• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • mollan nu
    Marfa skrev 2007-11-23 10:28:51 följande:
    Vad jobbigt Mollan att du är vaken så mycket på nätterna nu när du jobbar. Förstår inte riktigt hur du orkar. Hur går det med amningen? Har ni slutat, eller blir det ett slut nu när du ska bort? Kan ju vara riktigt skönt för dig att åka bort en sväng.
    slutat Nä det hon gör om nätterna nu när det vaknas hela tiden är att hon ska ha mig som napp. Ligger och småsnuttar hela tiden. Skitkorkat att jag låter henne göra det men annars skulle jag inte få sova alls och det orkar jag inte. Ond cirkel....
    ♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • Twixie

Blä, Anders pratade med dagmamman som kommunen ordnat plats hos. Hon arbetar bara må-to och har ingen ordinarie vikarie för fredagar (alltså att barn som går heltid går då hos xxx på fredagar utan det är "lite olika"). Känns inge roligt att lämna hos olika personer på fredgarna, det är ju heller inte alltid de har plats för en till. Vi kan heller inte vara lediga varje fredag... Ska prata med kommunen igen och se vad de säger. Hoppas innerligt inte att de säger "Att nu har vi ordnat plats till er, tackar ni nej så får ni ingen plats för nu har vi gjort vår del avtalet"... *suck*

♥ Melvin ♥ ♥Bökis med BF 2 maj♥
  • Twixie

Någon som har lust att hitta på något på måndag eftermiddag?

• Smurfan 81
    Twixie skrev 2007-11-23 11:22:30 följande:
    Någon som har lust att hitta på något på måndag eftermiddag?
    Beror lite på när och var, men det vore jättekul!
  • Twixie

Jag kan ta mig in till stan...

• mollan nu

Twixie: vet inte hur det funkar i er kommun men i sthlm får man tacka nej två gånger sen åker man ur kön

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • Smurfan 81
    Twixie skrev 2007-11-23 11:47:22 följande:
    Jag kan ta mig in till stan...
    Sitta på nåt mysigt café funkar ju liksom inte längre! Det är ju NÅN som vägrar sitta stil i mer än 2 sekunder... Jag vet fortfarande inte vad det där Rum för barn är för något, men många verkar ju gå dit så det kanske är bra!
  • Twixie
    mollan nu skrev 2007-11-23 11:53:42 följande:
    Twixie: vet inte hur det funkar i er kommun men i sthlm får man tacka nej två gånger sen åker man ur kön
    Vi har ju iofs att man anmäler till specifika dagis när man anmäler sig, inte till områden (som jag tror att det är i Stockholm?). På något att dem dagisen har vi inte fått plats så den här platsen hos dagmamman är ju en plats kommunen ordnat till oss "för att de måste" och för att vi ringt och tjatat Det är därför jag är orolig för att de då säger att de nu ordnat plats och då har uppfyllt kraven på att ordna plats inom 3-4 månader...

Smurfan - Tror tyvärr det är stängt på måndagar (någon som vet)? Vissa museer har ju iofs öppet på måndagar fortfarande... Där finns ju plats att springa runt och riva (tänker typ tekniska eller liknande).
  • Smurfan 81

Jag måste vara hemma senast 17.00 bara, en spelar det egentligen ingen roll för mig var vi är. Om inte Christoffer har nåt kundbesök inbokat så har jag ju bil!

• sabina82

jag går gärna till rum för barn på måndag eftermiddag !

marfa: jätte fina bilder på lillkillen !!!! =) vad stor kristin blivit, jätte söt !

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006