• Terppa

Nu är jag trött på det här!

Är LESS på alla förståsigpåare och allvetande IDIOTER som tror att dom vet ett skit om nåt!

Bara för att du känner nån som haft problem med att bli gravid så är du ingen expert. Behåll dina "råd" för dig själv. Vi gör redan allt vi kan och har hört allt hundra gånger om genom åren!

"Tänk inte på det" "Ha sex si o så" "Håll benen uppe efteråt" "Ha sex varje/varannan/var tredje dag".

Och så fortsätter det i det oändliga...

Jag är trött på denna BULLSHIT!

OM du bara måste få säga nåt, säg hellre "hoppas det blir en bebis för er" eller liknande. annars; Håll tyst.

Tack för mig.

jag e helt jävla värdelös...
  • Svar på tråden Nu är jag trött på det här!
  • Terppa

...alla tröttnat?

• Pimpinellan

Tröttnat? Ja...less på allt.Blev så gräsligt påmind ikväll när vi var på julkonsert och det första jag ser när tjejerna kommer insjungandes är att solisten är höggravid.Inte hennes fel förstås,men det förstörde halva konserten.Tårarna brände i ögonen en lång stund...Knäpp man är egentligen för man vet aldrig vad det är som nästa gång ska få en att nästan bryta ihop.

• NizzY

den 13 traskade den in 20 tals barn in på mitt jobb och gick lucia tåg, gud va sötta de var och jag började böla så klart !

• Wilma00

nizzy: samma här. Grät hejdlöst, fast tyst så jag inte förstörde luciatåget.. Barnen var i åldern min son skulle varit... Men det var en pärs. söta var de här oxå, stod och gäspade... Blev ändå lite skratt mellan tårarna. Skönt ändå att ha saknaden så den inte försvinner helt. Har inte firat lucia sen Robin dog 2004. Det hade typt räkt med 10... 20 var lite väl häftigt. Men inget man kan rå för precis. Undrar dom varför jag gråter så talar jag om att jag har en bebis i himlen som är tre år.
    kram!

• NizzY

ååå Willma jag förstår dig mycket väl,
    jag funderade på att gå ut ett tag då jag var rädd att jag skulle brista i hjälplösa djud men som du skrev blev det lite skratt mellan tårarna även hos mig och jag tror inte någob såg mina tårar heller , jag snott mig diskret hela tiden

• Terppa

en liten fundering...

va e de sjukaste du fått höra ang. varför de inte blir barn för Dig? (du vet, tex "tänk inte på det" etc)

mitt knasigaste va nog när min första gyn svamlade obestämt om deprimerade äggstockar, kallade mig ful pga vikten o skicka hem mig utan nåt svar, annat än "använd kondom för säkerhets skull".

• NizzY

ja det sjukaste för mig var det när jag fick besked utan att hon tog några prov svar att jag inte kan bli med barn på grund av min övervikt...visligen had ejag 20 kg extra men inte fan blev min man mer fertill när han är sterill över att jag gick ner 20 kg för det ... snacka om va sjuk att kläcka ur sig en sån sak bara så där för att hon TRODDE det... i såna fall få man int elov att tro jävla massa man har med lessna människor att gör asom har i år försökt på egen hand och de vill ha bevis inte tro en massa och sen berättade hon för mig
    att ekologisk mat ska vara bra för fertilliteten och berättade för oss hur hon GÖR SYLT AV EGENA PLOMMON från hennes trädgård... där sitter vi, precis fått veta att sambo hade 0,01 % sperier som funkade och att det nog bli icsi för oss och hon sitter och pratar SYLT det var fan inte klokt juuuuu men det är helt sant

• Terppa

alltså va e de för fel på människor egentligen?!

sambons arbetskollega, en jävla käring vill tilläggas, har skickat artiklar om att fet mat orsakar infertilitet och försökt fråga ut honom om vårt sexliv!!

vi har inte precis valt att berätta för henne, men då sambon som e lunchkock blivit tvungen o åka me till läkare på arbetstid  har han vart tvungen o säga varför...*suck*

och morsan sen då, hon snackade till sina bekanta att ja för fet för o få barn, baaara därför ja e steril enligt henne (har förklarat PCO-s för henne flera gånger..) och lät sin alkis-väninna ringa mig på arbetstid (!!!) och "ge mig råd"...

jag blir bara helt galen...

• NizzY

jag var på besök hos en kär barnfamilj
    senare på kvällen delade med mig av mina positiva upplevelse med min mamma... jag berättade hur lyckliga de såg ut då de lullade med babysen, att mamma var så harmoniskt och det lös om henne... och då säger min kära mor " ja som man ligga få man bädda" VAD FAN MENNAR hon med det ? att jag ska lämna sambon bara för att han är sterill ? och hitta en avels hings för att jag vill ha barn eller ?

ååååååååååååååååååå grrrrrrrrrrrrrrr!!!!!

• Terppa

vilken käring....inget illa ment om din morsa men HALLÅ?!

o andra sidan kan jag själv känna ibland att min sambo borde gå vidare, finna en frisk tjej, få barn och bli lycklig...Är ju bara jag som är problemet...*suck*

Det som e knäppt e att min morsa tycker likadant, att min sambo borde dumpa mig, jag som inga barn kan få (eller ge henne barnbarn för den delen)...

Mammor...Ska inte DOM om NÅN va förstående?

Svar på tråden Nu är jag trött på det här!