• Terppa

Nu är jag trött på det här!

Är LESS på alla förståsigpåare och allvetande IDIOTER som tror att dom vet ett skit om nåt!

Bara för att du känner nån som haft problem med att bli gravid så är du ingen expert. Behåll dina "råd" för dig själv. Vi gör redan allt vi kan och har hört allt hundra gånger om genom åren!

"Tänk inte på det" "Ha sex si o så" "Håll benen uppe efteråt" "Ha sex varje/varannan/var tredje dag".

Och så fortsätter det i det oändliga...

Jag är trött på denna BULLSHIT!

OM du bara måste få säga nåt, säg hellre "hoppas det blir en bebis för er" eller liknande. annars; Håll tyst.

Tack för mig.

jag e helt jävla värdelös...
  • Svar på tråden Nu är jag trött på det här!
  • Pimpinellan

Hu vad ni fått höra korkade kommentarer!Eftersom vi inget sagt än om vår sits utom till mina närmaste vänner så har vi inte hört så mycket korkat.Läst desto mer däremot!!Undrar hur det blir nu efter jul när vi kommer att gå ut "offentligt" med att jag inte kan bli gravid och att vi ska göra ivf? Vad kommer vi få höra då?Min mans syskon har alla barn och den senaste som gifte sig hans fru blev ju självklart snabbt gravid osså kommer jag då in i den fertila släkten och förstör trenden...De skulle aldrig såra med vet och vilje eller säga nåt urkorkat,men i mitt stilla sinne undrar jag förstås ändå vad kära svärmor tycker om den senaste sonahustrun som inte kan ge henne ett sista barnbarn?

• Rosesarered

Haha, vilken lysande tråd.

Fick en kommentaren igår faktiskt "det kanske inte är meningen att ni ska ha barn, din kropp kanske inte är mogen".

Jag är varken under 12 eller över 40 liksom... allt mellan det borde vara normalt.

• Pimpinellan

"inte mogen" Ja,den var ju lysande! "Inte meningen" är ord jag verkligen hatar!Då ska allså alla vi som inte kan bli gravida på egen hand inte ens ha rätt til hjälp då enligt de människorna för då går vi ju emot det som "är meningen"!

• Pimpinellan

"inte mogen" Ja,den var ju lysande! "Inte meningen" är ord jag verkligen hatar!Då ska allså alla vi som inte kan bli gravida på egen hand inte ens ha rätt till hjälp då enligt de människorna för då går vi ju emot det som "är meningen"!

• Pimpinellan

Suck...nu blev det två inlägg bara för att allt krånglade.Ska nog gå o lägga mig tror jag!

• Love4cats

"Din kropp har nog inte varit beredd eller mogen kanske, då ni haft mycket annat. Menar du har ju jobbat så mycket oxå".

"Nu när ni har börjat adoptionsprocessen ska ni se att ni kommer känna mer lugn och tar lite fokus från barn, så då blir det säkert egna " USCH!

"Du har ju varit sjuk också, då kanske inte kroppen har varit mottaglig" Sjuk ja, men inte medvetslös i flera års tid och vi har inte levt i celibat heller pga detta. Barn föds i krig för jösse namn.

Lite axplock av kommenterar från våra nära. Eller den här när jag berättade om Ivf;

"Vilken fantastisk upplevelse, vilken resa ni kommer få göra nästa år" Öhh..Helst av allt vill man ju gärna att det "bara ska fungera".

Nåväl, okunskap talar högt ibland oss. Tur att vi iaf vet vad som pågår och försigått tidigare

Varje steg är ett steg närmare...
  • Terppa
    Rosesarered skrev 2007-12-19 00:52:49 följande:
    Haha, vilken lysande tråd.Fick en kommentaren igår faktiskt "det kanske inte är meningen att ni ska ha barn, din kropp kanske inte är mogen".Jag är varken under 12 eller över 40 liksom... allt mellan det borde vara normalt.
    eeh, kroppen inte mogen?? hur funkar de tro? märkligt...

verkar som dom flesta fått höra nån form utav "det är nog inte meningen" -kommentarer genom åren.
    Hur tänker människorna som säger så? De flesta är ju inte ute efter att medvetet såra, så är det bara så att dom inte tänker efter innan dom öppnar käften?

Jag bloggar, och i min blogg skriver jag ju en del om min längtan efter ett barn. där var det en man som skulle vara "omtänksam" och ge mig råd. Nej han och hans fru var inte infertila.

Direktcitat:

"

Vill ni ha ett mycket bra tips?

Mitt emellan perioderna hon har mens så ser båda till att ingen inte har sex på ett dygn och han heller inte runkar. Sedan har ni bra sex i en bra ställning som gör att hela hans sats kommer i henne.

Det här brukar vara den bäst ställningen:
    (länk)
    De flesta jag känner som har prövat det har lyckats.  "

Svarade då att "Jaså, så om vi knullar som du säger, så kommer min pcos magiskt försvinna så länge min mans "sats" kommer i mig? OJ de visste jag ju inte!"

IDIOT?

• jamis

Min fd chef föreslog att jag och min man skulle åka på semester och bli insnöade i en stuga så att vi "inte kunde göra något annat". DÅ hade det blivit barn för några hon kände. FY vad arg jag blev!

Det vanligaste är ju att man ska tänka på nåt annat och den kommentaren är allt annat än hjälpsam!

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Terppa
    jamis skrev 2007-12-19 08:03:35 följande:
    Min fd chef föreslog att jag och min man skulle åka på semester och bli insnöade i en stuga så att vi "inte kunde göra något annat". DÅ hade det blivit barn för några hon kände. FY vad arg jag blev!Det vanligaste är ju att man ska tänka på nåt annat och den kommentaren är allt annat än hjälpsam!
    Ja "tänk inte på det" är ju en klassiker...

då brukar jag kontra med: "Tänk inte på rosa elefanter!"

svårt att inte tänka på nåt man blir tillsagd att inte tänka på, då tänker man ju på det automatiskt...

dessutom, tror inte nån utav oss kan släppa tanken på att få barn förrän vi antingen fått barn eller gett upp.
  • Jemema

Det som sårade mig mest fick jag höra från min farmor. Jag berättade allt för henne, i tron att hon skulle vara förstående. Jag nämnde att det ju inte bara är för min skull jag går igenom allt det här med sprutor, spray, VUL mm, Mannen vill ju också ha barn.
    "Jamen så kan du inte tänka, det vet man ju aldrig hur länge det håller!"
    Det kändes som en rejäl käftsmäll. Jag har inte pratat med min farmor efter det. Det är ett halvår sedan det hände o jag är fortfarande ledsen över den kommentaren.

Står i kö för IVF
Svar på tråden Nu är jag trött på det här!