• Terppa

Nu är jag trött på det här!

Är LESS på alla förståsigpåare och allvetande IDIOTER som tror att dom vet ett skit om nåt!

Bara för att du känner nån som haft problem med att bli gravid så är du ingen expert. Behåll dina "råd" för dig själv. Vi gör redan allt vi kan och har hört allt hundra gånger om genom åren!

"Tänk inte på det" "Ha sex si o så" "Håll benen uppe efteråt" "Ha sex varje/varannan/var tredje dag".

Och så fortsätter det i det oändliga...

Jag är trött på denna BULLSHIT!

OM du bara måste få säga nåt, säg hellre "hoppas det blir en bebis för er" eller liknande. annars; Håll tyst.

Tack för mig.

jag e helt jävla värdelös...
  • Svar på tråden Nu är jag trött på det här!
  • nuedetdax

msnorrland, Fan oxå stor kram ni kommer visst få till det med varandra..

• IVFmamma

Min kompis blev gravid efter 4 försök, jag var hemma hos henne när hon var i vecka 34 och vi pratade självklart om bebisar, graviditet m.m Jag sa att adoption är ett alternativ om vi inte lyckas med något som sjukvården erbjuder men det känns som om det ligger kanske 10 fram i tiden inte just nu.
    Då säger hon: Men då kan ni inte riktigt längta efter en bebis?
    Jag trodde jag skulle smälla av, det är lätt för henne att säga när man står i v. 34 med världens finaste mage...

• NizzY

ja jag häger ocå ett par, de har allt, ett fett hus, en bil, båda har fasta jobb och efter 6 mån blev de gravida, de tycker inte heller att vi ska adoptera, de säger att det inte är samma sak, NEEEEEE , för helvete... människor som har barn ska bara hålla trutten då de inte alls vet vad de pratar om....

• Terppa
    nuedetdax skrev 2007-12-10 09:37:34 följande:
    Terppa,Det var ju just det att hon inte hade ont i ryggen, hon kunde inte jobba med lätta arbetsuppgifter men hon kunde bära på en 5kg unge. Det var inget angrepp mot överviktiga, bara att hon var så lat att hon vägrade jobba. Men för att ingen skulle skylla på henne så satt hon i rullstol och låg i sängen. Men jag har kompisar (vittnen) som sett henne stå och påta i trädgården och såga äppelträd osv. Så jag menar det var ju ren båg. Hon försökte lura hela sin bekantkrets + försäkringsbolaget, som kom på henne.Inget illa alls menat mot dig.Det var inte så jag menade. Hoppas du förstår min frustration att hon lurade oss alla att tycka synd om henne.
    ja okej då förstår jag...blev lite lessen först men då missförstod jag...=)

de SKA gå för oss allihop!!
    adoption el ivf!
  • Terppa
    roxter skrev 2007-12-10 10:13:22 följande:
    Haha HÄR hör jag hemma!!! Ja man har helt klart fått höra det mesta vid det här laget och allt som kan skita sig har väl egentligen oxå gjort det. Det känns som att vi ända sen utredningen bara fått dåliga besked. Kalla mig helt jävla puckad, men för tillfället är jag ganska optimistisk Det har hjälpt en hel del att ha fått en diagnos. ÄNTLIGEN slutade folk att säga "slappna av", "du tänker för mycket på det", "man ska inte läsa gravid-tidningar, då kommer det inte att gå!!". Newsflash, jag läser vilken jävla tidning jag vill!!!!! Tar jag en gång i halvåret fram en sån tidning bara för att för en stund få drömma mig bort och samla krafter varför vi går igenom vad vi gör - låt mig då göra det i fred.I januari bär det av, efter nästan tre år blir det nog första gången som vi faktiskt kommer nära ett plus. IVF! Ska bli både läskigt och kul. Nu så stänger jag öronen för alla som tjatar om att vi har ju sååå bra chanser för vi är ju sååå unga och det kommer att gå sååå bra. Vi kan misslyckas precis som alla andra som genomgår IVF, försök inte inbilla mig något annat. Till alla som känner nån som har problem med att få barn, vad du än gör, ge inga som helst råd. Stötta, finns där, prata, och lyssna. Men ge för guds skull inga råd. Sorry för ett alldeles för långt inlägg. TACK för skön tråd! Här kan man bitcha loss utan hämningar på alla förstå-sig-påare //roxter
    åh faaan välkommen tjejen!=)

och de där känner jag igen! sååå bra chanser för vi e sååå unga osv...shit pommfrit oddsen kanske är bättre men dom e inte bra ändå! annars skulle vi ju inte behöva ivf ju för faen eller hur?

jag ska börja ivf i feb, följas åt lite?
  • nuedetdax

Terppa,
    Bra, såg nu när jag läste att det är lätt att missuppfatta, man har så mycket i huvudet men hälften kommer ner på tangenterna

Fan men vi ska alla få vårt + jag har inte gett upp än!!

• Terppa
    Kwela skrev 2007-12-10 12:22:46 följande:
    Testade minus idag. Jag vet att vi aldrig kommer att få barn med varandra...
    neej säg inte så vännen...*kramaaaaaarrrr länge*

de SKA bli bebis de KOMMER bli bebis. om inte annat, så kanske ert barn väntar på er på ett barnhem? men alla vi kommer få barn de har jag bestämt idag. =)
  • Terppa

men CHEESUS vilka nötter! (va jag svär mkt förresten, sorry)

adoption ÄR ett framtidsprojekt, om inte annat så för att adoptionsprocessen tar lång tid. ingen verkar ju fatta det.

och "inte samma sak" vadå? nej barnet kommer inte ha våra gener men de är ju ändå VÅRT barn eller hur?=)

NizzY skrev 2007-12-10 13:08:20 följande:
    ja jag häger ocå ett par, de har allt, ett fett hus, en bil, båda har fasta jobb och efter 6 mån blev de gravida, de tycker inte heller att vi ska adoptera, de säger att det inte är samma sak, NEEEEEE , för helvete... människor som har barn ska bara hålla trutten då de inte alls vet vad de pratar om....
    IVFmamma skrev 2007-12-10 12:44:58 följande:
    Min kompis blev gravid efter 4 försök, jag var hemma hos henne när hon var i vecka 34 och vi pratade självklart om bebisar, graviditet m.m Jag sa att adoption är ett alternativ om vi inte lyckas med något som sjukvården erbjuder men det känns som om det ligger kanske 10 fram i tiden inte just nu. Då säger hon: Men då kan ni inte riktigt längta efter en bebis?Jag trodde jag skulle smälla av, det är lätt för henne att säga när man står i v. 34 med världens finaste mage...
  • Terppa
    nuedetdax skrev 2007-12-10 13:15:45 följande:
    Terppa,Bra, såg nu när jag läste att det är lätt att missuppfatta, man har så mycket i huvudet men hälften kommer ner på tangenterna Fan men vi ska alla få vårt + jag har inte gett upp än!!
    nej precis de e klart som korvspad att de ska gå, förr eller senare...

som trissreklamen..."plötsligt händer det" eller hur?=)
  • Wednesday85

håller med dig ts! inte alls roligt med kompisar som säger att "jag känner på mig att ni lyckas snart" eller "det är snart eran tur" hur fan vet dom det?!
    jag är livrädd för att våra tre ivf försök ska misslyckas och vill bara att nån ska förstå istället..

Svar på tråden Nu är jag trött på det här!