• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • sabina82

godmorgon =)

Marfa stort stort grattis till eran lillkille !!! =) härligt att allt går så bra ! jag röstar på viktor jag oxå =)

elisabeth: hoppas ni får en trevlig hemma vistelse och kan hämta krafter och benjamin blir frisk !

nanis: kul att det gick bra på bvc ! kan hugo säga 8 ord redan ?

• sabina82

nanis: vi var oxå på kontroll, men wille kan bara säga 3 ord..=) får öva mkt nu inför 18 mån kontroll. däremot så förstår dem ju väldigt mkt nu vid den här åldern och det är kul ! =)

• Smurfan 81

Ska de kunna säga 8 ord vid 18 månader?
    I torsdags var jag hemma hos min mormor. Kevin satt med en liten leksak med massa knappar som låter. Ett ljud lät som ett tickande och då sa mormor "Det låter som en klocka" varpå Kevin tittar upp, pekar på stora klockan på väggen och säger "gocka"!!! Klockrent!
    Så nu blir det väl: Mamma, pappa, titta, där, klocka, bebbe, lampa... nä det är bara 7. Sen gör man en hel del djurläten, men det räknas väl inte som ord. Jaja, vi har ju 3 månader på oss att öva! Men börjar bli duktig på att göra sig förstodd faktiskt, igår gick han fram till diskhon i köket och pekade, då var han törstig. Is är hans favorit, vi har ju ismaskin i frysn och därunder står han ofta och pekar!

• Anke

Vi ska inte tillbaka till bvc förrän 18 månaders, så vi var senast på ett-årskontrollen :-/

har alla kontroller däremellan?
    .?:*¨¨*:?.Nygift , 29 september 2007.?:*¨¨*:?.
  • Smurfan 81

Vår BVC har öppen mottagning måndagar och torsdagar så det är bara att kika in när man vill. Jag var där för några veckor sen med Kevins utslag och då frågade hon om jag ville väga och mäta, men jag skippade det. Funderar på att gå dit nu när han blir 15 månader så man får en "mellanvikt"!

• Anke
    Smurfan 81 skrev 2007-11-17 12:35:10 följande:
    Vår BVC har öppen mottagning måndagar och torsdagar så det är bara att kika in när man vill. Jag var där för några veckor sen med Kevins utslag och då frågade hon om jag ville väga och mäta, men jag skippade det. Funderar på att gå dit nu när han blir 15 månader så man får en "mellanvikt"!
    så kan man ju göra förstås
    har börjat fundera på om nora är allergisk mot något. hon  hon har haft lite torra fläckar uppe på fötterna men även stora fläckar på låren.
     nu har hon även fått en massa prickar typ mellan höften och upp över naveln, och det har spridit sig över magen och bröstet.
    några jag pratat med har sagt citrusfrukter, nån som känner igen det?
    har blivit mycket clementiner och sånt nu så det kan ju vara det.
    .?:*¨¨*:?.Nygift , 29 september 2007.?:*¨¨*:?.
  • Smurfan 81

Kevin har massa torra fläcker lite överallt på kroppen! Nu har han inte ätit citrus på 1,5 vecka om jag kan inte se nån skillad (annat än att de minskat lite men jag har smörjt med både kortisonsalva och mjukgörande). Jag tror faktiskt inte han är allergisk mot citrus för då tycker jag att jag borde sett ett bättre resultat.

• milimina

junior säger inte ens tre ord ju haha... han babblar som fan men säger sällan ord, inte ens de han kunde för några månader sen nu nöjer han sej med mamma och titta. mamma betyder f.ö både mamma o pappa...

• EmiliaG
    milimina - Så skönt att höra... :)
    Mikael säger inte direkt några ord alls... medan han har kommit desto längre motoriskt. Det jämnar ut sig i slutet sägs det. Vissa samlar ord, tror Mikael är en sådan. Han lyssnar, frågar ständigt "ä de?" och pekar på allt om och om igen. Försöker ibland härma... men mest lyssnar och tittar runt. Gör massa ljud så klart, men få ord har kommit fram och de han sagt några dagar i sträck har han slutat att använda efter ett tag. Men som sagt ordsamlare börjar visst oftast bygga meningar direkt senare istället - vi får se! Men han har i alla fall sagt "Ä de?" hos BVC så hon hört det och tyckte då vid 1års kollen att det var jättebra.
Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006