• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • mollan nu

Skrutt: men oh va roligt! Grattis!!!!

milimina: går man in under medlemar och söker på namnet så syns det när man var inloggad sist.

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • Twixie

Skrutt - Grattis!!! Var det den du pratade om på mässan? När är det inflyttning?

• Twixie

Alla ni som är MSN experter... Visst ska man under "Snabbmeddelandeadress" skriva in den adressen som MSN är kopplad till? Gör det men får bara upp meddelande om att den inte är giltig... Inte någons!

• milimina

mollan,
    aha

junior kan också få riktiga ilskeutbrott och när han tycker att vi är särdeles taskiga springer han in i hörnet bakeom kökssoffan och står där och skriker, viftar och stampar med fötterna. egentligen är han för söt när han gör det viljestark är bara förnamnet, tillsammans med envis...

men är det någon mer som blivit väldigt mammig/klängig nu? junior är extrem! han hänger i mina byxor från morgon till kväll om vi är hemma, är vi nån annanstans försöker han rymma haha alltså inte ens när maken kommer hem lämnar han mina byxor... är det vanligt att de blir såna runt 15 mån?

• Pesco

Grattis skrutt! Ska genast skvallra för vår vän att ni blir husägare!

Jobbigt Marfa. Jag kommer ihåg hur fokuserad man var den sista tiden, känns helt sjukt när man tänker tillbaka på det. Jag minns hur jag hoppade upp ur sängen när vattnet gick. I princip innan jag vaknade - SÅ förberedd var man.

Och Angel. Någonstans i stockholm byggs nu en skohylla, väldigt lik den du har i hallen. Och det är inte för mina lortiga kängor

För alla resenärer finns det en fin leksaksbutik på Ö-malmstorg, en av de bättre jag sett på länge. För resan (2 dec-14 jan Singapore-Nya Zeeland-Thailand)köpte jag:
    - smådjur i plast
    - liten bil och flygplan
    - häften med klisterlappar man kan flytta runt (lagom klistriga), tema bilverkstad o doktor
    - pojke man klär med magnetiska kläder
    Så fick jag en amssa små papperspåsar jag har lagt sakerna i en och en.
    - Plastpåse med cornflakes i, tar evigheter att pilla i sig och är inte nämvärt sött.

• Marfa

Kristin är väldigt mammaig till och från. Ikväll stod hon i sin säng och ropade mamma, mamma ,mamma och vägrade somna tills jag satt på stolen jämter hennes säng. Fick även för sig att bara jag kunde mata hene till middagen, inte pappa.
    Och henne ska jag åka ifrån och vara borta några dagar på BB. Mammahjärtat gör ont!!

• Skrutthumlan

twixie

jag tror inte att det är samma som jag pratat om innan, detta hus kollade vi på första gången i söndags, så det har gått jätte snabbt!

men kul är det!
    alla händiga människor är varmt välkomna hem till oss när vi flyttar in.
    mut middagar utlovas

• N0RPAN

Skrutt, GRATTIS oh vad kul. Thomas bodde där när han var yngre, trivdes jätte bra!

Mammig... det är bara början... Filippa är galen i mig. Kallar tom Thomas för mamma. Hon är alltid inom en meters radie ifrån mig om det är någon annan hemma. Är vi själva hemma kan hon koppla av och leka själv. Konstigt att det kan vara någon skillnad om jag är ensam, hon måste ju vara grymt sotis....

Elisabeth, fy för stackers er, stackars Benji. Tycker ni ska komma hem...

Marfa, styrke kram till dig!

• Bebbilina

Marfa: oj stackare! kanske måste du göra tvärtemot alla tips för första barnet (springa i köpcenter, ha sex och putsa fönster och golv) utan bara ligga och äta chokladpraliner på soffan . kan du inte få en dags avlastning?

Mollan: vi har också intervallsömn här! Vilket jättebra uttryck. Frans sover ju oftast oroligt framåt efternatten. Men jag har märkt att när jag är borta verkar han sova bättre!!! T ex inatt så sov jag i frans rum (frans och pappa sov i vårt sovrum)och då vaknade han inte förräns klockan sex och var nöjd i spjälisen tills 6.15 när jag kom in och med en snarkande pappa som sov gott i sin egen säng. kanske sover jag så oroligt att när frans vakanr till så vakanr jag av det och så väcker vi varann? Är det så för er med?

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006