• Terppa

Nu är jag trött på det här!

Är LESS på alla förståsigpåare och allvetande IDIOTER som tror att dom vet ett skit om nåt!

Bara för att du känner nån som haft problem med att bli gravid så är du ingen expert. Behåll dina "råd" för dig själv. Vi gör redan allt vi kan och har hört allt hundra gånger om genom åren!

"Tänk inte på det" "Ha sex si o så" "Håll benen uppe efteråt" "Ha sex varje/varannan/var tredje dag".

Och så fortsätter det i det oändliga...

Jag är trött på denna BULLSHIT!

OM du bara måste få säga nåt, säg hellre "hoppas det blir en bebis för er" eller liknande. annars; Håll tyst.

Tack för mig.

jag e helt jävla värdelös...
  • Svar på tråden Nu är jag trött på det här!
  • Roxter
    Terppa skrev 2007-12-10 13:14:14 följande:
    åh faaan välkommen tjejen!=)och de där känner jag igen! sååå bra chanser för vi e sååå unga osv...shit pommfrit oddsen kanske är bättre men dom e inte bra ändå! annars skulle vi ju inte behöva ivf ju för faen eller hur?jag ska börja ivf i feb, följas åt lite?
    Absolut!! Vart ska ni gå? Vi står i kö till Huddingen men ska under kötiden på femton år gå till Fertilitetscentrum. Känns nervöst, mycket också för att om man inte lyckas så vill man känna att det bara är att ösa och försöka tills det går. Problemet är ju att sist jag kollade så sket jag inte pengar, det är helt enkelt något jag måste lära mig snart känner jag... Det trygga med deras program är att man betalar för ett ET och ett FET med en gång. Har ni bokat besök eller ska ni?
  • nuedetdax

Roxter,
    Jag hörde att efter årsskiftet skulle Huddinge skärpa sina långa köer, de är längst i landet. Vet du nåt om det? Hur lång tid har ni i kön?

• Roxter
    nuedetdax skrev 2007-12-10 15:39:35 följande:
    Roxter,Jag hörde att efter årsskiftet skulle Huddinge skärpa sina långa köer, de är längst i landet. Vet du nåt om det? Hur lång tid har ni i kön?
    Det vi har fått höra är 1 år och 9 månader. Vad jag vet så har det hållts stadigt på det under sista året, men det vore ju inte illa om det skulle hända lite där! Problemet är nog att om något är uppe för diskussion så tar det tid att genomföra förändringar så vi är nog framme i kön innan nåt har hänt. Men som sagt, bättre sent än aldrig, det är kanon om något är på G!
  • nuedetdax

Ok, men det är sjukt då det är 2 månaders kö i Uppsala till exempel. Funderar på att skriva in mig hos ett par kompisar där så jag får hjälp. De behandlar bara de som är folkbokförda där.

• Roxter
    nuedetdax skrev 2007-12-10 15:48:28 följande:
    Ok, men det är sjukt då det är 2 månaders kö i Uppsala till exempel. Funderar på att skriva in mig hos ett par kompisar där så jag får hjälp. De behandlar bara de som är folkbokförda där.
    Då måste nog din man också göra det för vad jag hört så får man bara hjälp om båda är folkbokförda på samma adress.
  • nuedetdax

Ah ok där rök den planen då vi har bostadsrätt

• Barbammamma82

Här lägger jag in mig också :-S

• Terppa
    roxter skrev 2007-12-10 15:38:03 följande:
    Absolut!! Vart ska ni gå? Vi står i kö till Huddingen men ska under kötiden på femton år gå till Fertilitetscentrum. Känns nervöst, mycket också för att om man inte lyckas så vill man känna att det bara är att ösa och försöka tills det går. Problemet är ju att sist jag kollade så sket jag inte pengar, det är helt enkelt något jag måste lära mig snart känner jag... Det trygga med deras program är att man betalar för ett ET och ett FET med en gång. Har ni bokat besök eller ska ni?
    vi köar oxå till huddinge! :D men min gyn jag har på s-tälje sjukhus e fd. fertilitetsläkare därifrån, så hon har dragit i lite trådar för att jag ska få de i feb hos henne på s-tälje! =)
    hon gör egenligen inte ivf mer men hon ville göra de här för oss, hon smsade från sin egen mob o berättade de goda nyheterna förra månaden =)
    vi ska på informationsmöte v.4 då hon är åter på jobbet. =)

jag kan inte gå privat än pga att jag e för tjock för dom. fast minskar i vikt för fullt, men saaktasakta =) -23kg hittills o lika mkt mer ska bort =)
    kolla på bilderna i mitt album så ser du skillnad hoppas ja?=)
  • Terppa

fan va smileys de blev nyss...

• Terppa

ja de e sjukt lång kö till huddinge, helt värdelöst...men de e visst väldans olika från ort till ort med villkor oxå, hur många försök får ni gratis? vi får 2.

Svar på tråden Nu är jag trött på det här!