• Flisalisan

Nu får det vara nog!!!

Jag är inte det som gillar att gnälla, men orkar jag inte mer alltså...
    Måste få skriva av mig..

Som ni vet så har det varit mycket snack om fosterdiagnostik. Att man ska kunna ta bort ett foster som har DS, m.m...
    Känns som om det är häxjakt på att dessa liv ska bort?
    Varför?
    Är det, det värsta man kan få som förälder? Ett barn med DS??
    Känns som våra barn hamnar längst ner på listan över det värsta man kan få..
    Ska det sluta med att det inte kommer att finnas nåt mer barn med DS?

Jag känner mig förtvivlad och ledsen över att läsa om allt detta..

Jag är en stark människa, jag har skinn på näsan, men det här är droppen.
    Trött på all okunskap som finns.

Ska alla barn vara perfekta eller?
    SKa vi börja bestämma hur de ska se ut oxå?

Tack för mig!

• Svar på tråden Nu får det vara nog!!!
  • mammapuh
    MILF skrev 2007-12-16 16:40:23 följande:
    Ja det är okej att abortera ett foster oavsett anledning. Har läst mina inlägg nu (igen) och jag ser ingenstans där jag skrivit att det inte skulle vara okej att ta bort en flicka eller pojke enbart baserat på deras kön. Det jag skrev var att det är en viss skillnad på ett friskt barn och ett barn med DS. Att ta bort ett foster pga kön skulle jag inte kunna göra, däremot skulle jag kunna ta bort ett sjukt foster.
    Min dotter är inte sjuk. Hon är lika frisk som övriga medlemmar i vår familj. Du visar tydligt att mitt barn är mindre värd än ett barn utan ds vilket gör mig rasande...................

Men det var nog en mening trots allt, att min dotter hamnade hos mig och inte hos dig!
    Emma, Lucas och Noah är mina underverk
  • MILF

Ja och vill du ha det, så försök skaffa det då. Mitt tips är att du vänder dig till en mörkhyad man för detta.

Jag undrar fortfarande om ett barn med DS, kan jämföras med yttre egenskaper såsom ögonfärg och hårfärg. Är det inte att blunda för behoven ett barn med DS har? Förminskas inte debatten och själva tillståndet DS då man skriver så?

mammapuh skrev 2007-12-16 19:02:12 följande:
    Var går din gräns då eller du har ingen gräns då du påstår dig vara för den fria viljan, fri abort. Nästa gång vill jag ha ett barn med BRUNA ögon!
  • mammapuh
    calistra skrev 2007-12-16 18:41:24 följande:
    Jag är inte alls omogen när jag skriver detta.Jag tycker bara att man väljer inte bort ett barn pga ds. Då är man obildad! Om man hade vetat att ett liv med ett ds barn kan vara hur underbart som helst. Blir bara så ledsen när folk kan göra så. Om man nu är osäker tycker jag atat man ska ta reda på fakta!Detta är ett väldigt känsligt ämne. Det borde du om någon förstå eftersom du har ds barn i din närhet!Så man ska verkligen akta sin tunga när man skriver här inne!Om man vet med sig att man känner så som du gör tycker jag att man kan ta den diskutionen någon annanstans.Som TS själv skriver där upp. Jag är trött på all okunskap som finns!!!
    Calistra! Ett råd till dig kommer på msn *S* Får inte skriva allt jag tänker här nämligen *S* Men inte är du omogen och jag håller fullständigt med dig!
  • MILF

Läskunnig?
    Hur visar jag att ditt barn är mindre värt? För att jag skriver "sjuk"? Eller för att jag visar mig i tråden och skriver min åsikt?
    Mitt tips till dig är att läsa mitt senare svar, samt hela tråden innan du börjar fjanta dig.
    Din dotter hade inte kunnat hamna hos mig -bara hos dig. Eller hur?

mammapuh skrev 2007-12-16 19:06:24 följande:
    Min dotter är inte sjuk. Hon är lika frisk som övriga medlemmar i vår familj. Du visar tydligt att mitt barn är mindre värd än ett barn utan ds vilket gör mig rasande...................Men det var nog en mening trots allt, att min dotter hamnade hos mig och inte hos dig!
  • mammapuh
    MILF skrev 2007-12-16 18:51:47 följande:
    Jag anser att man är lite omogen om man bemöter argument med otrevliga svar. Skulle du bli glad om jag skrev att du var obildad och vedervärdig?Men hur kan du veta att en person inte har kunskap om DS? Det kan du inte, eller hur?Men var går då gränsen för vilka barn man inte får ta bort? Om man känner att man inte klarar av det t ex pga andra besvär i familjen, får man inte göra det då? Ja, detta är ett känsligt ämne. Du har all rätt att hålla dig undan tråden, eller inte läsa mina inlägg. Sen glorifieras ganska mycket. Det ÄR oftast jobbigare både psykiskt och fysiskt att ha ett barn med DS. Inte alla klarar av det på ett bra sätt.
    Och vad är man när man skriver falska påstående om DS då?
  • MILF

Hahaha!
    Nej, man får inte skriva vad man vill här och bra är väl det från båda sidor, eller hur?

mammapuh skrev 2007-12-16 19:08:27 följande:
    Calistra! Ett råd till dig kommer på msn *S* Får inte skriva allt jag tänker här nämligen *S* Men inte är du omogen och jag håller fullständigt med dig!
  • MILF

Vad har jag skrivit som är ett falskt påstående?
    *ytterst nyfiken*

mammapuh skrev 2007-12-16 19:09:29 följande:
    Och vad är man när man skriver falska påstående om DS då?
  • MILF

mammapuh; mitt råd till dig är att ta det lite lugnare...
    Du skapar endast irritation.

• MILF

På ditt första citat förstår jag inte riktigt var du vill komma. Men att dina barn inte fick din ögonfärg har med genetik att göra.

Vad är det jag inte förstår. Skriv gärna vettiga argument, påståenden och dyligt, detta för inte diskussionen framåt.

mammapuh skrev 2007-12-16 19:12:56 följande:
    Jag har själv vackra bruna ögon, mina barn har fått vackra blå ögon men åh vad jag önskar ett barn med min ögonfärg!

Som någon klok man sa det är inte lönt att förlar för den som int förstår
  • calistra
    mammapuh skrev 2007-12-16 19:08:27 följande:
    TAACK, mammapuh!!!!
    Äntligen en klok kvinna Flört
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!