• Terppa

Nu är jag trött på det här!

Är LESS på alla förståsigpåare och allvetande IDIOTER som tror att dom vet ett skit om nåt!

Bara för att du känner nån som haft problem med att bli gravid så är du ingen expert. Behåll dina "råd" för dig själv. Vi gör redan allt vi kan och har hört allt hundra gånger om genom åren!

"Tänk inte på det" "Ha sex si o så" "Håll benen uppe efteråt" "Ha sex varje/varannan/var tredje dag".

Och så fortsätter det i det oändliga...

Jag är trött på denna BULLSHIT!

OM du bara måste få säga nåt, säg hellre "hoppas det blir en bebis för er" eller liknande. annars; Håll tyst.

Tack för mig.

jag e helt jävla värdelös...
  • Svar på tråden Nu är jag trött på det här!
  • NiniMe

Jag tror nog att många inte vet vad dom ska säga bara och de e deras sätt att stötta, fast du inte tycker de, hoppas du förstår hur jag menar...

• Vitsippa75

Jag tar oftast inte illa upp om någon försöker hjälpa. De vet helt enkelt inte bättre. Men jag kan också säga, vet allt, kan allt, gjort allt. Du kan inte komma med något jag redan vet. Och allt det där med att slappna av och upp med bena vilket j-a SKITSNACK!!! "Man ska inte tänka på att bli gravid, då kan det låsa sig!. Jahaja, jag får tänka på Kalle Anka då. GRRR!!!
    Jag tror nästan alla börjar med att "händer det så händer det" och då är man inte så angelägen om det blir något barn. Då borde ju alla bli gravida om det vore så lätt!

Terppa, jag säger som du på bilden. UUÄÄÄÄHHHHH!!!!!

• Wilma00

vitsippa håller med dig.. uäääääääääääähhhhhhhhhh. lite värre när man är änglamor oxå. dubbeluäääääääähhhhhh.

• Terppa

tack alla, de e rätt jobbigt nu, bor hemma hos pappa (vilket i sig har reducerat mig till 13-års ålder igen känns de som...hmm=)), (ex)sambon försöker vinna tillbaka mig med löften om guld och gröna skogar, men men, det är inget att kämpa för, inte efter allt som nu hänt...

hoppas de går bättre för Er iaf =)

• Wilma00

vad ska man försvara sig med om folk säger: det låser sig, försök att itne tänka på det så ofta, du skulle må mycket bättre då... knappast va? hur gjorde ni då? vi har sex, vad mer kan man ha? depp...

• Terppa

säg såhär nästa gång:

låser sig? så mina ägg får hänglås och hans spermier simmar baklänges?? lätt att inte tänka på det va? tänk inte på tigrar!"
    ju mer en sak nämns desto mer tänker man ju på det eller hur? finns för många idioter som tror sig veta ett skit om nåt...*suck*

Wilma00 skrev 2008-01-01 12:11:55 följande:
    vad ska man försvara sig med om folk säger: det låser sig, försök att itne tänka på det så ofta, du skulle må mycket bättre då... knappast va? hur gjorde ni då? vi har sex, vad mer kan man ha? depp...
  • Terppa

jodå, pappa och jag hade en lugn nyårsafton, vi skrapade trisslotter strax innan tolvslaget o jag vann en femtilapp iaf :D

gedansk skrev 2008-01-01 12:26:38 följande:
    Terppa hoppas att du fick ett bra nyår i alla fall. Mvh Jeanette
  • Terppa

jag är gravid.

VA I HELVETE HÄNDE???

ett enda ensamt spontant ägg utan hormonbehandling...NU!

är antagligen i vecka 8.

• Jemema

Nämen!!?? GRATTIS!!!!

Men hur är det med dig och sambon nudå?

Spraystart 20/1
  • Terppa

de e som tidigare, jag bor hos pappa, letar lägenhet osv. har ringt och meddelat läget och vi ska åka och köpa ett cb-test om ett par timmar för att va på den säkra sidan...de vill inte riktigt sjunka in i skallen ännu...

läskigt men vafan, är ju det här jag längtat så efter...=)

Emma Jemma skrev 2008-01-13 09:28:36 följande:

Nämen!!?? GRATTIS!!!!Men hur är det med dig och sambon nudå?
  • Jemema

Finns det nåt hopp för dig o (ex)sambon? Har han gjort något dumt som du inte kan förlåta? Blir så nyfiken, du behöver såklart inte berätta mer om du inte vill...

Spraystart 20/1
  • Terppa

njaa...jag har krävt att han ska gå i terapi, hos kurator eller liknande, och nu har han ju då till slutet på augusti på sig att visa att han kan va vuxen och bete sig som folk etc.

men just nu kommer jag iaf inte tänka på att gå tillbaka, han måste förtjäna det.

han slog mig och kallade mig hora...bland annat.

Emma Jemma skrev 2008-01-13 09:43:29 följande:

Finns det nåt hopp för dig o (ex)sambon? Har han gjort något dumt som du inte kan förlåta? Blir så nyfiken, du behöver såklart inte berätta mer om du inte vill...
  • Jemema

Å fy f*n!!! Då förstår jag dig verkligen! En sån man vill du ju inte ha i ditt barns liv heller. Hoppas nu att han tar det på allvar och får professionell hjälp.

Önskar dig all lycka!

Spraystart 20/1
  • Terppa

nej precis...
    även för hans egen skull måste han få hjälp. så han kommer underfund med sitt humör, va de beror på osv...

de värsta e att när han nu slog mig sista gången så var jag ju redan gravid även om jag inte visste om det..!

Emma Jemma skrev 2008-01-13 09:48:20 följande:

Å fy f*n!!! Då förstår jag dig verkligen! En sån man vill du ju inte ha i ditt barns liv heller. Hoppas nu att han tar det på allvar och får professionell hjälp.Önskar dig all lycka!
  • Roxter

Nämen GRATTIS, men jag förstår att läget är komplicerat för dig! Hoppas att han tar sitt förnuft till fånga!!!! Hur känns det?

Prel. ÄP och ET vecka 4
  • Terppa

läskigt!!!

men är samtidigt jätteglad, såklart

men kommer inte va säker på att allt e bra förrän ja fått se beben på vul...

roxter skrev 2008-01-13 10:18:19 följande:
    Nämen GRATTIS, men jag förstår att läget är komplicerat för dig! Hoppas att han tar sitt förnuft till fånga!!!! Hur känns det?
  • Love4cats

Gratulerar Härligt att läsa men hoppas dock att det löser sig med "din" sambo.

Kan förstå att allt kommer som en chock

Varje steg är ett steg närmare...
  • Terppa

ja verkligen. e redan i vecka 8 tror jag. har ju inte testa innan inatt eftersom jag får ju inte mens i normala fall heller utom när jag ätit pergotime. o de har ja ju inte nu...

ja på ett eller annat sätt så ordnar de sig nog...men vet ju inte än vilket de blir, men just nu e jag inte på väg tillbaka...

Love4cats skrev 2008-01-13 10:21:51 följande:
    Gratulerar Härligt att läsa men hoppas dock att det löser sig med "din" sambo.Kan förstå att allt kommer som en chock
  • Terppa

testat tre gånger nu...alla positiva...

så får försöka få in de här i skallen nu...

Svar på tråden Nu är jag trött på det här!