• Terppa

Nu är jag trött på det här!

Är LESS på alla förståsigpåare och allvetande IDIOTER som tror att dom vet ett skit om nåt!

Bara för att du känner nån som haft problem med att bli gravid så är du ingen expert. Behåll dina "råd" för dig själv. Vi gör redan allt vi kan och har hört allt hundra gånger om genom åren!

"Tänk inte på det" "Ha sex si o så" "Håll benen uppe efteråt" "Ha sex varje/varannan/var tredje dag".

Och så fortsätter det i det oändliga...

Jag är trött på denna BULLSHIT!

OM du bara måste få säga nåt, säg hellre "hoppas det blir en bebis för er" eller liknande. annars; Håll tyst.

Tack för mig.

jag e helt jävla värdelös...
  • Svar på tråden Nu är jag trött på det här!
  • Mamma till Cleo och Abbe

Nu är jag visserligen gravid men känner igen det från tiden jag inte var det utan den dagliga kampen mot vansinnet pågick... Jag slutade tillslut argumentera emot alla dessa dumma j*vla kommentarer och "tips". När jag väl blev gravid med min nya kärlek (efter att ha kämpat länge med mitt ex tills magen var blå av alla sprutor och annat skit) så var kommentaren naturligtvs "Där der du, nu är du lycklig och det är meningen att ni ska bli gravida, då blir du ju det". Det är ju så man kräks men chocken hindrar mig från att säga något, hakan ligger ju nere på golvet någonstans. Så alla dessa människor som lyckas få barn för att sedan misshandla eller mörda sina barn var det alltså "meningen" att de skulle ha barn???

Nej, tänk efter före alla som inte vet vad de pratar om eller vad andra går igenom. Och jag hoppas ni får er bebis ni som kämpar...

Jag är tydligen gravid i vecka 14?!?!
  • Ankunge

Terppa-Ingen fara jag tycker inte heller hon känns vidare intelligent längre

• Pimpinellan

Förstår dig till fullo!Jag blir också snart galen av alla tips-visserligen oftast välmenade,men ändå- typ: jag hade också svårt att bli gravid,men så gjorde jag så här och blev gravid direkt så det blir nog ni också om ni testar.Jovisst,jag kan testa avslappning tills jag är medvetslös,men det lär inte hjälpa mot mina igentäppta äggledare!Är folk korkade eller fulla av okunskap eftersom dessa myter ständigt sprids vidare?Tyvärr även inom vården-min läkare sa också till mig att slappna av.Jag fick rena spelet och skällde ut henne efter noter.Jag har testat alla råd som finns,men inte sjutton har det hjälpt heller.Nu vet vi att jag inte ens KAN bli gravid på vanligt sätt... *morrar lite*

• Terppa
    Pimpinellan skrev 2007-12-06 19:20:34 följande:
    Förstår dig till fullo!Jag blir också snart galen av alla tips-visserligen oftast välmenade,men ändå- typ: jag hade också svårt att bli gravid,men så gjorde jag så här och blev gravid direkt så det blir nog ni också om ni testar.Jovisst,jag kan testa avslappning tills jag är medvetslös,men det lär inte hjälpa mot mina igentäppta äggledare!Är folk korkade eller fulla av okunskap eftersom dessa myter ständigt sprids vidare?Tyvärr även inom vården-min läkare sa också till mig att slappna av.Jag fick rena spelet och skällde ut henne efter noter.Jag har testat alla råd som finns,men inte sjutton har det hjälpt heller.Nu vet vi att jag inte ens KAN bli gravid på vanligt sätt... *morrar lite*
    ja du, det är faktiskt förbluffande hur lite allmänläkarna på vårcentraler vet om infertilitet...

det roligaste en läkare sagt till mig ang, min graviditetsönskan:

"men du barn är inte hela livet, de finns dom som frivilligt väljer bort barn, har du tänkt på det? va? va? du kan leva ett bra livutan barn oxå, strunta i det, du är ju ung dessutom, stressa inte"

eeeeehh....javisst kan jag leva utan barn...men varför ska jag göra det bara föra att de finns dom som väljer bort barn? och? om dom vill de så e de väl inte mitt problem?? JAG VILL HA BARN och kommer inte vilja de mindre för att hon säger så...

tyvärr hade jag inget vettigt att säga tillbaka, började bara gråta, var så jävla slut då...
  • Terppa
    Aljas79 skrev 2007-12-06 18:17:03 följande:
    Nu är jag visserligen gravid men känner igen det från tiden jag inte var det utan den dagliga kampen mot vansinnet pågick... Jag slutade tillslut argumentera emot alla dessa dumma j*vla kommentarer och "tips". När jag väl blev gravid med min nya kärlek (efter att ha kämpat länge med mitt ex tills magen var blå av alla sprutor och annat skit) så var kommentaren naturligtvs "Där der du, nu är du lycklig och det är meningen att ni ska bli gravida, då blir du ju det". Det är ju så man kräks men chocken hindrar mig från att säga något, hakan ligger ju nere på golvet någonstans. Så alla dessa människor som lyckas få barn för att sedan misshandla eller mörda sina barn var det alltså "meningen" att de skulle ha barn???Nej, tänk efter före alla som inte vet vad de pratar om eller vad andra går igenom. Och jag hoppas ni får er bebis ni som kämpar...
    ja precis! för att då inte tala om "om du inte kan bli gravid är det inte meningen att du ska ha barn" kommentarerna!
    då brukar jag alltid svara med; jasså så tjackhoran vars barn tagits av soc en efter en redan på bb, hon är en bättre mor än jag skulle vara??

tror det bara susar mellan öronen på såna människor...
  • Pimpinellan

"Inte meningen att ni ska ha barn" Nä,just det,men alla dessa idioter och psykopater som skaffar barn efter barn och inte kan ta hand om dem som sagt.Varför är alltid såna jättefertila?!Man kan självklart leva utan barn,men jag vill inte det och då tycker jag den önskan och målsättningen ska respekteras och inte föringas.Man får lära sig att ha svar på tal.Läkaren som sa så till mig fick det väldigt hett om öronen.

• Ankunge

Idag deklarerade min kompis att de skall ha sitt andra barn, det gick på första försöket....Jag bryter ihop!

• nuedetdax

Ankunge,
    Fan oxå...jag vet hur det känns...min svägerska som är 3 år yngre kommer hinna få sitt 3-e barn innan jag ens +ar..

• Ankunge

Jag blev så himla lessen.Tårarna vill inte ta slut.Vet inte vad jag skall göra.Nu är alla som skall vara medpå nyår med barn förutom en tjej nyss fått och skall he med sin lilla.Så det är jag och killarna.....

• nuedetdax

Åh stackare...men du vet inte om det är kört än för dig nu...
    Jag har bim på Nyår kommer ju suga värre än nånsin.

Svar på tråden Nu är jag trött på det här!