• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • malincha
    milimina skrev 2007-11-09 20:23:02 följande:
    well... jag tänker ju spontant lite "vadå sköta hem barn OCH MAN?"... är han inte vuxen och tar hand om sej själv? skämt åsido, klart du fixar det!! ha lite lägre ambitioner ett tag bara. och dela på ansvaret om ni inte redan gör det det kommer gå skitbra! men klart man tänker på hur det ska bli ändå, det är nog ofrånkomligt. vet dock inte om män tänker likadant, jag är mej veterligen inte man, sorry
    Nä jag menade egentligen sköta om hem och TRÄFFA barn och man. Vi hjälps ju åt med allt men jag har nog alltid lite för höga krav på mig själv!

Bebbelina: du har rätt. Jag kan ju alltid avluta studierna om det absolut inte skulle gå, men hur kul skulle jag DÅ vara att leva med?? Sur och bitter precis som du säger!
    Och för jösse namn; det är bara 2 år av våra liv!! Det är bara att bita ihop!

Det är skönt att bli peppad.
  • Svirroo
    malincha skrev 2007-11-09 20:57:29 följande:
    Nä jag menade egentligen sköta om hem och TRÄFFA barn och man. Vi hjälps ju åt med allt men jag har nog alltid lite för höga krav på mig själv! Bebbelina: du har rätt. Jag kan ju alltid avluta studierna om det absolut inte skulle gå, men hur kul skulle jag DÅ vara att leva med?? Sur och bitter precis som du säger!Och för jösse namn; det är bara 2 år av våra liv!! Det är bara att bita ihop!Det är skönt att bli peppad.
    Nanis: Jag tror att det kommer gå super, det är ju din STORA dröm! Tänk så här istället du har en superfin son och får förverkluga din dröm. Vilken lyckotid! Sen kommer det bli jobbigt till och från men jag tror det samma gäller om båda jobbar heltid.
  • milimina
    malincha skrev 2007-11-09 20:57:29 följande:
    Nä jag menade egentligen sköta om hem och TRÄFFA barn och man. Vi hjälps ju åt med allt men jag har nog alltid lite för höga krav på mig själv!
    jag förstod det men kunde inte låta bli

det där med prestationsångest ligger en alltid i fatet. jag förstår hur du menar och hur du känner för jag var likadan - tills jag gick in i väggen. en långtidssjukskrivning för stressreaktion (eller utbrändhet då) är en effektiv bot på för höga ribbor men inte så hälsosam. nu är mina ambitioner lite mer jordnära. det är inte så många måsten längre.

ingen dör ju för att det är lite dammråttor hemma njut av varandra istället, när ni kan. allt annat löser sej!
  • Pesco

Hej,

svärisarna på besök en vecka, har inte hunnit in. Men måste bara berätta att vi hittade en glättsten, typ strykjärn av glas från vikingatid/medeltid som man hettade uppp och t ex använde för att stryka och plissera kjolar med. Skojs, de är ovanliga. Finns på Birka.

Marfa - testa Farsta centrum. Kan kosta en p-bot, men det kan det va värt

• Marfa

Jag tror att det var Thelis som kanske inte kostade en p-bot, men väl hade Malin värkar i Farsta centrum. Ja, Farsta kankse är bättre än Linköpings C för inget på g idag heller. Trodde det igårkväll, men icke. Var nog bara pizzan, colan, ostbollarna, chokladen och lösgodiset som tryckte på (Ibland får man svulla)

Sorry för mitt klagoinlägg igår. men en hungrig, trött gravid kvinna är inte att leka med.

• Marfa

Så kul att ni hittar så spännande saker Pesco.

Nanis, jag tror att det kommer gå jättebra. Är man bara inställd på att det kommer vara lite tufft i ett par år, så är det klart att allt funkar. Jag tror ju att du kommer bli värsta polisen sen ju Klart du ska satsa tjejen!

• Twixie

Nanis - Det är som du säger två år av --- all framtid som du inte har full tid för honom som du önskar. Sedan tror jag man alltid hittar saker att ha dåligt samvete över, jag har dålig samvete för att jag arbetar 8 timmar per dag och bara hinnet träffa Melvin 2 timmar per dag förutom helgerna. Men Melvin verkar inte bry sig, han tycker väl ändå det är för mycket ibland De anpassar sig otroligt - plus att Hugo är ju hos dagmamman på dagarna ett  par timmar. Vad gäller mannen så är det ju lättare där på ett annat sätt, en sen middag bara tu man hand kan lösa mycket ibland Kommer gå kanon och fort ffa

marfa - Förstår din klagan! Gravid uttråkad kvinna på övertid är inte att leka med Det är bara att klaga på...

• Smurfan 81

Tjoho! Christoffer har fått ett nytt jobb! Ett BRA uppdrag i firman så han kan jobba hemma! Perfekt nu när man är gravid. Åtminstone december ut så får vi se hur om det blir förlängt sen, men det ser ut så.

• Elisabethjz

Nanis: Håller med dom andra! KLART det kommer att gå toppen bra! MEN givetvis så får man tvivla och känna så som du gör. Och jag tror att det kan vara en kvinnlig sak, att alltid ha samvetskval för att man inte hinner med familj och liknande. Känner lite så nu när jag letar heltidsjobb, som om det ligger på mitt ansvar att allt ska ornda sig med hemmet och Benjamin. Fast att vi alltid delar på ansvaret så gott det går.

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006