• Maskros67

VIHPS VII

Detta är del sju i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

Länk till brudarna på "andra sidan":
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m31667006.html

I'm no drug-addict, I'm a hug-addict
  • Svar på tråden VIHPS VII
  • infan

Hejsan, kikar in efter ett litet uppehåll och hoppas att allt är bra med er alla.
    Anar att Caribe är i sprutartagen? Håller tummarna!!!

Jag ska försöka få till en samtalstid hos läkare på kliniken. Jag förstår fortfarande inte vad som gick fel, sambon förklarar så gott han vet men det räcker inte på långa vägar för mig. Han vill också få svar på ett antal saker som han funderat över sedan han satt där brevid och såg hur allt gick åt helvete. Nej, jag har inte smällt detta - kommer inte att kunna göra det förrän jag vet mer. Är inte heller helt ok i de nedre regionerna än men det är definitivt mycket bättre och jag tänker inte på det så mycket länge.

Kram!

• Ma Lu

Hurra Caribe!!! Du tog nytt E2 nu också då? Tummen!!!

Jaså, så Maskros skrotar runt om nätterna Kanske var helt okej att det inte blev ett så "riktigt" samtal som du tänkt dig? Skynda långsamt? Jag tycker det låter som en lite fräsch fläkt med en ny typ av karl Ovant, visst, men bara man klurar ut hur "den modellen" funkar så kanske det inte är så dumt!

Hej infan Har saknat dig Förstår att du vill ha ett samtal och få en genomgång och en förklaring till det som hände! Det var ju en alldeles fruktansvärd händelse! Och du din stackare är ännu inte återställd ens rent fysiskt Usch och fy coh AJ! KRAMAR!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Caribe

Infan blir så glad att se dig har saknat dig, förstår att det tar tid att återhämta sig efter en sån hemsk händelse & det låter bra med en ny samtalstid nu när du har smält vad som hände litegrann! Kram vännen! //Maskros tror du skall spela lite spel även om du inte gillar det... det hör tyvärr till i början trist men sant, hoppas så att det ordnar sig mellan dig och orsingen //Malu nej jag slipper E2 då jag inte har så jättemånga ägg samt tar antagonist sprutor ingen risk för överstimulering då! //Tack gulle maxi, ja nu jäklars "caribemetoden rules"

• Maskros67

Infan: har tänkt så mycket på dig o undrat hur du mått. Usch att du fortfarande inte ens är återställd fysiskt. Psykiskt tar ju oftast ännu längre tid. Hoppas du får till ett bra samtal med läkaren

Ni har nog rätt om orsingen, men det är svårt att lägga band på sig när man hela tiden vill greppa mobilen o skicka ett fånigt sms Fattar inte riktigt vad han gör med mig. Eller om jag gör det själv.

• Sommar prinsessan

Hej darlings. Har varit på familjerådgivning. Den gick jättebra. Rådgivaren tyckte att vi skulle avsluta sittningen redan efter30 minuter(brukar vara 60) och att vi inte behövde komma tillbaka utan att vi nu har allt i våra händer. Känns kanon! Vi var givetvis välkomna tillbaka när vi ville.Skrattande
    Hejje Caribe go, go ,goFlört
    Hej Infan, usch vilken pärs. Hoppas att du kan få lite svar så du kan börja läka. Jobbigt det låter med besvären nertillLedsen
    Malu tänker mkt på dig nu. Önskar så att jag varit där med dig och kunnat stötta på ett annat sättGråter

Det är de som ibland går vilse som finner de nya vägarna
  • Ma Lu

Hurra Sessan!!! Det låter ju helt fantastiskt!!! GRATTIS till lyckad familjerådgivning

Och söta du... Du - och alla andra - är så otroligt gulliga och stöttande som ni är! Det hjälper så mycket att bara kunna pysa ut lite av oron. Det SKA ju bara gå bra detta även om jag inte förstår HUR... Jag blir mer och mer säker på att mitt huvud inte pallar att gå mer än till vecka 38 (dvs. 37+nånting) Iaf måste jag få komma in på bedömning före 38+0! Är det inte moget då så är det inte men jag pallar inte abra gå och dra på det Känner mig som världens hemskaste mamma som vill tvinga ut bebis, men det känns inte som att magen är någon trygg plats! När h*n kommer ut ska jag itne sova på ett år utan vaka som en lejoninna

Förresten läste jag precis tv-bilagan och imorn lördag kommer det ett sjok "Barnlängtan" på SVT2. Det börjar kl.20 med en dokumentär om en kvinna som längtar efter barn och som aldrig ger upp, sen en kortfilm som hette "Kissa på en sticka" (Känns igen? ). Sen tappade de tyvärr tråden lite och sänder filmen "Harrys döttrar" som ju handlar om två systrar som är gravida samtidigt och den ena förlorar sitt barn (big NO-NO för mig... ) Men efter den kommer det sedan någon dokumentär om singelkvinnor som vill ha barn eller hur det nu var... Insåg att det då redan blivit schlager på min tv iom filmavbrottet

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • infan

Malu: jag såg också att de skulle sända en temakväll om barnlöshet på lördag. Bra tänkte jag först och jag kan fortfarande tänka att det bra. Men sedan, precis av det skäl du säjer, så känns det lite konstigt: när de visar statistik över vilka program som folk tittar på mest så kommer alltid schlagerfestivalen i topp (fast ingen säjer att de ska se den ) - är inte det lite tråkligt att ett ämne som barnlöshet ska konkurrera med det?! Hur många kommer se barnlöshetsproblematik? Känns det som en skoj uppladdning för för "vanliga-svensson-som-bli-med-barn-när-de-ser-en-unge"? Knappast. Och så kommer tittarsiffrorna vara nere på noll och så kan de nöjt kontatera att hoppsansvejsen det där med barnlöshet var tydligen inte något aktuellt eller intressant ämne...
    OJ vad jag kom loss!
    Du är väl ingen hemsk mamma som vill att vildingen ska komma ut - du vill ju det för att det ska vara tryggt och bra!

Sessan: härligt att rådgivningen gått så bra!

Masksros: datingtrubbel eller??? (Jag som är lite efter ska försöka komma ikapp!)

• Maskros67

Sessan: åh va bra det låter! Blir så glad att ni klarar av att reda upp allt o gå vidare tillsammans!

Malu: klart att det är förståeligt att du vill ha ut bebis så fort som möjligt. Tror inte att jag pallar o se barnlöshetsprogrammen, tycker de kunde kört det en söndag istället. Såna tunga ämnen är väl ingenting för en lördagkväll, kan ju knappast räknas som underhållning.

Infan: trubbel o trubbel, är nog bara jag som tänker för mycket o är för jävla desperat helt enkelt

• Caribe

Sessan vilka kanon nyheter, då är det bara att hårdsatsa nu framåt och fortsätta jobba på förhållandet //Malu med din bakgrund så förstår jag att det känns otryggt i magen hoppas du slipper dra ut på det och framförallt får extra kontroller! // Maskros försök ha lite is i magen & tvinga dig att skynda långsamt så tror jag det ordnar sig lättare sagt än gjort men det klarar du om du biter ihop // Ang tema kväll barnlöshet en lördagkväll och samtidigt som melodifestivalen så tycker jag det låter som ett skämt? vem vill se sådana tunga saker en lördagkväll, inte ens jag... //Kram Kram sorry att jag inte kan radmata.... kan det i andra trådar men inte i den här...

Svar på tråden VIHPS VII