Svar på #24
plupp06 skrev 2008-02-19 21:53:31 följande:
Jag börjar få lite kalla fötter beträffande AVA Riga.Har nämligen funderat på om den kliniken kunde vara ett alternativ för mig ocm min sambo, men nu vet jag inte riktigt. Verkar ju inte så seriöst där enligt ovanstående konversationer. Har även funderat på AVA i St Petersburg, men nackdelen där är ju krångel med visum osv.Raspberry: Vad är enskild adoption för något? Nyfiken
Jag vill bara säga att visst är det lite pyssel med visat men ifall man bor i Stockholm är det lätt ordnat via Comet som hjälper till.
Jag blev gravid vid mitt besök på AVA i St. Petersburg. Riga har jag ingen erfarenhet av men jag tar mig friheten att skriva i denna tråd i alla fall, hehe.. Tyvärr fick jag missfall men är på gång igen.
Jag tror att alla klinikerna fått ett stort tryck på sig, märker det även på "min" läkare som ibland dröjer lääänge med att svara på mail.
Men å andra sidan känner jag hennes absoluta vilja att lyckas med detta. Och det är ju skönt för det är ju som ni påpekar lika möjligt att de bara "låtsas" utefter vad vi är kapabla att avgöra.
Har suttit och läst runt här ikväll och hittade en klinik i Spanien som någon tipsat om där de ger garanti! Fast det var inte billigt.