• Terppa

Nu är jag trött på det här!

Är LESS på alla förståsigpåare och allvetande IDIOTER som tror att dom vet ett skit om nåt!

Bara för att du känner nån som haft problem med att bli gravid så är du ingen expert. Behåll dina "råd" för dig själv. Vi gör redan allt vi kan och har hört allt hundra gånger om genom åren!

"Tänk inte på det" "Ha sex si o så" "Håll benen uppe efteråt" "Ha sex varje/varannan/var tredje dag".

Och så fortsätter det i det oändliga...

Jag är trött på denna BULLSHIT!

OM du bara måste få säga nåt, säg hellre "hoppas det blir en bebis för er" eller liknande. annars; Håll tyst.

Tack för mig.

jag e helt jävla värdelös...
  • Svar på tråden Nu är jag trött på det här!
  • Rosesarered

Hahah, vad ska man göra. Det är bara att skratta åt alla fåniga kommentarer. Men jag måste erkänna att jag själv, för några år sedan kunde yttra mig när äldre kusiner gifte sig "inte dags för barn snart". Inte hade jag i min vildaste fantasi någon aning om att det var så många som faktiskt inte kan få barn eller har försökt väldigt länge. Trots att jag själv är adopterad...
    Idag skulle en sådan kommentar aldrig falla i min mun.

Hur som helst så sa iaf våran fertilitetsläkare att fertilitet inte orsakas av stress eller att man tänker få mycket på det. Det är annat som ligger bakom. Så en smäll på alla som säger att man ska tänka på något annat och koppla av.

• Söta Nasse

Jag har också pcos och åt pergotime ett tag, men det fungerade inte nå bra, så vi bestämde oss för att lägga ut 25000kr och göra en provrörsbefruktning.
    Fick ut 11 ägg, varav 5 blev befruktade och 2 blev 4celliga. Så ett till mig och ett till frysen.
    Vi hade turen att lyckas på första försöket. Vi med pcos har ju inte svårt att bli med barn om allt klaffar opch det gör det ju vid ivf. Jag gjorde långa metoden då det är lättast att fullt kontrollera dem dumma bångstyriga kroppen då.
    Kan tillägga att jag har helt utebliven ägglossning i vanliga fall.

Har ni gjort ivf? Med pcos måste man ha hjälp, då det inte beror på spärrar i psyket mm, det beror ju enbart på hormonerna i kroppen.  Blir också arg på alla okunniga som säger att slappn av så lyckas ni säkert. Jag har faktiskt berättat för alla dem att det faktiskt inte alltid fungerar så, så att dem förstått innebörden och inte besvärar någon mer med sina dumma kommentarer. Det är ju så många som faktiskt har svårt att bli med barn, särskillt när många väntar upp i åldrarna med att skaffa barn.

♥ En till pojke eller en tjej? Vad blir det tro?♥
  • Pimpinellan

Terppa:vilket fantastiskt bra förslag i din blogg - det är ju det du gjort fel serru:du glömde att ha sex mitt i menscykeln! *något ironisk*
    Allvarligt allså - är folk korkade på riktigt?!Om de tänkte tre sekunder innan de yttrade idiotkommentarer så kanske de skulle inse att vare sig avslappning eller adoption eller nåt annat hjälper om man har konstaterade fel som gör att man inte KAN bli gravid!Sen är det i största allmänhet för dålig kunskap och upplysning om detta med fertilitet - börja redan i skolan med att lära ut rätt.ALLA blir inte gravida efter ETT samlag.

Slutar aldrig förvånas...

• AnRo2

Känner igen ämnet alltför väl, tänk alla solskenshistorier man fått höra, folk som adopterat och sen helt mirakulöst fått egna barn, eller skaffat sig en dyr och farlig hobby, vad hände då, jo gravid... själv är jag en kämpare som lyckats efter 6 ivf. Det kan gå....sluta aldrig kämpa...

• Carmen80

Det var det värsta jag har hört:( Ilskan når ända hit kan jag säga.Lycka till:)

Rosesarered skrev 2007-12-19 00:52:49 följande:
    Haha, vilken lysande tråd.Fick en kommentaren igår faktiskt "det kanske inte är meningen att ni ska ha barn, din kropp kanske inte är mogen".Jag är varken under 12 eller över 40 liksom... allt mellan det borde vara normalt.
  • jamis

Eller som min kompis sa när jag berättade om alla behandlingar vi gjorde och alla vul och tabletter hit och dit: "Låtsas som att du gör nån annan slags undersökning" Som att jag, när jag ligger med benen i vädret i gynstolen kan tänka att det är en knäundersökning. Öööööh !

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Barbabok

Korkade kommentarer, ja hur många såna har man inte fått höra!

Berättade att vi fått 0 spermier i resultat på 2 st spermieprov.
    Kommentar-ja men om ni inte tänker på det så  simmar säkert nån förbi.
    Eh?

Grattade en kollega på 40-årsdagen.
    Kommentar-ja förresten du är inte heller så ung (-73a), kanske dags att skaffa barn nu för du vet väl att om ett år är det jättestor risk att du får efterblivna ungar!
    Eh?

Som ni förstår tänker jag INTE berätta att vi nu vet att gubben min är steril, vill inte höra alla dessa fantastiska lösningar på DET lilla problemet.

Det är i motvind som drakarna flyger
  • Rosesarered
    jamis skrev 2007-12-19 15:29:14 följande:
    Eller som min kompis sa när jag berättade om alla behandlingar vi gjorde och alla vul och tabletter hit och dit: "Låtsas som att du gör nån annan slags undersökning" Som att jag, när jag ligger med benen i vädret i gynstolen kan tänka att det är en knäundersökning. Öööööh !
    Hahaha
  • Terppa
    wero73 skrev 2007-12-19 16:08:27 följande:
    Korkade kommentarer, ja hur många såna har man inte fått höra!Berättade att vi fått 0 spermier i resultat på 2 st spermieprov.Kommentar-ja men om ni inte tänker på det så  simmar säkert nån förbi.Eh?Grattade en kollega på 40-årsdagen.Kommentar-ja förresten du är inte heller så ung (-73a), kanske dags att skaffa barn nu för du vet väl att om ett år är det jättestor risk att du får efterblivna ungar!Eh?Som ni förstår tänker jag INTE berätta att vi nu vet att gubben min är steril, vill inte höra alla dessa fantastiska lösningar på DET lilla problemet.
    det där är nog nåt av de värsta jag hört...!!

en annan sak som irriterar är, att när man redan har varit öppen och berättat genomförligt om sin ofrivilliga barnlöshet, förklarat att jag är "felet" och förklarat va pco-s är för nåt...o så ett par dagar senare: "jaa men asså e du säker att de e dig felet ligger hos? näää de kan du inte veta juuu"

jo de kan jag visst det! sambons spermier är jättebra, jag har ingen ägglossning. hmm vaaar kan felet ligga då tro?
    jag e helt jävla värdelös...
Svar på tråden Nu är jag trött på det här!