då syntes den lilla räkan och ett litet hjärta!

• Idun 78

Hon hette "små fötter", men hon är borta ifrån FL nu (sedan i morse tror jag) och hennes metroblogg har stängts ner.

• Idun 78

Jag har ägnat de senaste timmarna åt att försöka ta reda på vad som hänt... kunde liksom inte släppa det när jag började läsa om det. Verkar som att någon hittat bilderna på de flickor som sf påstått var hennes. Bilderna ligger på flickr och flickorna tillhör eg. ett par ifrån Kansas. Precis som Poppy sa tidigare så finns allt att läsa i några änglaforum där sf tidigare huserat mkt. Medlemmarna där är med all rätta ganska chockade och förbannade.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8