• M I R R E

EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr11

Jag startar en ny tråd för den gamla blir gammal idag.

Här kan vi prata om allt.

Välkommna alla nya och gamla.

Min prematurpojke är 2.5 år och en envis liten kille. Han har fått vara frisk enda sedan 1 juli...HURRA. Han har varit sjuk nästan konstant sen oktober. Det kan förklaras med att dagmamman är på semester

Killian har varit sen med nästan allt. Han gick runt sin tvåårsdag okorrigerat. Han pratar inte mer än ett tiotal ord och den fantastiska meningen "Den är min"
    Han väntar nu på en massa kontroller. Han har gjort spirometriundersökningen under sommaren och det lutar mot steorider till hösten. Han ska börja hos sjukgymnast för att han inte kan springa och rör sig klumpigt. Han har hörsel och synundersökning på gång och tid till talpedagog och han går på lekoteket. Ibland blir jag ledsen för allt ståhej och jag oroar mig men när jag tänker efter, han lever ju, det kunde varit mycket värre.

Jag hoppas ni haft en härlig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-26 09:08
    Länk tll EPT barnens födelsedagstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-142/m36628559.html
  • Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr11
  • Valters familj

Ja precis..romantiskt men ändå krutkärring!!

Mitt liv J, V, A o lilla T i hjärtat
  • Trolltoka

Måste bara fråga. Ni med lite större prematurer (1år och uppåt) när började era prata och kunna säga begripliga enstaka ord?

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • eeisor

Mikael tackar så mycket för gratulationerna.

Eller tja, han säger bababamamamagagagagadadada och det tolkar jag som tack.

• MsBeauty

Emmy K skrev 2008-10-14 10:39:21 följande:

Grattis!!!Tänk att mina småttingar närmar sig året. Det känns konstigt att börja planera födelsedagskalas (1½ månad kvar). Alla andra i familjen fyller på våren och sommaren. Tjejerna skulle också ha blivit vårbarn men blev vinterbarn istället. Det känns ju inte mindre konstigt när tjejerna är så små heller.
    oj, är de så stora redan! Minns fortfarande när jag fick kika på dem i kuvösen, det gav mig hopp om att min lille kille skulle bli så stor en dag. Tänk vad tiden går fort....
  • Basses mamma

Stort grattis till ettåringen!
    För S är det drygt 3 veckor kvar, ofattbart.

Vi var ju till ögon idag, dr kunde inte se något fel. Ska tillbaka om ett år igen.

Ha det bra allihopa!

• Emmy K

MsBeauty: Visst känns det konstigt. De blir så fort en del av familjen. Det känns som att de alltid har varit med oss. Hur går det för er lille kille?
    När ni fick se dem i kuvösen var de ju faktiskt små och du tyckte att de var stora. Tänk vad fort man anpassar sig.

• boktok

GRATTIS!! Ja visst går det fort, E blir 19 månader imorgon! Det känns som om det har gått minst 2 år redan sen vi var på 69an och förskräcktes över den lilla fågelungen i kuvösen. Men han visade oss att han var otroligt stark och envis och ville verkligen leva med sina föräldrar. Det är vi otroligt tacksamma för!!!

• M I R R E

Trollmamma07

Min son har ju precis börjat prata och det är fortfarande lite. Han har kunnat ca tio ord det senaste året. Han använde dock bara mamma och pappa inget mer. Nu pratar han lite mer för varje dag som går.

• Trolltoka

Okej kul att veta vart andra premisar står i utvecklingen.

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr11