• teambe

Vittra-skolor?

Vi har själva strukit Vittra-alternativet eftersom vi hört så mycket negativt om de från lärarhåll men det kanske är dags att tänka om. Det negativa vi hört är att det är taskiga arbetsförhållanden för lärare, hög läraromsättning, toppstyrt och lågt i tak för oliktänkande, mycket icke-behöriga lärare. Berätta gärna om era erfareheter, både ni som har barn där och ni som arbetar där!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-16 16:41:06:
    members.fortunecity.com/valfrihet/nytt/vittra11.htm
    Liten länk till varför vi varit tveksamma till Vittra, men vi blir gärna övertygade om motsattsen!!!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vittra-skolor?
  • Teskedsmamman

Kompisen har sin son där och de är jättenöjda med skolan och det verkar som att lärarna ochkså trivs för det är inte högre omsättning där än någon annan stans... beror nog mer på den individuella skolan än konceptet.

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • gemelli

Jag har inte så mkt bra att säga om den skolan....

Beror väl oxå på vilken ålder vi pratar om att han sina barn i en sån pedagogik. Men "Eget ansvar" som dom står för är inte alltid bra för alla barn.

Sen skiljer sig skolor från skolor, det får man inte glömma.

• homemade

Hur gamla var dina barn när de gick där?

gemelli skrev 2007-12-16 16:11:44 följande:
    Jag har inte så mkt bra att säga om den skolan....Beror väl oxå på vilken ålder vi pratar om att han sina barn i en sån pedagogik. Men "Eget ansvar" som dom står för är inte alltid bra för alla barn.Sen skiljer sig skolor från skolor, det får man inte glömma.
  • gemelli
    homemade skrev 2007-12-16 16:16:56 följande:
    Hur gamla var dina barn när de gick där?
    Min barn har inte gått och går inte heller. Men många av deras kompisar går i Vittra.

Mina killar är idag 12 år!
  • homemade

Men känner du att hans vänner är dåliga i skolan i förhållande till dina barn? Trivs de själva eller tycker de att det är en dålig skola?

gemelli skrev 2007-12-16 16:18:32 följande:
    Min barn har inte gått och går inte heller. Men många av deras kompisar går i Vittra.Mina killar är idag 12 år!
  • gemelli
    homemade skrev 2007-12-16 16:20:25 följande:
    Men känner du att hans vänner är dåliga i skolan i förhållande till dina barn? Trivs de själva eller tycker de att det är en dålig skola?
    Vad menar du med "dåliga"?

Jag har erfarenheten av att två familjer valde att byta skola efter 2 år i Vittra just för att det Egna ansvaret" inte passade deras barn.

Det låter så bra med Eget ansvar, men som jag skrev så passar inte det alla barn.
  • teambe

Kanske, fast det jag just har hört är att Vittra-koncernen har tuffa krav och dåliga villkor för sina lärare och det är därför de sticker.

Teskedsmamman skrev 2007-12-16 16:01:48 följande:
    Kompisen har sin son där och de är jättenöjda med skolan och det verkar som att lärarna ochkså trivs för det är inte högre omsättning där än någon annan stans... beror nog mer på den individuella skolan än konceptet.
  • homemade

Med dåliga menade jag om du upplevde det som att de låg "efter" dina barn i kunskap om det är så att de är i samma ålder

gemelli skrev 2007-12-16 16:24:39 följande:
    Vad menar du med "dåliga"?Jag har erfarenheten av att två familjer valde att byta skola efter 2 år i Vittra just för att det Egna ansvaret" inte passade deras barn.Det låter så bra med Eget ansvar, men som jag skrev så passar inte det alla barn.
  • gemelli
    homemade skrev 2007-12-16 16:26:05 följande:
    Med dåliga menade jag om du upplevde det som att de låg "efter" dina barn i kunskap om det är så att de är i samma ålder
    Näää absolut inte, där märkte jag ingen skillnad. Men nått jag märkte är att deras barn är mer tävlingsinriktade. Nått jag ser som negativt!
Svar på tråden Vittra-skolor?