När jag läste om den där spanska kliniken som ger "garanti" och "pengarna tillbaka" var det en sak som slog mig som litet konstig. De skrev att de betraktade en graviditet som gick till 12:e veckan som ett lyckat försök (dvs. oavsett om det blev MF efter det). Det kan ju vara litet vanskligt eftersom det t ex är mer vanskligt med tvillinggraviditeter(som ju är vanligare vid IVF). Därför, som jag förstod det, fick man inga pengar tillbaka om man t ex gjorde ett minusförsök, ett med MF i v. 6 och ett med MF i v. 18. Sedan vet jag inte vad som gällde med FET.
Vad konstigt att de sa 54% till dig och 47% till mig, Raspberry. Du var där i september, eller hur, och jag var där i november. Kan det ha gått ner med 7% på två månader?? Kanske var det "Baby take home rate" hon sa till mig och "Graviditet" hon sa till dig.
Vet någon hur många ÄD behandlingar de gör per år?
Jag tänker på det här med tre försök ... jag har ju gjort två IVF:er ... då kanske mitt första ÄD kan räknas som ett tredje försök...? Eller har det att göra med hur kroppen förbereds innan, kanske. Det jag oroar mig för är att min kropp helt enkelt inte tycker om att manipuleras och jag aldrig kommer att bli gravid på artificiell väg. Eller inom en rimlig tid och kostnad i alla fall. Jag har ju faktiskt blivit gravid några gånger "naturligt" så jag kan bli gravid, det vet jag redan. Även om det sedan har blivit MF.