Hej alla!
Här var det fullt av gamla kompisar!
Jag är själv litet i valet och kvalet eftersom jag inte tycker att AVA i Riga har skött sig särskilt bra ang. våra behandlingar. Först åkte vi dit i November för att prata om ÄD och då föreslår läkaren att vi ska göra en IVF till i stället och samtidigt ställa oss i ÄD-kön, vilket vi gjorde. Dr. Fodina sa att vi kunde göra ÄD i februari om IVF:en inte lyckades. Jag testade minus den 27/12 och fick då ett väldigt kort svar tillbaka från Masha att jag skulle sluta med progesteronet. Jag skrev tillbaka en dag senare med litet frågor ang. ÄD. Jag fick inget svar utan fick skriva igen en månad senare. Då fanns inte Masha kvar utan Lena skrev tillbaka och sa att hon inte alls kände till mig och att hon nu skulle börja leta donator. Jag skrev några, för mig viktiga, frågor tillbaka och fick inte heller den här gången något svar. Jag skrev igen i dag och "hotade" med att kontakta Finland med mina frågor och fick då svar inom en kvart! Lena påstod att hon hade varit på semester - vilket jag faktiskt inte riktigt trodde på. Och så skrev hon att de nu har en donator och svaret på mina frågor var bara att "doktorn tycker att det kommer att gå bra med ÄD" - så inte mycket till svar på frågorna, med andra ord.
Nu vet jag inte hur vi ska göra. Jag blir litet misstänksam av att de lyckades få fram en donator så snabbt och hon är identisk med mig, samma hår och ögonfärg, samma längd och vikt och universitetsutbildad. Hon är bara yngre .... Vill de bara att det ska låta bra och sedan "blanda ihop donatorer" - som för Längtansmamma - och i sista minuten ge oss en ny (inte lika "perfekt") donator. Eller är jag bara paranoid?!
En fråga som jag har ställt flera gånger är ang. frysisar och hur statistiken ser ut dvs. om man oftast får frysisar och hur många embryon i snitt. Den frågan vill de uppenbarligen inte svara på. Därför blir man litet orolig när man läser om dina erfarenheter, spencer.
Vi kommer bara att ha råd med ett färskförsök och några FET. Men om det inte blir några frysisar - då känns chanserna att lyckas så mycket mindre.
Hoppas att det går riktigt bra nu, Längtansmamma. Jag vet hur du har kämpat. Nu ska det lyckas!
Hoppas att ditt första besök i Riga gick bra, ninnie!