Vittra-skolor?
Suuupernöjd!!!
Suuupernöjd!!!
Hur gamla var dina barn när de gick där?
Men känner du att hans vänner är dåliga i skolan i förhållande till dina barn? Trivs de själva eller tycker de att det är en dålig skola?
Med dåliga menade jag om du upplevde det som att de låg "efter" dina barn i kunskap om det är så att de är i samma ålder
Ok, då förstår jag bättre hur du menade.
Nej självklart inte, men eget ansvar och upplägg. Man planerar sitt arbete för kommande vecka på fredagar. Vissa barn när de blir lite äldre vill ju tävla i allt, vem som har läst mest snabbast mm
Inget vi märkt av alls och då är jag väninna med en av de som varit med från starten här på vår skola. Snarare tvärt om, så underbar personal som verkar älska sitt jobb. Super engagerade föräldrar och personal, men det kan säkert var olika på olika skolor i landet
Absolut inte, det hade till och med jag reagerat på och ifrågasatt i så fall även om jag mer är engagerad i barnens idrottsförening än i skolan.
Lärarna är så trevliga men fritids personalen är ännu mysigare och fulla med ideer.
Vi pratade om detta för knappt ett år sedan då det togs upp på ett föräldra möte när en av fritidspersonalen började plugga till lärare, alla ordinarie lärarna hade det. Men denna fritids tjej vikarierade vid sidan om lärarstudierna vid sjukdom hos ordinarie och gör än idag för hon är ju inte klar ännu. Detta stör inte mig då det är en personal som dels känner barnen väl och är under utbildning.
Skrattar för mig själv när jag tänker på min egen grundskole tid. Herregud, ibland hade vi vaktmästaren som vikarie.... Tur att tiderna ändras till det bättre vad gäller vissa saker.
På vår är det trots att det är en välbärgad kommun, blandat men genomgående är att det är medvetna föräldrar som valt något till sina barn som de tror kan vara något bättre än bara den skola som ligger närmast ens boende. Nästan alla kör in sina barn från olika delar av kommunen.
Ja segregerat är det, ett adopterat barn på 450 elever. Någon engelsk familj med och en Holländsk.
Jag har gått på mycket segregerad skola i innerstan och jag trivdes med detta, men jag ville inte att mina barn skulle växa upp i innerstan.
Det förstår jag, varför har ni inte lyckats få honom utbytt?
Synd att ni har en dålig skolchef... Varför ens ta in en obehörig? Det hade inte accepterats hos oss om många klagat på en lärare att han fått gå kvar. Då hade han fått andra argetsuppgifter resten av tiden tills det gick att få bort honom.
Hjälp, hade inte låtit mina barn gå till skolan så länge han var lärare och kan lova att halva klassens föräldrar gjort detsamma omg.
Välj inte samskolan i gbg då, aningen segregerat...hihi
Ja mina barn hade passat in bra där med just kanske för att vi är blå... Men jag vill inte ha dem rännandes på stan på rasterna.
I övrigt en jättebra skola.
Inte mycket att göra åt så det är de med bra ekonomi som sätter sina barn där, dessutom svårt att komma in utan topp jobb eller kontakter om man inte är ute i GOD tid. Hoppas ni hittar något annat som känns bra
Fyyy säger jag bara, varför jobbar sådana människor med barn???
Ja och det vi kan enas om är nog att det handlar inte om pedagogiken huruvida en skola är bra eller ej, utan om hur just den specifika skolan är. Kan uppenbarligen vara himmel eller helvete beroende på vilken det är.
Man har ju sin "egen" ansvarspedagog, men här kan en elev alltid vända sig till vem som helst av pedagogerna då alla känner eleven och har den i något ämne.
Utöver det så har även vi skolmorfar på heltid som vistas med barnen som alltid finns med i uppehållsrummet.
Sin egen pedagog har man i något ämne och under morgonsamlingen. Att det är olika klassrun tycker jag är bra då eleverna känner sig hemma i hela skolan.
I början var det riktigt tufft att se sina små nollor bredvid de låånga sexorna i skolan, men alla tar hand om alla och mina barn hälsade glatt på stora elever på stan när vi mötte dem och det bästa av allt...............de hälsade tillbaka!!!
Det tror jag att vi har vittra att tacka för, att det är god "uppfostran" på skolan.
Att man hälsar och är trevlig mot varann oavsett ålder, respekt för varje individ.
Har aldrig hört om mobbning här under de tre år mina barn gått på skolan, däremot samtal under samlingarna om några barn kivats eller någon kännt sig orättvist behandlad.
Det tas upp samma dag direkt efter rasten tex om det är då de blivit osams eller liknande, att prata om saker man som elev kan tycka är jobbigt så att alla förstår hur det kan kännas om någon säger något dumt tex.
Detta låter väl nästan lite väl bra i mångas öron, men hittills har skolan varit helt fri från problem för vår del.
Mycket kan säkert ha att göra med att vi bor i en kommun utan större samhällsproblem över lag, det har nog "smittat" av sig.
God Jul allihopa