• ninnie65

AVA riga!

Ska till AVA Riga nästa vecka. Någon mer som varit där? Har kontakt med en tjej men vill prata med flera. Är lite stressad då jag både hört gott och lite sämre om dem. Och lite dyrt är det också, vet inte om vi har råd med mer än en behandling. Jag har kollat upp andra kliniker också men min man vill just nu inte fara runt i Europa utan vill satsa på AVA Riga som vi planerat. Kanske kan vi starta en AVA- tråd? Någon som vill?

Kram Ninnie

• Svar på tråden AVA riga!
  • Raspberry81

Jag börjar typ misstänka att fler av oss har samma donator. Är det bara jag som tycker det är lite creepy?

• Primrose

Här var det litet tyst....

Hur går det Längtansmamma - testdagen närmar sig? Jag hoppas så för din skull!

ninne: Har du redan börjat nedregleras?

• Längtansmamman

Hej Primrose!

Tack det går bra så länge jag slipper testa

Jag ska vänta till på tisdag, med blodprov, så resultatet kommer väl på onsdag...

Hur går det själv? Du lyfter väl inget tungt nu!!!

• Primrose

Åh, då hoppas jag för oss båda till på onsdag! Jag har mitt VUL då. Men jag är så orolig att det inte håller dig - jag hoppar till vid varje "konstig" signal som kroppen ger.

Jag har lovat mig själv att inte köra någon styrketräning, åtminstone inte innan v.16 - om det håller dit. Jag har lyft på sin höjd en matkasse sedan jag plussade. Armmusklerna förtvinar!Flört Men det får man leva med! Och du får inte heller lyfta tungt!Glad

Längtansmamman skrev 2008-03-14 21:45:40 följande:
    Hej Primrose!Tack det går bra så länge jag slipper testa Jag ska vänta till på tisdag, med blodprov, så resultatet kommer väl på onsdag...Hur går det själv? Du lyfter väl inget tungt nu!!!
  • ninnie65

Hallå!

Jag ska ta nedregleringssprutan på långfredagen! Så då är det igång.

Fast har blivit orolig, min gyn skulle maila in recept på medicinen i onsdags då jag var där. Pratade då bara med en undersköterska men hon sa att det skulle ske samma dag. Och så åkte jag till apoteket igår och det fanns ingen inringt!! Panik!! Bara medicinen hinner beställas till skärtorsdag nu, antar att den inte finns inne på vårt LILLA apotek. Ska till gyn på måndag igen.

Primrose...hoppas allt går bra för dig!

Längtansmamman...detsamma önskar jag dig!!

KRAM

• Raspberry81

Vi har varit i kontakt m kliniken om att göra fet i maj och denna gång ska jag INTE nedregleras. Ngn som vet varför? Sitter effekten fortfarande i sedan januari?

• Primrose

ninnie: Vad spännande att det sätter igång snart!

Raspberry: Jag tror inte att effekten sitter i sedan januari - har du inte haft någon mens sedan dess?

• Längtansmamman

Man behöver inte nedregleras inför ett FET. Finns ju ingen donator att anpassa sig till. Man kan köra antingen helt ostimulerat (bara ta ägglossningstest och ringa kliniken när det är dags) eller ta progynon och progesteron, för enklare egen planering (bok av flyg o s v).

Lycka till Raspberry!

• Primrose

Längtansmamma: Är det alltså så att man gör FET  precis efter att det egna, obefruktade, ägget har släppt - och då förstår kroppen att den fortfarande kan bli gravid den månaden?

• Längtansmamman

Primrose,

Som jag förstår det kan man teoretiskt sett bli gravid samtidigt med FET-embryona och sitt eget ägg i en helt ostimulerad cykel. Men det måste väl vara otroligt ovanligt(!?).

Om man äter Progynon inför FET (fortf utan nedreglering), så fungerar de som P-piller och man får ingen egen ägglossning.

Rätta mig någon om jag har fel, men det är så här jag har fattat det hela.

Lycka till!

Svar på tråden AVA riga!