• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • Bebbilina

Halloj! Jag har läst lite att era barn verkar lite uttråkade, oj vad det stämmer in på Frans. Han går som en osalig ande genom alla rum och verkar inte tycka nåt är riktigt skoj. Jag som tyckt att han varit i en sån härlig fas där man sett hur underbart det måste vara att vara ett år och kung över världen! Men nu är det gnäll och super-raseriutbrott nästan hela dagarna ända sedan helgen utom när vi är utomhus, kan det vara nått nytt språng de är i nu? Jag tänker att det kan vara så att nu när han kan gå så skall han väl lära sig nåt nytt och är frusterad! Annars är ny a innegrejen at stå vi handfatet/diskhon och hälla vatten mellan olika burkar och flaskor (och över halva golvet )

• Bebbilina

Skrutt: oj va gärna jag hede viljat det men jag är fast på jobbet jag!

• Smuggel

Jag är superglad!!! Idag var jag på en jobbintervju på Fortum (via Poolia) och jag fick jobbet!!! Skall börja redan på måndag så här är det snabba ryck men sååå kul...Tack alla ni som hållt tummarna för mig och tack Twixie för din kontakt på Poolia.

• N0RPAN

Smuggel, GRATTIS GRATTIS!! Oh vad kul med nytt jobb, vad är det du ska göra?

Skrutt, såg ditt inlägg lite sent, hoppas ni hade det trevligt i stan!!

• Elisabethjz

Smuggel: GRATTIS!!!! Vad roligt!!

• Pesco

Stort grattis...så mycket som min el kostar så måste de ha stålars nog att ge dig hög lön

Vi har tappat bort örontempen. Nån som vet var man kan köpa till bra pris? Robin verkar rätt febrig.

• malincha

Grattis Smuggel!!! Skoj!

Åhh Hugo ramlade ner från soffan och rakt med bakhuvudet på vardagsrumsbordet. Jädrar vad han gallskrek!! Och det blev en läskig bula i bakhuvudet och tittade man såg det lite rött ut. Det var nog nära att det gick hål skulle jag tro!

Ringde sjukvårdsupplysningen och jag fick rådet att hålla krossat is (inlindad i ett tygstycke) mot bulan då och då under en timme vilket inte var så lätt. Det gjorde väl ont så han blev ledsen hela tiden. Men jag gjorde så gott det gick!!

Han var ju glad som han brukar vara där emellan i alla fall.

Nu sover han för natten. Vi ska gå in och putta lite på honom då och då under natten och se så att vi får reaktion från honom.

Förövrigt har vi varit på Barnadiset hela dan nästan. Han ääälskar det verkligen och det blev livat i luckan när vi skulle bege oss därifrån.

• mollan nu

Smuggel: men oh va roligt! Grattis! Vad är det för tjänst? Hur går det i nya huset?

Nanis: stackars Hugo Inte roligt att slå lillhuvet så illa.

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • Smurfan 81

Smuggel
    Stprt grattis!!!

nanis
    Stackars Hugo!

Kevin har också haft en ramla-dag idag... Precis när vi skulle äta middag snubblade han vid sin stol och slog huvudet i golvet. Han tappade andan samtigit och blev väldigt rädd. Upptäckte världens bula i huvudet, men den måste kommit tidigare för så fort får man ju inte en bula! Däremot ramlade han antagligen på bulan så det måste gjort ont! Sen ville han inte ligga still när han drack välling så han ramlade ner från soffan, jag hann få tag i en arm så han ramlade aldrig ner på golvet som tur var. Efter det försökte han bita mig i tårtan när jag satt med fötterna på soffbordet, då drog jag undan foten och han ramlade förstås ner på golvet! Han var väldigt trött på kvällen, vi var på ÖF imorse och sen var vi och badade efter att han sovit middag, så det har hänt ganska mycket idag för honom!

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006