• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • Ancy

Oj, vad snabbt det gick !
    marfa - STOOOORT GRATTIS till hela familjen!

• Pesco

Stort Grattis Marfa, när du nu tittar in!

Fan, 5 timmar! Det är ju nästan så att man börjar längta smått. Nä! Inte alls...hurk för smärta. Kunde knappt prata hos naprapaten idag. men jag byter gärna 27 timmar mot 5 nästa gång.

• Anke
    STORT GRATTIS MARFA!
    Hur räknar man förlossningen? Från man börjar få värkar, åker in till BB eller typ börjar med krystningarna?
    .?:*¨¨*:?.Nygift , 29 september 2007.?:*¨¨*:?.
  • nyth

Oj vad roligt Marfa!! En liten lillebror, och vad snabbt han ville ut när det väl begav sig.

• nyth

Anke- Jag har alltid tänkt från värkarna börajde, endel hinner ju inte ens in till BB.

• Svirroo

Så himla skönt att allt gick bra för dig marfa och 1000 grattis! Vet ju inte hur länge du kämpade hemma men låter som det gick väldigt fort också slapp du igångsättningen Vilken bjässe du fick men sen gick du ju över tiden med.

Jah har gått halvvägs idag gick precis in i v 21. Är lite småskraj för att föda igen tycker det var jäte jobbigt.

• N0RPAN

Marfa, GRATTIS!!!! Oh så kul en av varje, oh vilken underbar tid ni har framför er!

Ush och fy var hos en kompis idag som har en dotter som är 5 och en son som är som våra. Mitt i vår fikapaus kräks dottern. Jag som har total bacillskräck blev helt skräckslagen, nu har jag skakat och mått illa sedan det hände, jag behöver psykhjälp... Finns det någon som har några huskurer eller tips för att klara sig??? Har nu tagit en whisky, vitpepparkorn.... Förlåt och fy blev bara tvungen att skriva av mig...

• milimina

oooh grattis marfa!!!

ang hur man ska räkna förlossningen så gäller tydligen från den aktiva fasens början, dvs när man är öppen 4cm. sen hur man vet när man är det är väl frågan

• Bebbilina

GRATTIS MARFA!!!

Jag undrar oxå hur man räknar timmarna i vad man kallar förlossning, jag tänker att det kan vara från det är etablerade värkar? Jag undrar fortfarande lite från min förlossning om det var kort, länge eller medel. Jag antar medel eftersom ingen sagt nåt annat.

• Pesco

Jag räknade från att vattnet gick, för så räknade sjukan för mig. Går inte vattnet så är det väl värkar. Mina började strax efter vattnet.

Norpan, jag tror faktiskt det är en baggis att bli av med din bacillskräck. Oj, det lät nedvärderande, menar inte så. Jag har vänner som lever med panikångest. När det var som knäppast kunde vännen inte åka tunnelbana eller dricka äppeljuice, utan att få dödsångest. Kognitiv beteendeterapi brukar funka. Man kan få hjälp via olika program på sjukhus, bl a via internet (efter läkarmöte). I det här fallet råkade jag ha en bok (om just panikångest) som jag lånat av hypokondrikervän (som inte hade p-ångest). Killen läste boken och blev av med 90% av symptomen. Mest handlar det (vad jag förstår, har inte läst boken) om att förstå vad ångest är och varför kroppen reagerar som den gör.

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006