• Terppa

Nu är jag trött på det här!

Är LESS på alla förståsigpåare och allvetande IDIOTER som tror att dom vet ett skit om nåt!

Bara för att du känner nån som haft problem med att bli gravid så är du ingen expert. Behåll dina "råd" för dig själv. Vi gör redan allt vi kan och har hört allt hundra gånger om genom åren!

"Tänk inte på det" "Ha sex si o så" "Håll benen uppe efteråt" "Ha sex varje/varannan/var tredje dag".

Och så fortsätter det i det oändliga...

Jag är trött på denna BULLSHIT!

OM du bara måste få säga nåt, säg hellre "hoppas det blir en bebis för er" eller liknande. annars; Håll tyst.

Tack för mig.

jag e helt jävla värdelös...
  • Svar på tråden Nu är jag trött på det här!
  • NizzY

ja tänk ja om vi kunde lit eäl av en super duper fertill tjej men vi kan bara dröma

• Terppa
    Pimpinellan skrev 2007-12-08 21:57:20 följande:
    Tänk om man fick vara en sån där superfertil tjej som blir gravid oavsett vilket p-medel de än använder och hur lite de än har sex och på vilket sätt de än har sex...Vi kanske ska bytas om ett tag Terppa-du kan få min braiga äl en månad så kan jag låna dina äggledare (för de var väl okey?) ;) en annan månad?Eller för den skull låna vems som helsts äggledare... - det är ju vårt enda fel...
    ja mina äggledare e finfina bara äggen eller snarare bristen på dessa som e problemet...

ska vi snacka superfertil? svågerns syrra (24år) väntar sitt sjätte barn. 6 BARN. varför? jo dom senaste FYRA blev till för att hon glömde ETT p-piller. pang! äl direkt och bebis i magen, en av gångerna tillome tvillingar!

och hur sköter hon då detta? jo, hon röker som en skrsten igenom alla grav, 3 utav barnen har skador pga detta, hon har själv medgett att hon även druckit alkohol under iaf sin första grav.

blir man glad?

och så ska hon föreställa en bättre mor än va jag skulle va för att hon kan bli gravid hur lätt som helst?

I think not.
  • Pimpinellan

Terppa:
    Men så vansinnigt!Det är ju det jag alltid sagt - och fått på skallen flera gånger för! - att det finns faktiskt de som inte borde fått bli föräldrar.ALLA är inte värda barn så är det bara.Min bästa vän fick fem barn fast hom inte ville.En på ett samlag och de andra fyra p.g.a fyra olika p-medel.Hon steriliserade sig när hon var 31 för efter fem barn och med inga fungerande p-medel var hon nöjd och ville inte riskera att få hur många barn som helst.Alla barnen är dock älskade och har varit välkomna,det är inte det,men orättvist är det ju...

• Terppa

ja de e det verkligen,det e fan inte klokt att vissa är så överfertila att preventivmedel inte hjälper...

en grej som stör mig, fast de e väl fel av mig o känna så här...

min syrra har fått bebis nyligen (tog sig på första försöket, va annars?)

för nåt år sen gjorde hon abort för "hon vill aldrig ha barn o de va ju helt fel läge" (läget var exakt som idag, samma jobb, samma man, samma lägh).

o nu har hon fått bebis...

och jag som så gärna vill kan inte få...jag har aldrig tänkt att jag inte vill ha barn. hon fick "bebisfeber" förra sommaren o blev grav direkt...*suck*

• nuedetdax

Åh det finns så mycket orättvisa i världen. Jag har en fd kompis som är ihop med världens lataste tjej. Hon kan inte jobba mer än 20 timmar i veckan för hon har ryggproblem. Vi tyckte såklart synd om henne då vi "trodde" på henne. Men när hon sedan blir gravid fast hon åt p-piller så var det inte många som tyckte så synd om henne. Hur fan skulle hon som var nära 90kg redan med trasig rygg fixa en hel graviditet. Det gjorde hon ju sängliggande minsann, och tror ni att hon nöjde sig med en unge, nej det skaffade en till direkt efter, sängliggande där med. Ungarna är på dagis men hon jobbar fortfarande inte för hon har för ont i ryggen. Aså kan man bli mer hatisk??

• Terppa

hmm, jag väger mer än så och har oxå trasig rygg, sjukskriven och ska påbörja arbetsträning efter årsskiftet...

tycker ni då att jag inte ska få bli me barn? eller?

jag är beredd att göra just det, ligga i säng i nio månader om det är vad som krävs...

kan ju tillägga att jag kämpar på me vikt och sjukgymnastik etc för att bli frisk men iaf...

• nuedetdax

Terppa,
    Det var ju just det att hon inte hade ont i ryggen, hon kunde inte jobba med lätta arbetsuppgifter men hon kunde bära på en 5kg unge. Det var inget angrepp mot överviktiga, bara att hon var så lat att hon vägrade jobba. Men för att ingen skulle skylla på henne så satt hon i rullstol och låg i sängen. Men jag har kompisar (vittnen) som sett henne stå och påta i trädgården och såga äppelträd osv. Så jag menar det var ju ren båg. Hon försökte lura hela sin bekantkrets + försäkringsbolaget, som kom på henne.

Inget illa alls menat mot dig.Det var inte så jag menade. Hoppas du förstår min frustration att hon lurade oss alla att tycka synd om henne.

• TheFamily

Lycka till...Hoppas att du snart får ett plus på stickan.....Kanske lagom till jul....Kraaaam

• Roxter

Haha HÄR hör jag hemma!!! Ja man har helt klart fått höra det mesta vid det här laget och allt som kan skita sig har väl egentligen oxå gjort det. Det känns som att vi ända sen utredningen bara fått dåliga besked. Kalla mig helt jävla puckad, men för tillfället är jag ganska optimistisk

Det har hjälpt en hel del att ha fått en diagnos. ÄNTLIGEN slutade folk att säga "slappna av", "du tänker för mycket på det", "man ska inte läsa gravid-tidningar, då kommer det inte att gå!!". Newsflash, jag läser vilken jävla tidning jag vill!!!!! Tar jag en gång i halvåret fram en sån tidning bara för att för en stund få drömma mig bort och samla krafter varför vi går igenom vad vi gör - låt mig då göra det i fred.

I januari bär det av, efter nästan tre år blir det nog första gången som vi faktiskt kommer nära ett plus. IVF! Ska bli både läskigt och kul. Nu så stänger jag öronen för alla som tjatar om att vi har ju sååå bra chanser för vi är ju sååå unga och det kommer att gå sååå bra. Vi kan misslyckas precis som alla andra som genomgår IVF, försök inte inbilla mig något annat. Till alla som känner nån som har problem med att få barn, vad du än gör, ge inga som helst råd. Stötta, finns där, prata, och lyssna. Men ge för guds skull inga råd.

Sorry för ett alldeles för långt inlägg. TACK för skön tråd! Här kan man bitcha loss utan hämningar på alla förstå-sig-påare

//roxter

• Kwela

Testade minus idag. Jag vet att vi aldrig kommer att få barn med varandra...

Skolsköterskan på högstadiet hade fel ...
Svar på tråden Nu är jag trött på det här!