Pimpinellan skrev 2007-12-06 19:20:34 följande:
Förstår dig till fullo!Jag blir också snart galen av alla tips-visserligen oftast välmenade,men ändå- typ: jag hade också svårt att bli gravid,men så gjorde jag så här och blev gravid direkt så det blir nog ni också om ni testar.Jovisst,jag kan testa avslappning tills jag är medvetslös,men det lär inte hjälpa mot mina igentäppta äggledare!Är folk korkade eller fulla av okunskap eftersom dessa myter ständigt sprids vidare?Tyvärr även inom vården-min läkare sa också till mig att slappna av.Jag fick rena spelet och skällde ut henne efter noter.Jag har testat alla råd som finns,men inte sjutton har det hjälpt
heller.Nu vet vi att jag inte ens KAN bli gravid på vanligt sätt... *morrar lite*
ja du, det är faktiskt förbluffande hur lite allmänläkarna på vårcentraler vet om infertilitet...
det roligaste en läkare sagt till mig ang, min graviditetsönskan:
"men du barn är inte hela livet, de finns dom som frivilligt väljer bort barn, har du tänkt på det? va? va? du kan leva ett bra livutan barn oxå, strunta i det, du är ju ung dessutom, stressa inte"
eeeeehh....javisst kan jag leva utan barn...men varför ska jag göra det bara föra att de finns dom som väljer bort barn? och? om dom vill de så e de väl inte mitt problem?? JAG VILL HA BARN och kommer inte vilja de mindre för att hon säger så...
tyvärr hade jag inget vettigt att säga tillbaka, började bara gråta, var så jävla slut då...