Inlägg från: gemelli |Visa alla inlägg
  • gemelli

Vittra-skolor?

Jag har inte så mkt bra att säga om den skolan....

Beror väl oxå på vilken ålder vi pratar om att han sina barn i en sån pedagogik. Men "Eget ansvar" som dom står för är inte alltid bra för alla barn.

Sen skiljer sig skolor från skolor, det får man inte glömma.

• gemelli
    homemade skrev 2007-12-16 16:16:56 följande:
    Hur gamla var dina barn när de gick där?
    Min barn har inte gått och går inte heller. Men många av deras kompisar går i Vittra.

Mina killar är idag 12 år!
  • gemelli
    homemade skrev 2007-12-16 16:20:25 följande:
    Men känner du att hans vänner är dåliga i skolan i förhållande till dina barn? Trivs de själva eller tycker de att det är en dålig skola?
    Vad menar du med "dåliga"?

Jag har erfarenheten av att två familjer valde att byta skola efter 2 år i Vittra just för att det Egna ansvaret" inte passade deras barn.

Det låter så bra med Eget ansvar, men som jag skrev så passar inte det alla barn.
  • gemelli
    homemade skrev 2007-12-16 16:26:05 följande:
    Med dåliga menade jag om du upplevde det som att de låg "efter" dina barn i kunskap om det är så att de är i samma ålder
    Näää absolut inte, där märkte jag ingen skillnad. Men nått jag märkte är att deras barn är mer tävlingsinriktade. Nått jag ser som negativt!
  • gemelli
    teambe skrev 2007-12-16 16:32:31 följande:
    Skulle tävling vara något som uppmuntras på Vittra?
    På den här skolan så är det så. Men sen om det är Vittra- pedagogik kan jag inte svara på.
  • gemelli
    teambe skrev 2007-12-16 16:38:51 följande:
    den "sektliknande" strukturen som endel pedagoger pratar om (man får ionte ifrågasätta koncernen osv), är det något som märks?
    Jag tror man säger lite så om alla skolor som har en viss pedagogik. Nått jag inte riktigt köper.
    Klart man inte gillar vissa pedagogik, vissa trivs bäst i "vanliga" kommunala skolor och vissa inte.

Men inte sekt, bara olika värderingar om lärandet!
Svar på tråden Vittra-skolor?