• ninnie65

AVA riga!

Ska till AVA Riga nästa vecka. Någon mer som varit där? Har kontakt med en tjej men vill prata med flera. Är lite stressad då jag både hört gott och lite sämre om dem. Och lite dyrt är det också, vet inte om vi har råd med mer än en behandling. Jag har kollat upp andra kliniker också men min man vill just nu inte fara runt i Europa utan vill satsa på AVA Riga som vi planerat. Kanske kan vi starta en AVA- tråd? Någon som vill?

Kram Ninnie

• Svar på tråden AVA riga!
  • ninnie65

Vi sa också flera gånger då vi var i Riga att universitetsutbildning inte var särskilt viktigt för oss då det inte säger allt om en donator. Som du säger Raspberry finns det ju andra egenskaper som är viktigare och universitetsutbildning säger inte allt om IQ. Jag fick en känsla av de säger sådant som de tror vi vill höra. Och jag tror för personer i en öststat kanske utbildning värderas högre än för oss här i Skandinavien. Jag har också en brunögd man så tror ändå jag ska maila AVA och säga att det funkar med både blå, gröna och bruna ögon på donatorn!

Jag tror det är bra att kliniken ifrågasätts av alla oss om vi upptäcker något som är knepigt. Då måste de ta oss mer på allvar och de förstår att vi inte mesar med.

Jag fick också en del mail som inte var signerad alls innan vi åkte, tyckte det var knepigt men tänkte inte så mycket på det då Masha bara skickade ett par mail till mig. Då vi kom dit träffade vi bara Nadja, kanske Lena var ledig då. Den där Nadja verkade inte veta allt för mycket! Undrar vad Nadja och Lena har för utbildning?

• hymafr

Raspberry: Jag har gråblå ögon, men min dotter har de underbaraste vackra bruna ögon. Dock inte samma bruna som sin pappa, utan samma som sin farmor. Så du behöver inte vara rädd för en donator med bruna ögon. Även om det inte skulle bli exakt samma bruna som din mans så tror jag inte att folk skulle notera skillnaden.

• Primrose

Min mamma har starkt ljusblå ögon, min pappa och syster har riktigt gröna, och jag har bruna. Min farmor hade gulgrönbruna och det finns några brunögda på min mammas sida. Det kan bli litet hur som helst,  med andra ord!Glad

• Raspberry81

Jo min kompis har blå ögon och både mamman och pappan bruna. Vi brukar skoja om att hon är adopterad.

Men jo utseende kan komma tillbaka från generationer bakåt. Min bror E en kopia av min morfars far. Vi såg ett gammalt kort en gång och jag utbrast - Med det der ut som xxxx!

• Primrose

Jag ville bara berätta att jag har plussat! På "vanlig" väg! Jag är helt omtumlad!
    Risken för MF är dock stor så jag berättar inget för AVA på ett tag.

• suba

Vauu Primrose!
    Otroligt FINT!
    Det måste gå bra hela vägen.
    Vi följer det.
    Längtansmamman ruvar!
    KRAMAR

• Primrose

Tack snälla suba! Vi får se hur det går, det är en osäker tid framöver.

suba skrev 2008-03-03 18:32:30 följande:
    Vauu Primrose! Otroligt FINT! Det måste gå bra hela vägen.Vi följer det. Längtansmamman ruvar!KRAMAR
Svar på tråden AVA riga!