• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • Pesco

Elisabeth, han är kanske rädd? Han känner kanske skillnaden mellan Dubai och Sverige och är rädd att bli lämnad. Är pappan med eller är det bara ni två? Räknar m att R kan komma ttt reagera liknande.

• mollan nu

Oj va tjockt Kristins hår blivit! Jättefint är det

Håller med om att Viktor är finare men det är nog mest för jag inte gillar Ulf Lundell

Vi har varit på Almas dagis idag igen, skrev lite papper.

Alma ville inte gå hem, så det verkar ju bra. Det är 16 barn där nu på 4 personal.

Två barn är 3 år, två stycken 15 månader och resten har fyllt eller fyller 2 nu i krokarna.

Med Alma och en pojke till som börar samtidigt blir det fyra under 2 år på dagiset så det känns bra. I februari ska dom vara full skara på 20 barn.

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • Smurfan 81

Marfa
    Åh, vad fin han är! Håller med om att han är lik Jonas. Man ser verkligen att det är Kristins bror! Måste hålla med resten av skaran, jag tycker bättre om Viktor!

Vi hade en 4 veckors på besök igår och Kevin var jätteduktig! Han klappade fint och ville vara väldigt nära hela tiden. Bebisen fick även en puss! Om man frågar honom "Var är Bebben?" Så går han fram till min mage och lyfter upp tröjan och drar ner byxorna för att kunna peka på magen. Såååå sött!

Det är en riktigt vild tjej därinne i alla fall! Jag fattar inte hur ska funka att ha henne därinne i 10 hela veckor till, redan nu ligger hon sträcker på sig och sparkar mig så det faktiskt gör lite ont emellanåt! Jätteofta sätter hon ena delen (fötter eller huvud vet jag inte) nere i ljumsen och andra delen diagonalt över hela magen och stäcker på sig så det stramar i hela ljumsken och trycker under bröstet.

• Pesco

Hm...Marfa, jag hittar inte? Hittar bara bilder på Kristin när hon är ganska liten.

• Marfa

Pesco jag har lagt bilderna på Facebook. Kan inte lägga bilderna här för de är för stora för albumet på familjeliv och jag vet inte hur man gör de mindre.

• Elisabethjz

Marfa: Vad SÖTT kortet är när Kristin står vid lillebror i babyskyddet!!!! OCH vad fint hår hon har

JAg röstar oxå på Viktor!!

Pesco: Ja, verkar som om han är orolig att jag oxå ska försvinna, för David är inte med. Och ny mijlö och massa folk runt hela tiden.

• mollan nu

Bläka va trött jag e. Alma har vaknat minst en gång i timman hela nätterna igenom hela veckan nu, och haft två timmars vakentid både i natt och i går natt. Då har det gnällts, klappats händer och bökats i sängen.
    På måndag åker jag bort på konferens i tre dagar, då ska jag SOVA!

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • Marfa

Vad jobbigt Mollan att du är vaken så mycket på nätterna nu när du jobbar. Förstår inte riktigt hur du orkar. Hur går det med amningen? Har ni slutat, eller blir det ett slut nu när du ska bort? Kan ju vara riktigt skönt för dig att åka bort en sväng.

Smurfan, eller en Kristin

Elisabeth jag hoppas att Ben klimatiserar sig snart, så att du får lite lungn. Men det är ju inte så konstigt att han kan tycka att det är jobbigt att inte vara hemma. Hoppas att han får vara frisk nu ett tag. Sköt om dig tjejen och försök få lite avlastning nu när du är hemma.

• N0RPAN

Marfa, otroligt att du klarar av att hinna lägga in så mycket bilder, jätte fina!!

Efter allt välling prat har vi nu testat mildfullkornsvälling och blandar den med majsvällingen. Tror inte att hon sover bättre men det kanske tar ett par dagar. Hon vaknar bara en gång så det är ju OK!

Smuggel, spännande med nya jobbet låter roligt!!

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006