• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • milimina

twixie,
    han brukar få 1½-årsvälling emellanåt, så jag tror inte det gör nån skillnad men tack för tipset funderade på om det gör ont att suga ur flaska men han verkar inte vilja dricka den ur mugg heller... nåja, nu äter han smörgås och det är ju också ok.

• Twixie

Milimina - Ah, då förstår jag De får för sig saker ibland... Skönt att han äter smörgås iaf

• mollan nu

I natt har vi vaknat! Minst en gång i timmen ska vi vakna och gnälla lite, så inte mamman tror barnet är borta. En gång var faktist barnet borta, men återfanns i mammans fotände grymt nära kanten. Då fick mamman hjärtat i halsgripen och sov på nålar resten av intervallsömnen.

Fint väder förresten

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • Twixie

Mollan - Åh, vilken underbar natt! Så du känner dig helt utvilad idag i det underbara vädret? Ja, men när man blundar så är ju mamma borta och mamma och pappa påstår att man måste blunda för att sova (sova - vilket påhitt.... Funkar lika bra utan!) så då måste man ju meddela på annat sätt att man finns genom diverse gnäll-morse signaler

• sabina82

elisabeth: vad jobbigt att han är sjuk igen ! stackars stackars er alla. men det är väldigt synd om honom nu ! säger som du, undrar hur han pallar allt ?? hoppas verkligen att ni slipper allt elände snart !

mollan: låter inge kul alls. hoppas hon sover bättre snart ! vaknar hon alltid en gång i timmen på natten ?

norpan: ja fy er som inte borstar tänderna efter välling. =) vi har oxå varit slarviga men skärpt till oss.

• Smurfan 81

Elisabethjz
    Men jösses, stackars Benjamin! Kan han inte få vara frisk ett tag nu? Skönt att ni slipper antibiotika i alla fall.

Mollan
    Låter helt underbart!

Ang tandborstning... Vi är ganska duktiga och borstar varje kväll efter vällingen. Kevin sover ju hela nätter så det blir aldrig nån välling mitt i natten. Däremot är vi vääääldigt dåliga på att borsta på morgonen! Han dricker sin välling i sängen och sen ätar ju itne jag nån frukost utan nästan måltid blir vid lunch (klockan 11, frukost för mig...) och då tänker man ju inte på att borsta tänderna. Ska väl erkänna att jag är ganska dålig på att bortsa mina egna tände rpå morgonen också sen jag blev mammaledig, förstår inte varför egentligen! Jag har ju inte ätit fruksto sen jag gick i 8:an i princip, men jag har alltid borstat tänderna på morgonen ändå så jag har ingen bra förklaring till varför det blivit så här...

• mollan nu

twixie: ah det är morse hon försöker sig på, då e jag med

sabina: näe vanligtvis har vi bara 3-4 uppvak per natt.

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • Elisabethjz

Mollan: PRECIS så hade vi det förra veckan en natt. Slutade med att David lade Benajmin i sängen utan att jag visste om det. Sedan så kände jag ngt på mina fötter, som en liten hund. Jajamännsan, visst var det Benjamin som var väg utför kanten Då var David rätt billig kan jag säga!!!!

Funderar på att åka hem till Sverige 2 veckor.... Vill få bort Benjamin från alla baskilusker här. Vet ju iof att det är mycket hemma oxå, men det är ju iallafall kallt, så det är inte massa skit HELA tiden. Känns som om vad vi än gör så råkar han ut för ngt här, speciellt när folk ska pilla på honom hela tiden. Hygienen är ju inte samma här heller som hemma, så det är väl inte konstigt att han drar med sig skit hem när han ska pilla på allt.

• Elisabethjz

FÖRRESTEN!!!! Glömt berätta!

Jag fick jobbet!!!! Blivit erbjuden en tjänst som Key Account Manager. Låter rätt roligt och väldigt fritt och flexibelt, vilket passar mig ypperligt Tror att jag kommer tacka ja! Lönen är sådär, en del provision och en bas. Men verkar helt ok ändå.

• sabina82

grattis elisabeth ! vad roligt med nytt jobb!

mollan: ok, men visst ammar du henne?

Här borstar vi tänder både morgon och kväll. Jag är ganska noga med rutiner osv...Nu dricker inte wille välling på morgonen. men han vaknar runt 8 snåret och då äter vi frukost ihop, han får gröt och smörgås.
    sen borstar vi tänderna =)

Idag är jag hemma sjuk, igen. blev smittad i helgen, dunderförkylning. hade ju precis blivit frisk från kräksjukan. surt !

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006