• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • Smurfan 81

Just det! Kevin säger "Hej då" också, så då blir det 8!
    Fast man måste ju veta vad han säger för att höra det, det är ju inte klockrena ord direkt. Jag tror också det där jämnar ut sig, alla kan inte lära sig samma saker samtidigt. Inte för att Kevin var särskilt tidig på att gå, men när han väl fick in snitsen gick det undan!

• milimina

nej alltså det kommer ju ljud som vi TROR är ord, t ex så säger han sitt eget namn (eo)! men det är ju generösa tolkningar man märker dock att han fattar mycket och han svarar ofta på frågor med a eller nä. men men... tror också han samlar på ord, och just nu utvecklas han ju med enorma steg på det motoriska området istället.

• Twixie

Ojdå, 8 ord! Då kommer inte Melvin bli "godkänd". Han kan säga "mabba" (betyder både mamma och pappa) och "Näe"... Där tar det slut av begripliga ord Hans pappa sade inte ett ord i princip (alltså begripligt) före två års ålder - sedan kom allt på en gång så det är nog så det är här hemma. Han babblar på så tyst är han knappast men det mesta är bara ljud (och ljud ) som man inte ens kan ta ut ord från . Men han förstår mycket och det är viktigare än vad de faktiskt kan säga när de är så här små tycker jag (som är mamma till en icke-pratare ). Däremot är M väldigt motorisk av sig och har varit tidigt...

• Smurfan 81

Jag både gick och pratade vid 9-10 månaders ålder! När jag var strax över året pratade jag tydligen 2 ordiga meningar. Däremot hade jag ju inga tänder förren jag var över ett år. Kevin brås väl på pappa då antar jag!

• malincha

Sabina; jo vi räknade ihop till 8 ord och han stylade inför bvc-sköterskan genom att säga de flesta där inför henne också!

Usch fy...kände mig som värsta skryttanten med mitt förra inlägg.

• Smurfan 81
    malincha skrev 2007-11-17 20:07:48 följande:
    Sabina; jo vi räknade ihop till 8 ord och han stylade inför bvc-sköterskan genom att säga de flesta där inför henne också! Usch fy...kände mig som värsta skryttanten med mitt förra inlägg.
    Klart du ska skryta! Om man har en så duktig kille, eller hur!
  • Bebbilina

Twixie: Frans pratar inte heller! Och inte kan man ju säga att han är tidigt motoriskt heler, men det ordnar sig nog. Jag tror att sedan han lärt sig gå är det det han har koncentrerat sig på. Vi få se.

• Anke

Nora pratar heeeela tiden, men säger inte så mycket begripligt. Mamma och Pappa säger hon så klockrent att det är löjligt på morgonen så står hon i sin säng och säger mammaaa pappaaaa, med en sån där ton ni vet som att "mammaaaa, vet du vaaaad" =) jättegulligt.

Idag gick Nora tre steg själv. Hon satt på pottan och vi höll på att riva toalett papper och jag slängde dom i toaletten (man måste roa henne på nåt sätt)
    Då reste hon sig sonika från pottan, gick tre steg till toaletten, lyfte toalocket, slängde papper och sen satte sig ner på golvet och vägrade gå mer.
    Typ lite för att visa att haha- jag kan, men jag skiter i det =)
    .?:*¨¨*:?.Nygift , 29 september 2007.?:*¨¨*:?.
  • sabina82

ja det var vad dem sa till mig på bvc.. men wille kan bara tre än så länge =) tror det är som det där med att gå, en dag släpper det bara och då går det undan !

smurfan och nanis: vad roligt att dem kan så många ord redan ! =)

hoppas alla har en skön helg ! vi har tagit det lugnt hela helgen, badat i bubbelbadet och bara myst, varit och handlat och planerar nu för tvättstugan som göras iordning nästa helg. Vi har även beställt nya soffor ! så glad ! =)

läser ni mycket böcker för era små? wille är numera galen i böcker och vill läsa hela tiden..
    vad leker dem annars med ? behöver köpa lite nya leksaker..

• Anke
    sabina82 skrev 2007-11-18 11:12:50 följande:
    ja det var vad dem sa till mig på bvc.. men wille kan bara tre än så länge =) tror det är som det där med att gå, en dag släpper det bara och då går det undan !smurfan och nanis: vad roligt att dem kan så många ord redan ! =)hoppas alla har en skön helg ! vi har tagit det lugnt hela helgen, badat i bubbelbadet och bara myst, varit och handlat och planerar nu för tvättstugan som göras iordning nästa helg. Vi har även beställt nya soffor ! så glad ! =)läser ni mycket böcker för era små? wille är numera galen i böcker och vill läsa hela tiden.. vad leker dem annars med ? behöver köpa lite nya leksaker..
    Nora fick en bobbycar i helgen, den gillade hon, i övrigt så är hon grymt uttråkad på sina leksaker. vi har varit lite dåliga på att köpa nya också. funderar på att köpa nåt sånt här
    .?:*¨¨*:?.Nygift , 29 september 2007.?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006