• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • Anke

Precis skickat iväg årets julkort för framkallning! ville inte ha tomtekläder på Nora, vi äger inte ens några, så jag gjorde omgivningen lite juligare istället

.?:*¨¨*:?.Nygift , 29 september 2007.?:*¨¨*:?.
  • Pesco

Oj vad fint! Julkortet alltså, här blir det inget sånt, ingen tid.

Ord och ljud kan han rätt många, men han använder dem lite så där, mest när han själv vill.
    Mamma
    Babba
    Bamba
    Där eller oftast den där

Ti-ti (tick-tack=klocka)
    Brumbrum (bil)
    Schhhh (kissa)
    Bum (blomma)

Han tecknar och ljudar:
    Ekorre
    Fluga
    Fjäril
    Flygplan
    Helikopter

Ska bli spännande med resan, eftersom han är en liten observatör, snabbt lär och tar efter.

På det stora hela är jag förvånad över hur mycket de kan trots att de är så små. T ex har Robin ett ganska utvecklat förhållande till sin nalle (Björnen). Från min syrra minns jag det mer från 2 års åldern. Han matar den, torkar munnen på den, ger den att dricka, försöker sätta på den strumpor och framför allt - tröstar den. Han lägger den på sin igelkott (IKEA) och slår på igelkotten så att björnen hoppar upp i luften.

Eftersom potträningen funkar så där, har jag istället inlett potträning av Björnen.

Annars är processer roligt. Mina toabesök, inkl imiterande kissljud (sccch), hämta toapapper, ge papper, spola.

Han vill gärna va med och måtta upp kaffe, sätta på maskinen. Pekar sen ut var vattnet kommer, imiterar ljudet och pekar vart kaffet hamnar.

Nu vill han sitta på egen stol. Ser så uppkäftig ut, där bara en lugg och 2 ögon sticker upp över brodet.

• Smurfan 81

Anke
    Ååhh, vilket fint julkort!!! Vi har inte heller nån tomtedräkt så vi får väl se hur det blir med julkort iår.

Pesco
    Ojojoj vilken duktig kille! Kevin har sin Tigger som han inte kan sova utan och som ger tröst, men han behandlar inte Tigger som en person på det sättet.

• sabina82

anke: ja det där tror jag är kul, något lite större man kan sitta med. kanske får köpa en sån jag med.. wille gillar lite större leksaker. eller snarare han gillar allt som inte är leksaker just nu. grr..=)

• Pesco

Tigger, är det nalle puhs kompis?

Robin satte sig på pottan med kläderna på flera ggr ikväll. Tack vare Björnen och "Max potta". Han torkade Björnen i rumpan. Tidigare har han bara stått i den eller satt den på huvudet.

• Pesco

Ska ni köpa leksaker måste jag tipsa om Ica Bea här, de har jättemycket roliga saker. Bättre urval än många leksaksbutiker. Inte särk dyra.

Hittade en bok med djurporträtt. Det är hål gjorda för ögonen så att pappa kan blinka o plira bakom grisfejan och mamma kan va en glosögd ko.

• Smurfan 81
    Pesco skrev 2007-11-18 20:47:43 följande:
    Tigger, är det nalle puhs kompis?Robin satte sig på pottan med kläderna på flera ggr ikväll. Tack vare Björnen och "Max potta". Han torkade Björnen i rumpan. Tidigare har han bara stått i den eller satt den på huvudet.
    Japp, det är det! Han "snodde" en Tigger av min farmor när han var 6 månader, den är helt söndergosad nu så vi har fått köpa två till likadana som vi nu håller på och gosar in. Tanken är att han ska kunna ha en på dagis t.ex. sen kommer den första behöva bytas ut snart då tänkte jag det var bättre att ha några som var lite ingosade istället för att få en helt ny!
  • mollan nu

Nu står Alma i sovrums dörren med dockan i handen, vinkar och säger hejdå... Undrar om hon vill sova

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • malincha

Hugo gillar att bläddra i böcker och favvo-saken just nu är en "slå-grej" som han fick av Elise i 1-årspresent!! Det är som en plast behållare med hål för tre bollar högst upp. Sedan ska man slå på bollarna så att de åker ner i behållaren där det går en ränna där bollen ska rulla ner och så kommer bollen ut ur ett hål...åsså börjar man om. Superskoj tycker han!
    Rita är också kul.
    Sen såklart saker från köket! Kastruller och burkar och redskap. Jag har kommit på en bra grej när jag lagar mat och inte kan ha honom klängandes på bänken. Vi har ställt in hans spis i köket så får han laga egen mat i form av okokta makaroner i en skål och en slev!!!

• Smurfan 81

Nanis
    Hmmm, kan inte du komma hit och lära min man att de faktiskt tycker det är roligt att leka med spis i den här åldern? Jag har försökt säga till Christoffer att jag vll ha en Micki spis i köket till Kevin men han bara mumlar nåt om att han kanske får det när han bli lite äldre... och sen byter han samtalsämne!

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006