• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • milimina

alltså... jag lär ju inte äta så mkt vid nästa förlossning, mycket mening när allt ändå kommer upp igen liksom vi fick lunch där på eftermiddagen men den låg bara och skvalpade i magen tills junior passerade spinae, då blev det repris men fikabrickan efteråt, oj oj... jag tror inte jag ätit så fort nån gång i hela mitt liv, my GOD vad utsvulten jag var då!!

• Svirroo

Jag fick bara en shake på förlossningen och hade knappt ätit hemma innan på 2 dygn inte konstigt att man inte hade energi. Tror inte jag kräktes men hade så ont och andades mkt lustgas så det är en del jag inte minns.

• Elisabethjz

Fick oxå bara fruktshake, ville inte ha ngt heller, mådde pyton av morfinet. Kräktes utav det .... bläähhh

• Anke

Jag lyckades sova flera timmar efter min eda och när jag sovit klart så frågade Barnmorskan om jag hade kräkts något? och jag sa neeehj, det har jag inte och DÅ måste Nora varit vid spinae för jäklar vad jag kräktes. det blev liksom så plötsligt, hann få en kräkpåse, kräktes två gånger och sen var det bra.

Elisabethjz skrev 2007-11-15 12:03:53 följande:
    MEN när man tänker tillbaka på det så var det ändå hur coolt som helst!! Tänk var vi har åstadkommit allihop i tråden!! We Rock!!
    eller hur! det är helt obegripligt coolt!
    .?:*¨¨*:?.Nygift , 29 september 2007.?:*¨¨*:?.
  • mollan nu

Jag fick min första värk vid halv tre på natten och 15:00 var Alma ute.
    Eftersom alla sagt att det skulle göra såååå ont att ha värkar så var jag hemma tills det verkligen var dax att åka in, väl inne var jag helt öppen och krystvärkarna kom en stund senare.
    Tobbe åkte till jobbet på morronen för det skulle ta sååånt tid när men e förstagångsföderska. Jag gick ner och tvättade och höll på. Fram mot 10 tiden tyckte jag det var dags att åka in så jag ringde hem Tobbe. Han var hemma 25 min senare! Jag tyckte det var en evighet.
    Eftersom jag höll emot under krystningen så tog det lite längre tid än det hade behövs enligt BM.
    Visst gjorde det ont, speciellt när huvudet skulle rotera och hålla på. Men så fort Alma va ute var det som borta. Eller ja när BM sydde utan bedövning sved det gryyyymt mycket

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • Svirroo

Mollan: *avis* tänk att en del inte har ont av värkarna. Jag tycker att jämfört med värkarna som höll på i två dygn så gjode stygen och att föda fram och krysta inte alls ont! Ändå krystade jag jätte länge så att jag spräckte blodkärlen i ögonen såg ut som en gamal boxare i flera dagar efteråt ögonen var helt röda!

• Smurfan 81

Hur vet man vad som är första "etablerade" värken???
    Jag hade nog också trott att det skulle göra ondare, men visst gjorde det ont! Speciellt när huvudet skulle ut, då jag till Christoffer att Kevin kanske inte skulle få några syskon... hur snabbt kom man över den smärtan då?

• Smurfan 81

Ok, i så fall hade jag etablerade värkar vid 4 på eftermiddagen, 3 timmar efter första värken, och han kom 1 på natten. Så 9 timmar då.

• Svirroo

hur sjutton kunde mina värkar göra så vansinnigt ont? känner att jag skulle behöva prata med någon om det. har lite ångest inför nästa förlossning!

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006