• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • milimina

suck... junior har början till en förkylning igen och har börjat ta sej åt öronen var in till vc och än är det inte öroninflammation men han är röd så det kan bli en på bara några timmar. hoppas verkligen han inte blir öronbarn, han som älskar att simma och dyka håll tummarna för att han vilar bort det!

• nyth

Twixie- Nej, de tycker nog bara att det skulle vara godare

• Smurfan 81

Vilken välling dricker era barn? Jag har kört Nestles fullkornsvälling, men sista veckan har Kevin ratat flaskan innan han tagit den. Vill helst inte köpa den med päronsmak, tycker inte riktigt det är rätt att ge välling med fruktsmak... men då vet jag inte vilken jag ska ge!

• Anke
    Smurfan 81 skrev 2007-11-12 12:54:54 följande:
    Vilken välling dricker era barn? Jag har kört Nestles fullkornsvälling, men sista veckan har Kevin ratat flaskan innan han tagit den. Vill helst inte köpa den med päronsmak, tycker inte riktigt det är rätt att ge välling med fruktsmak... men då vet jag inte vilken jag ska ge!
    vi kör sempers ett-års-fullkornsvälling.

vet inte riktigt vad vi ska köra sen. vill inte heller ha med fruktsmak!
    .?:*¨¨*:?.Nygift , 29 september 2007.?:*¨¨*:?.
  • Twixie

Vi kör Sempers 1 års välling... Den kommer vi nog fortsätta med så länge han dricker välling. Känns fel att vänja honom vid att välling ska smaka frukt... Blir han för stor vällingdrickare (alltså åldersmässigt) så får man väl gå över på vuxenvällingen

Vi vill sluta med napp till Melvin egentligen men det blir aldrig någor bra tillfälle. Ju tidigare man slutar desto lättare (efter ett försvinner sugbehovet utan nappen blir mer tröst och vana). Men är det inte tänder på G (då hjälper kall napp mycket, gillar då också att bita i nappen) så är han sjuk och vill ha nappen för det. Försöker introducera annat istället som gos och mys men inget funkar lika bra som nappen Vi vill helst sluta för att det är nog det som oftast gör att han vaknar på nätterna, han har ännu inte lärt sig hitta nappen själv men det är den han saknar för när han får den somnar han om på två röda, ger man den inte så sover han oroligt till han får den. Sen är den ju bra ljuddämpare också så det finns ju många fördelar med den också

• milimina

junior äter all välling! är det bara serverat i flaska käkar han glatt det spelar heller ingen roll om det är fruktsmak eller ej, vi byter ibland och han äter ändå. under de perioder han bara ätit välling och matvägrat har vi gett 1½-årsvälling både sempers och nestlés, och nu ger vi sempers 1-års när han äter vanlig mat också. jag gillar semper bättre för nestlés ser alltid ut som om den inte blivit riktigt blandad hur mkt man än skakar...

det där med napp... det är juniors största tröst! den är hans enda snutte, får han en napp i munnen och en att pilla med och hålla i när han ska sova, ja då är hans lycka gjord. är han riktigt kinkig nån dag brukar han vilja upp i famnen, pekar på napplådan tills jag lyfter upp honom, sen tar han raskt fram en napp till munnen och en till varje hand, sen är han nöjd en låååång stund men han har kunnat stoppa i nappen själv i sömnen sen sju-åtta månader också, så eftersom det inte stör på natten får han nog ha napp ett tag till. den där snuttefilten vi försökte introducera när han var bebis, den kan slänga sej i väggen vad han anbelangar...

• Elisabethjz

Twixie: Förstår hur ni resonerar ang att sluta med napp. Men det verkar som om Melvin känner en trygghet i den, så kanske kan vara svårt, eller iallafall så kanske ni får ett par jobbiga nätter. Men det är definitivt inte vackert när man ser barn i 4-5 års åldern som har napp.

Benjamin slutade självmant en dag. Bara spottade när vi skulle ge den. Har INGEN aning om varför, men han blåvägrar. Tar den inte om den ligger framme heller.

En fråga: Kan pojkar ha svamp i underlivet? Alltså, har lyckats läsa mig till att dom kan få svamp var som helst på kroppen under antibiotika behandling, så kanske bara är en tillfällighet att han fått det där?!?! För all info om underlivs svamp är för kvinnor.

• Elisabethjz

Hmm...hittade precis en sida som säger att om det är svamp så behövs särskild medicin för att få bukt med det?!?! Nu smörjer vi med canesteen och talk och en annan kräm som är antiseptisk. Hmmm, vill ju inte ALLTID springa ner dörrarna hos läkaren för minsta lilla. HÖNSMAMMA

• Elisabethjz

Vi har oxå sempers 1 års välling, som besökare har fått order om att köpa med sig Hehe, nått får man ju ha dom till när dom får gratis logi!!!

Den kommer vi att fortsätta med, för här nere finns inte välling som hemma. Utan det man ger barnen är en slags barnmjölk, vet att det är samma i Norge. Så Sverige är nog rätt unika med att ge välling.

• Smurfan 81

Twixie
    Har han nåt gosedjur eller nåt där han finner tröst? Kevin började gå runt med nappen på dagarna och det gillar inte jag! Försöker dra ut den så fort jag ser det, det är bara det att han springer och gömmer nappar så helt plötsligt kan han komma med en napp som varit borta jättelänge! Han har sin Tigger som han sover med, men även nappen. Försöker verkligen minska ner nappbehovet till bara när han ska sova. Själv sög jag på tummen tills jag var 7-8 år så jag vet hur svårt det är att sluta när man bli äldre, och tummen kan man ju inte direkt lämna bort... Däremot kan jag väl tycka att det är lite väl tidigt än så länge att börja avvänja honom vid napp, men kanske efter 2-2,5 när man kan prata med dem på ett annat sätt kommer vi ge oss på den kampen!

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006