• Terppa

Nu är jag trött på det här!

Är LESS på alla förståsigpåare och allvetande IDIOTER som tror att dom vet ett skit om nåt!

Bara för att du känner nån som haft problem med att bli gravid så är du ingen expert. Behåll dina "råd" för dig själv. Vi gör redan allt vi kan och har hört allt hundra gånger om genom åren!

"Tänk inte på det" "Ha sex si o så" "Håll benen uppe efteråt" "Ha sex varje/varannan/var tredje dag".

Och så fortsätter det i det oändliga...

Jag är trött på denna BULLSHIT!

OM du bara måste få säga nåt, säg hellre "hoppas det blir en bebis för er" eller liknande. annars; Håll tyst.

Tack för mig.

jag e helt jävla värdelös...
  • Svar på tråden Nu är jag trött på det här!
  • Terppa

välkommen barbamamma känn dig som hemma, och för all del, avreagera dig lite o spy lite galla!=)

• Roxter

Va najs, så ni påbörjar era landstingsförsök nu då? Inte illa! Jag visste inte att de hade viktgränser när man går privat, men det verkar ju finnas en väldans massa regler när det kommer till att få barn om man behöver hjälp.

• Terppa
    roxter skrev 2007-12-10 16:35:21 följande:
    Va najs, så ni påbörjar era landstingsförsök nu då? Inte illa! Jag visste inte att de hade viktgränser när man går privat, men det verkar ju finnas en väldans massa regler när det kommer till att få barn om man behöver hjälp.
    ja precis, vi fick hoppa fram från dec -08 till feb -08 tack vare henne. men jag e fortfarande rädd att hon ska ångra sig....blir nog inte lugn förrän vi fått börja!

jo de e viktgräns både landstings-ivf och privat, men även här e min gyn mer flexibel då hon sett mig gå ner mkt och sluta röka osv så tror hon på mina chanser ändå...=)

ja om man inte kan få barn naturligt så e de mkt som ska stämma, vikten ska va rätt, åldern ska va rätt, förhållandet ska va rätt...och går de till adoption...huh Där snackar vi strikta krav!
  • Terppa

huh, idag började sjuksköterskan svamla om att det svider när jag kissar för att jag stressar om att få bebis. den va ju ny!!

• Pimpinellan

Terppa: man tror ofta att man hört allt,men icke då! Man slutar visst aldrig förvånas över vad folk kan kläcka ur sig...

• killing
    nuedetdax skrev 2007-12-10 15:48:28 följande:
    Ok, men det är sjukt då det är 2 månaders kö i Uppsala till exempel. Funderar på att skriva in mig hos ett par kompisar där så jag får hjälp. De behandlar bara de som är folkbokförda där.
    Vi bor i uppsala och har kompiar i västerås som fick hjälp med en gång i uppsala, verkar ju mystiskt att du skall behöva skriva dig på en annan adress för att få hjälp när det gick så lätt för dem, tror att det var vårdgarantin som hjälpte dem att komma hit.
    När du vet vad som är viktigt, lär dig att prioritera!
  • nuedetdax

Aså läkare e fan dumma i huvudet, åtminstone en stor del av dom.
    Det här är OT men när jag för sjuhundraelfte gången fick urinvägsinfektion, så gick jag till en riktig läkare då jag ville ha nåt starkare som kunde ta bort det och att det aldrig mer skulle komma tillbaka. Hade UI varannan månad ett tag.

Det första hon säger till mig efter att jag berättat mina symptom + att jag sa att jag har haft UI väldigt ofta.
    Du har klamydia!
    Ursäkta?? jAg har ett förhållande sedan 5 år tillbaka jag skulle inte tro det, dessutom har jag haft problem med UI förut, men hon vägrade lyssna. Helt störd, så jag gick därifrån mitt i beöket och till närmsta VC där jag fick konstaterat UI och fick recept på antibiotika.

Summan av kardemumman, Lita aldrig på EN läkare, se till att få så många råd/läkarutlåtanden som möjligt.

• Terppa

haha jaa den här försökte oxå skylla på klamydia!! och som du, fem års förhållande och vi e trogna. vilket jag sa till henne..."men e du säker på att du inte har...vid sidan om..?"
    JA jag e jävligt säker! skulle man glömma nåt sånt??

störd kvinna...

här i sthlm infattas inte ivf av vårdgarantin...

• nuedetdax

Hahahahah vilka puckon aså..fyfan jo jag hade en liten avstickare där med Beril på vårkanten nej för fasiken så klart att man vet om man har vart trogen eller ej

• Terppa
    nuedetdax skrev 2007-12-13 12:23:02 följande:
    Hahahahah vilka puckon aså..fyfan jo jag hade en liten avstickare där med Beril på vårkanten nej för fasiken så klart att man vet om man har vart trogen eller ej
    ja precis...men den här kvinnan är verkligen en av de mest korkade på hela vårdcentralen...men inte mycket o göra åt, det är tyvärr sällan vi har nåt att säga till om. vi får ta den läkare/sköterska dom erbjuder o vara tacksamma. sådeså!
Svar på tråden Nu är jag trött på det här!