• ninnie65

AVA riga!

Ska till AVA Riga nästa vecka. Någon mer som varit där? Har kontakt med en tjej men vill prata med flera. Är lite stressad då jag både hört gott och lite sämre om dem. Och lite dyrt är det också, vet inte om vi har råd med mer än en behandling. Jag har kollat upp andra kliniker också men min man vill just nu inte fara runt i Europa utan vill satsa på AVA Riga som vi planerat. Kanske kan vi starta en AVA- tråd? Någon som vill?

Kram Ninnie

• Svar på tråden AVA riga!
  • hymafr

Jag som precis varit med om en äggplock kan tycka att dessa donatorer ska ha rätt mycket betalt. Det är ju trots allt en rätt omfattande procedur som också påverkar kroppen rätt mycket.

Det är ju inte heller helt riskfritt. Finns tydligen tex en liten risk för blodproppar.

Dessutom tar det tid. Donatorer kanske har en bit att resa till kliniken och måste avstå studier/arbete.

• ninnie65

Hej alla!

Måste bara säga att mitt förtroende för AVA-Riga vuxit lite den senaste tiden. De svarar snabbt på mail, är trevliga och tillmötesgående.

Min donator tog alla blodtester och STI-tester 23 januari fick jag reda på och nu undrade jag om dessa tester tas om innan ET och det svarade Lena att det görs. Börjar känna mig ganska lugn och börjar lita mer på dem. Tilläggas bör att jag nog skulle vara lika misstänksam mot vilken klinik som helst tror jag. Så det är skönt att det går mot rätt håll.

Spännande att vara på G!

• isisisis

Jag bryr mig faktiskt inte om ifall donatorn har gett sina äggceller av godhet eller för att hon fått betalt.

Jag tycker det är behjärtansvärt att folk gör det av godhet.
    De ska ha all eloge.

Hade jag kännt till problemet hade jag själv mycket väl kunnat lämna ägg själv,då jag var i lämplig ålder.

Men nog tycker jag att det ska få betalt!

Det kan passa tex en studerande som verkligen behöver få en extra inkomst.....

Likaså anonymiteten tycker jag ska få kvarstå.

men det är bara min åsikt!
    Har full respekt för att andra har andra åsikter

• Primrose
    hymafr skrev 2008-03-18 09:55:01 följande:
    Jag som precis varit med om en äggplock kan tycka att dessa donatorer ska ha rätt mycket betalt. Det är ju trots allt en rätt omfattande procedur som också påverkar kroppen rätt mycket.Det är ju inte heller helt riskfritt. Finns tydligen tex en liten risk för blodproppar.Dessutom tar det tid. Donatorer kanske har en bit att resa till kliniken och måste avstå studier/arbete.
    Jag håller med  och jag tycker att det är synd att donatorer i Sverige inte får betalt, då skulle det finnas fler som vill genomgå behandlingen. Sedan tycker jag att det är helt fel att kvinnor inte får vara över 38 år för att ha rätt till ÄD i Sverige. Eftersom chansen att bli gravid ökar mycket om man får använda någon annans ägg i stället för egna är det inte logiskt att ha samma åldersgräns som för IVF (landstingsunderstödd behandling). De privata klinikerna i Sverige har ju inte rätt att utföra ÄD.

Vad skönt ninnie att allt känns så mycket bättre nu med kliniken!Glad
  • Längtansmamman

Vill bara tillägga/förtydliga att jag också tycker att donatorer ska ha en rejäl ersättning för sin välbehövliga insats.

Ninnie, vad bra att de "sköter sig" och att allt känns bra nu.
    Lycka till!

• ninnie65

Primrose och Längtansmamman: Hoppas allt fortlöper BRA för er.

Tänker på er!!

Kram Ninnie

• Raspberry81

Hur mng är på G till AVA Riga i vår? "Bara" jag & Ninnie65? Inte så bara iof

• ninnie65

Ingen aning om det bara är vi!! Bättre för oss, ingen konkurrens om donatorerna!! :)

Hoppas, hoppas vi lyckas!!

Svar på tråden AVA riga!